Cartile Copilariei (2)

Ieri m-am plimbat pe la Universitate, fara tinta, doar de placere, si am gasit cartea “Luceafarul”, de la Editura Ion Creanga, cu ilustratii. Nu stiu daca este vorba despre memoria mea afectiva, care-mi sopteste ca inainte cartile pentru copii aveau o anumita simplitate si puritate, chiar naivitate, atat de conconcordante cu spiritul copilariei, insa rasfoind cartulia (fara sa ma simt prost ca ditamai omul da banii pe asa ceva) am avut un profund sentiment de nostalgie dar si de regasire, ca si cand, prin cartea aceea (care in definitiv nici nu mi-a apartinut), am recastigat o bucatica importanta din trecut (poate pare infantil cum ne agatam uneori de aceste lucruri materiale, simple, care in esenta, au atata greutate cata noi insine le dam, insa de cele mai multe ori, avem nevoie de ancore ca sa mai gustam din aromele unor experiente indepartate).

img052

img054

img053

Unele dintre ilustrati m-au facut sa ma gandesc la tablourile lui Sabin Balasa, scaldate intr-un albastru profund, etern, simbol al lumii onirice, acelasi taram plin de imagini si simboluri in care te invita si Eminescu sa patrunzi de fiecare data cand citeai Luceafarul sau Fat frumos din Lacrima…

balasa8

the_palace_sabin_balasa_celendo

Leave a Reply

