CineMaraton

M-am decis:  doua zile de filme (si nu Twin Peaks).

Am ales- in functie de ce au mai vizionat si altii si de notele primite + vreau sa iau iar pulsul cinematografiei- am senzatia ca in curand va avea nevoie de un defibrilator, si pe fata si pe spate, pentru a o readuce din moartea clinica:

The day earth stood still– dupa cum a inceput, cu Reeves mangaind aproape feciorelnic o sfera de gheata, pare surprinzator de plictisitor si cliseistic. Ruleaza pe fundal in timp ce imi pot permite sa nu-i dau atentie; // Reeves is gettin’ old, si parca, desi expresia ochilor e la fel de… inexpresiva, rolurile gen Neo sau Johnny Mnemonic nu i se mai potrivesc. Nu mi-a placut filmul.

Gran Torino– imi aduc aminte cu o oarecare placere de “Mystic River” al lui Eastwood, asa ca nu vad de ce n-as fi optat si pentru acest thriller, destul de apreciat;

Moliere– cica despre Moliere, despre vremurile lui, in stil umoristic- comedie franceza (nu mai buna ca cea britanica, dar sa zicem ca promisiunea unor costume de epoca superbe ma face sa-mi doresc sa-mi clatesc ochii in crinoline voluptoase, evantaie lenese, gesturi simandicoase- imi plac tare mult filmele care surprind aceasta epoca- cartile ma plictisesc);

Blindness– nu stiu foarte clar de ce am luat acest film, poate pentru acea singura fraza “A city is ravaged by an epidemic of instant “white blindness”- pe cat de simpla pe atat de atragatoare (imi aduce aminte de cartea “Regina de gheata”, in care protagonista, in urma unui accident care implica niste fulgere, isi pierde capacitatea de a percepe culoarea rosie- simbol al unei vinovatii pe care incearca sa o stearga din suflet- sangele- si al placerilor vietii pe care incearca sa si le nege- pasiuni, relatii- tot din dorinta de a se pedepsi);

Lost and Delirious (ups, 2001)- despre iubiri adolescentine care se sfarsesc prost- dar cel putin nu-i productie americana ci canadiana; // Mai vazusem o data filmul, dar oricum neavand o memorie buna a numelor, titlul lui nu mi-a zis nimic. Trebuie o anumita stare pentru a savura povestea tragica a dragostei spulberate dintre doua fete intr-un internat (nu lipsesc tipologiile clasice: fata abandonata, care-si cauta mama si e respinsa, si isi gaseste refugiul intr-o iubire fata de o alta fata, fetita lu’ mami si tati, confuza, care e trezita la realitate (care dintre ele?) de gandul ingrozitor ca ar fi repudiata de familie daca s-ar afla de legatura ei amoroasa- asa ca se suceste si se reorienteaza pe baieti, pustoaica lost in translation, si profesoara de literatura, batrana si pasionala- inca). Multa poezie, multa suferinta pe-acolo, dar si o coloana sonora draguta. Mi-a placut in mod special “River Waltz”:

Seven Pounds– controversat film, din cate am putut citi: unii spun ca Will e genial, altii ca e un plangacios penibil care nu stie sa-si exprime altfel tristetea decat soricind, unii spun ca inceputul e nasol, dar pe parcurs devine foarte interesant, iar finalul e senzational, altii ca finalul strica tot filmul. Asadar, abia astept sa vad despre ce-i vorba si de ce se cearta atata capra pe varza;

Who frammed Roger Rabbit? (’88) – din acest film-desen am vazut doar cateva secvente… un triunghi amoros intre un detectiv, o dama fermecatoare si un iepure.😀

Si doua restante, de care inca nu m-am achitat:

Blues in the Night, ’41 (noir musical, interesanta asociere!) si Trenul Fantoma, ’33, cu Tony Bulandra (gasit pe imdb- UAU!).

________________________________________________________________________________

Acum ma sacaie ingrozitor un film al carui nume nu-l mai tin minte: era o comedie tampitica, de prin ’80, o parodie a filmelor noir, cu detectivi, femei periculoase si intrigi misterioase; actiunea era plasata prin anii ’50, intr-un decor sumbru, in care magia si practicile ezoterice erau o chestie comuna. Un film ciudatel, cam low level asa, dar mie mi-a placut. Tot din seria acestui tip de parodie, m-a distrat la culme “Fatal Instinct”, cu Armand Assante.😀 Dar totusi, cum se numeste filmul asta?

PS: ma pregatesc sa fiu dezamagita. Voi trece pe lista inca un film, When Nietzsche Wept. Stiu ca ma va umple de spume ca nu se ridica la nivelul cartii, dar totusi ma voi uita la el. Tot in seria marilor dezamagiri includ “Youth without Youth” si “Love in the time of cholera”. Nu acelasi lucru spun si despre “Perfume: the story of a murderer”– foarte reusita ecranizare.

2 thoughts on “CineMaraton

Leave a Reply

