Carol of the bells

“Carol of the bells” interpretata de Trans-Siberian Orchestra este una din acele melodii care odata ce mi-au intrat in cap, nu am mai reusit sa o uit. Am ascultat-o prima data in generala, de pe o caseta foarte prost inregistrata la mana n. La un moment dat traseul casetei s-a pierdut, si din pacate nu retinusem (mereu mi se intampla asa) nici numele si nici trupa. Ca si in cazul altor lucruri care mi-au placut in trecut si carora nu am reusit sa le dau de urma, mi-a ramas pe background piesa, si din cand in cand mai intrebam “un colind, intr-o interpretare rock (“ta tanananaa tanananana”- fredonare afona- starnit reactii confuze) stie cineva?” Acum un an eram prinsa rau de serialul “Family Guy” (dupa ce trecusem de faza “South Park”) iar Mister Family Guy intr-un episod tocmai acest colind il fredona. Am empatizat puternic. Fredona ca mine, saracul. Am cautat intr-o lista lunga lunga pe YouTube de selectii ale pieselor ce apar in serial (muzica destul de buna, as putea adauga), si uite-asa am aflat numele piesei. De-aici, a mai fost un singur pas.😀

De curand asa, am aflat ca de fapt aceasta piesa a fost prima data compusa in 1916 de catre un ucrainian, urmand ca mai apoi sa fie preluata de englezi, si sa fie popularizata puternic. Colindul se numeste “Schedryk“:

(Volontyr Boys and Young Men Choir,  Mukachevo)

Am continuat cautarile si ultima descoperire este o interpretare jazz superba, a lui Al Di Meola, care imi place enorm si s-a inghesuit pe locul 1 in preferinte, langa versiunea rock.

(Acum observ ca si Kenny G are o versiune a lui… sa ascult. E chiar frumoasa! O micuta compilatie intre Carol of the Bells si We Three Kings, foarte inspirata. Iar saxofonul oricum imi place)

4 thoughts on “Carol of the bells

  1. De fapt, piesa de la TSO se numeste ”Christmas in Sarajevo”. John Oliva, compozitorul sef de la TSO este si fondatorul superbei trupe de la finalul anilor 80′ si inceputul anilor 90′, Savatage. Dupa moartea fratelui sau Chitarist, Savatage a intrat intr-un con de umbra. Piesa Sarajevo 9/20 (inspirata dupa colind) a fost prima data cantata si inregistrata pe un album al lor pentru a fi ulterior reluata pe primul album TSO sub numele de ”Christmas in Sarajevo”. Cel care a dat numele clipului se gandea la piesa originala.

    Cheers and merry TSO listening🙂

  2. feeria says:

    Multam mult pentru informatii! Am vazut pe YouTube un clip intitulat asa, insa am crezut ca o fi fost numele dat concertului pe care l-au tinut, si nu a piesei in sine.😀
    Oare vor veni si pe la noi?
    Concertele lor sunt incendiare. Am citit putin dintr-un articol, despre un concert tinut in 2005. Cica mottoul trupei este: “Fog it, light it and blow it up.”

    Ho-ho-ho, thanks!

  3. Da, sunt vreo 18 oameni pe scena. Ma supara ca le-am cam mestecat materialele de pana acum si astept al cincilea album dar nu vine pana in vara lui 2009😦

  4. feeria says:

    Aaaa, mai am ceva pana cand sa le consum toate albumele. Oricum, sunt foarte buni, au si un show pe masura… tare mi-ar placea sa vina si in Romania. La ce gura aurita am cand e vorba de evenimente muzicale, cred ca visul asta nu e asa departe de a se implini.😀

Leave a Reply

