Filantropica +

Daca mana intinsa nu spune o poveste, pomana nu vine!

Va e mila? V-am luat banii!

Viata e complexa si are multe aspecte… (asta chiar e profunda!)

filantropica0

Nu prea am ce spune despre film- l-am vazut la vremea lui, mi-a placut de-am innebunit, l-am revazut si-acum, la fel de mult mi-a placut; Mara parca-i mai fermecatoare (ce voce deosebita are), Mircea Diaconu nu poate iesi din tiparul rolului baiatului bun (relativ si fraier)- adica nu ca poate n-ar vrea, dar e chiar genul de actor unui singur rol (cred ca de la privirea blanda i se trage), Dinica e machiavelic si genial in machiavelismul lui + imi plac filmele care au narator (si imi place si mai mult atunci cand naratorul e unul dintre personaje, si mi-ar placea si mai mult sa vad un film facut pe structura asta, in care o situatie sa fie privita din x unghiuri, cu x personaje-naratoare- e posibil sa fi vazut- acum imi vine minte “Fight Club”)- parca se creeaza o legatura asa mai speciala, esti poftit, ghidat intr-un mod direct printre hatisurile povestii. Uite ca nu scap de asocierea cu Fight Club, pentru ca mi-a placut tare mult transformarea lui Diaconu din profesorul-carpa, cu care elevii faceau orice, in profu’ dur, care se impune hotarat in fata puslamalelor (aceeasi transformare faina ca si la Norton, si tot in urma bataii rupte din rai. E o treaba cu bataile astea, cu exprimarea fizica a agresivitatii. Se intampla ceva in creierul barbatilor cand isi mai descatuseaza nitelus instinctele de luptatori). In fine, mi-au placut multe in filmul asta…printre care si o melodie super, din scena in care profu’ se duce cu tinerica in club si danseaza ei languros cu portocala.

Am si gasit! Uraaaa!

Faptul ca Nae isi distribuie minuscule, simpatice roluri in filmele pe care le face (Filantropica, Restul e tacere) imi aduce aminte de Lynch, care are aceeasi meteahna (Peaks, Dune). Ma rog, nu e o regula, dar m-a facut sa zambesc similitudinea. Oricum e departe de a fi Nicolaescu la treaba asta.😀

6 thoughts on “Filantropica +

  1. Filmul mi sa parut bine facut si probabil Nae Caranfil e genial pe ceea ce face.Pacat ca nu a avut norocul de a se naste intr+o alta tara care sa-i recunoasca cu adevarat valoarea si sa poata face mult mai usor filme…
    Nicolaescu a facut ceva filme interesante cind era tanar,cele post decembriste mi s-au parut plictisitoare si terne…nu exista termen de comparatie intre cei doi
    Filantropia e un film cu de toate pentru toti si probabil de asta a placut si va atrage intotdeauna public

  2. feeria says:

    Cand am zis de Nicolaescu, ma refeream la faptul ca si Caranfil si-a distribuit mici roluri in filmele sale, insa in nici un caz nu-l ajunge pe Nicolaescu. Doar din punctul acesta de vedere i-am comparat.
    Filantropica probabil se va potrivit mereu realitatii romanesti. Oricum, Caranfil stie cum sa prezinte realitatea romaneasca fara sa te faca sa vrei sa-ti pui streangul de gat, si asta-mi place enorm la filmele lui. Umorul (bitter-sweet). Printre altele.

  3. :)Ma bucur sa aud asta.

    Da, de fapt de roluri era vorba, am scanat eu prea rapid.Oricum noi nu avem o industrie cinematografica sanatoasa, asa ca ar trebui sa zicem merci cand mai iese cate un film pe piata. Sa nu mai vorbesc de cinematografe. In afara de cele cu pretentii, gen din mall-uri, cele de stat sunt adevarate ruine. Pacat!Mare pacat.Dar multe din neajunsurile vietii de roman vorbesc atat de clar despe cine suntem si de ce suntem in stare…

  4. feeria says:

    Nu inteleg de ce sunt lasate in paragina cinematografele de la Universitate, pentru ca sunt atat de frumos si bine localizate… te plimbi prin Cismigiu, apoi te opresti la o cafenea, te gandesti ca ai vrea sa vezi un film, si ai trei cinema-uri dintre care poti alege. Teoretic, pentru ca practic sunt un cosmar.

    Prin zona Perla-Dorobanti era un cinematograf super dragut, unde-mi pierdeam zilele de liceu. Era un fel de cafenea, cu masuta, fotolii, canapele, unde puteai sa bei sucuri si sa fumezi, si sa te uiti in acelasi timp la film. Acolo am vazut Pianistul. Mirosea cam a statut si mucigai, in schimb.

    Mall-urile in general nu-mi plac de nici o culoare. Imi par artificiale. Salile de cinema sunt ok, dar pana ajung in sala…

Leave a Reply

