Concert Koop (Sala Palatului)/Checked

In primul rand, una vizuala- pentru cei care au amabilitatea de a-mi oferi o conexiune la internet (offline, biensur): happy-bunny-die-now

Second, m-au trecut sudorile reci, deoarece, prevazatoare ca de obicei sau isterizata ca se vor vinde toate biletele (lucru perfect normal la concertul lor), mi-am luat bilet in urma cu aproape trei saptamani. Persoana care avea onoarea de-a sede langa mine la minunatul spectacol a avut o revelatie, ieri,  cum ca (buhuhu) nu mai poate veni.  “Nasol moment, misto coliva”, in gandul meu, ma duc singura-cuc + raman cu un bilet. Complicatii- da sfoara-n tara, ca mai e un loc liber la concert (cum? Ca doar net nu-i)- alege personajul- dupa culoarea ochilor si nota de la bac. Greu. Pana la urma, manipulation-manipulation, a mai rasarit o persoana doritoare, desi nu cu prea mult chef, dar taras pe coate, echipa de doi s-a reintregit.

Third, despre concert. Ajuns-acolo, nechezam ca iapa-n staul caci nu mai aveam rabdare! 20:00 eram in post, pe locul regulamentar, cu mana la chipiu. Pana la 20:45 deja ma luase somnul (am infruntat viscolul azi pentru doua ore de cumparaturi maniacale si lispite de o logica, cu mici exceptii, la Gaudeamus- despre asta, altadata).

press06-03

Vine lumea buluc- se pare ca altii au stiut la ce ora incepe concertul, numai eu nu. Lume frumoasa, tanara, placuta la ochi- se preconiza formarea unui public cald, generos in manifestare si dezinvolt. Niet. Pentru gustul meu: steril, inert- abia spre sfarsit s-a incalzit atmosfera bine de tot (totusi, am avut noroc de imprejurimi dezinhibate, cu drag de muzica si ritmul in sange- Slava Domnului!). La sfarsitul sfarsitului, insa nu ne mai venea sa plecam. Pacat, cam tarziu. Dar a durat si putin- mult prea si nesperat de putin, dupa principiul vechi “Am terminat. Da? Eu credeam c-abia ai inceput”.  Un tip simpatic foc, venit impreuna cu un domn cam pe la 40 de ani, care a dansat tot concertul spre admiratia mea, vazandu-se clar ca simtea ce se intampla pe scena, a avut o replica amuzanta, atunci cand baietii de la Koop au spus ca e ultima lor piesa din concert (chiar ultima, ca ne-au cam tachinat cu plecari si reveniri): “Make it longer!”. N-a fost long, dar a fost good.hilde

Repertoriul- aproape cunoscut, c-o mentiune: la una dintre piese, “In a heartbeat” (superba) eram deja in asana, luand pozitia ascetului in transa. E pur si simplu hipnotica. “Island Blues”- cadou- aici lumea era dezmeticita bine, ca e cea mai cunoscuta (si chiar foarte foarte buna). Ultima lor piesa (mi-a placut enorm) a fost una al carei nume nu l-am retinut, insa se pare ca e inclusa pe ultimul lor album- search->find=> happy. Hilde Louise m-a cam speriat la prima piesa interpretata- era putin cam pe langa drum- dar apoi, fermecatoare si senzuala, ca o pisica angora care-si intinde corpul mladios, a tinut destul de bine sala.  Intotdeauna mi-au placut infatisarea retro si atitudinea ei scenica. Restul trupei a fost ok. M-au incantat bateristul- energic-, si, feblete personala, acordurile contrabasului.

In a heartbeat

Overall, un concert fain, desi se vedea ca baietii erau putin cam obositi (asa i-am perceput eu, care dupa propria-mi oboseala m-am trezit bine-odihnita de muzica lor), sonorizare buna, public “comsi-comsa”, dar, probabil si sala e de vina (mare, intimidanta, protocolara- nu prea stiai ce sa faci caci- daca nu erai intr-un “sector” vesel, nu-ti venea sa te ridici-stalp, si sa obturezi vederea celor din spate, care voiau sa se bucure de concert de la nivelul solului).

Cam atat. Maine seara- cu Maestrul.

___________________________________________________________________________________________________

Daca inca nu ati auzit de muzica celor de la Koop dar sunteti iubitori de jazz, in general, si in special de experimente muzicale, sigur veti fi incantati de suedezi, si apoi va veti grabi sa cumparati ultimele bilete, caci concertul este programat pentru data de 23 noimebrie 2008 (da, exact, fix duminica asta).

Aruncand cu ochiul pe mother wikie, am zarit expresia “surreal sound”- da, ceea ce ofera koop poate fi denumit prin cuvintele astea.

Teaser si invitatie la concert (eu voi fi acolo!):

Island Blues

2 thoughts on “Concert Koop (Sala Palatului)/Checked

  1. feeria says:

    Sper sa poti ajunge! Ai vazut ca-s doua concerte, unul, sambata, impreuna cu Nouveau Vague (alta trupa faina), si duminica, singuri.

    Vara asta i-am descoperit pe Koop (si pe Anne Brun- doamne, ce voce divina poate sa aiba), si iata ca au si venit in Bucuresti.

Leave a Reply

