Efectele internetului asupra creierului uman (Superficialii)

Am spus cateva lucruri despre cartea Generatia Net- optimista, interesanta, stufoasa, dar facila si intrucatva nerealista din multe puncte de vedere. Tot hoinarind pe la Publica, mi-au picat ochii pe alta carte, cu aceeasi tema generala, a studierii impactului internetului asupra generatiilor (si nu asupra unei singure generatii), si nu doar atat, mi-am adus aminte ca pe la inceputurile blogului am scris un articolas scurt fix despre acelasi lucru, Creierul meu si internetul.

A fost pur si simplu incantator sa regasesc bucati mici din observatiile mele empirice in carte, si sa descopar alte si alte lucruri fascinante despre modul in care nu doar informatia in sine, ci si mediul prin care se transmite informatia, influenteaza gandirea, comportamentl, si chiar si creierul in sine. Mi-a confirmat ca nu doar mie mi-a scazut capacitatea de concentrare, mi s-a marit nevoia de a-mi hrani creierul constant, cu “nimicuri”, si ca cititul pe internet, chiar si a unor documente de specialitate, n-are eficienta parcurgerii clasice a unui text.

superficialii-efectele-internetului-asupra-creierului-uman

Cartea e bine documentata, abundenta in informatie si de analogii interesante cu alte realitati conexe, pe care, de exemplu, autorul cartii Generatia Net le-a trecut cu vederea cu buna stiinta.

Aici ma refer la faptul ca in Generatia Net, pentru a scoate in evidenta beneficiile internetului, autorul considera o evolutie trecerea de la utilizatorul pasiv de TV la utilizatorul activ, de internet, scotand din ecuatie Cititorul- utilizatorul profund si reflexiv.

Nicholas Carr, pe de alta parte, explica pe indelete si cu farmec ce a insemnat, istoric si psihologic, fiecare etapa din dezvoltarea omului in raport cu diferite suporturi ale informatiei, si modul in care aceste suporturi si-au lasat amprenta si au dus la o mai buna sau atrofiere a anumitor abilitati cognitive.

Daca recomand prima carte (Generatia Net) ca lectura “de vacanta”, mai ales pentru cei care au copii si se vad isterizati de mania celor mici pentru online, pe a doua o recomand ca “studiu”, pentru ca din ea se pot ramifica o gramada de drumuri fascinante.

(e dragut sa citesti doi autori, care se citeaza reciproc- glaciar, fara prea mult entuziasm si cu rezerve :D )

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

