Godspeed you Black Emperor

Foarte putin pana la deloc cunoscuta, Godspeed you Black Emperor este o trupa canadiana de post-rock, neoprogressive rock, formata in Quebeck.  Am inceput descoperirea trupei cu piesa Moya, care m-a lasata fara cuvinte, lucru rar intalnit de la o vreme incoace, mai ales pentru ca nu am mai avut stare sa umblu pe taramuri muzicale necunoscute (ma multumeam cu ceea ce stiam deja, si mi-era bine). Prima daca cand am ascultat-o, desi imi lasa impresia ca acordurile muzicale imi mai ajunsesera pana la urechi, in diferite forme, memoria muzicala refuza sa incadreze aceasta melodie in ceva deja continut. Ma tulbura suprapunerea armonioasa a sintetizatorului, instrumentelor clasice, disonantei acustice, creand o linie melodica pe cat de simpla pe atat de halcinanta. Daca te lasi in voia piesei, apare un fenomen bizar de flux-reflux energetic, care te prinde si te transforma intr-un narcoman muzical al acestei formatii.

O alta creatie surprinzatoare este Storm (aici doar prima parte din cele trei disponibile pe YouTube). Greu de definit si incadrat. O astfel de muzica complexa, care transcende genurile muzicale si ne pune in imposibilitatea de a o numi imi aduce aminte de placerea simpla de a asculta muzica, cu intreaga fiinta, fara a o teoretiza.

Asadar, imi opresc aici cuvintele despre GSYBE, lasand ca muzica lor sa graiasca singura.

2 thoughts on “Godspeed you Black Emperor

  1. corect ar fi fost sa spui: mai putin cunoscuta la noi chiar si acum in 2011, pt ca in toata lumea face sold out cu luni bune inainte.
    muzica lor, desi minimalista daca o analizezi cartezian, are un puls propriu care ii asigura renasterea in forme mereu noi de fiecare data cand asculti. crezaza cumva o conexiune instantanee cu starea ta psihica si pare inepuizabila.
    iar versiunile de album sunt parca bebelusi fata de ceea ce se intimpla live pe scena.
    or sa revina in iulie la londra, daca ai ocazia nu o rata.

  2. Irina says:

    Am vazut cateva spectacole live…. cu proiectii, instrumental rece.. foarte-foarte interesant.
    Mersi pentru comentariu, mersi ca mi-ai adus aminte de ei.
    (ar fi puuuutin cam peste mana concertul de la Londra, insa mi-ai incoltit o idee… cu calatoritul, concertele… )

Leave a Reply

