Calvin si Hobbes

Prin clasa a IV-a (sa a V-a, nu mai tin bine minte) am primit o comic-book (nu stiu care-i echivalentul corect in limba romana) care mie mi-a placut foarte foarte mult. Extrem de amuzanta, cu o grafica superba, cu personaje simpatice, foarte expresive, cu povesti dragute, unele ce tin de viata de zi cu zi a unui pusti micut, care avea drept prieten de joaca un tigrisor din plus ce devenea foarte real atunci cand nu era nimeni prin preajma, altele ce tineau de fantezia si imaginatia bogata a unui copil cu foarte multe intrebari si destul timp liber sa se gandeasca la toate traznaiile de raspunsuri.

Multa vreme am avut senzatia ca mi-ar placea comic-books-urile, bazandu-ma doar pe aceasta preferinta si pe clasicile Piff si Hercule, insa acum, dupa ce am rasfoit si altele, imi dau seama ca de fapt mie-mi place doar seria “Calvin si Hobbes”, creata de Watterson.

fc0836218787

Uitandu-ma pe Amazon, am vazut ca sunt mult mai multe volume, iar eu am doar unul- “Scientific Progress goes Boink”, si sunt la preturi foarte rezonabile. Imi petreceam ore in sir admirand desenele, uneori amuzandu-ma doar la mutritele simpatice pe care personajele le faceau, la comicul de situatie, alteori chiar intelegand cate ceva din ce citeam- sunt multe subtilitati care mi-au scapat, evident, pentru ca aceasta carte nu se adreseaza chiar copiilor de 11 ani. Am inceput sa recitesc iar cartea, care a fost destul de consistenta si mi-a oferit destule portii de ras inainte, si am fost surprinsa de cat de prinsa eram de dialogul dintre personaje, foarte amuzant, uitand uneori sa admir si desenele. E o lege a compensatiei pe undeva pe-aici.

Cel mai mult imi placeau situatiile conflictuale cu parintii si modul inteligent in care Calvin incerca sa-si manipuleze parintii dar nu-i prea iesea (sesizez aici o unda moralizatoare in carticica asta), momentele de profunda contemplare a tuturor marilor intrebari care apasa pe umerii umanitatii, in timp ce se pregatea impreuna cu Hobbes sa cucereasca nu stiu ce deal cu sania sau sa doboare nu stiu ce record de viteza, si scurtele black-outs din timpul orelor de curs, in care pustiul fugea intr-o lume imaginara a robotilor, luptelor intergalactice cu specii amenintatoare de extraterestrii (nimeni altii decat profesorii sau colegii de clasa) sau cand plonja in timpurile trecute, pe care dinozaurii inca isi faceau de cap pe pamant.

winter-3

Am gasit un site plin de comics, unde daca iti creezi un cont te poti abona la mai multe dintre ele, primind in fiecare zi cate o mostra de umor. Am gasit si Garfield, altul care imi place mult, dar pe care am avut ocazia sa-l admir doar pe felicitari sau carti postale, si Pantera roz, si altele pe care nu le stiam dar destul de simpaticute. Totusi, ma intorc tot la Calvin si Hobbes, pentru ca primesc ceva mai mult decat replici inteligente si ironice sau situatii amuzante.

1

One thought on “Calvin si Hobbes

Leave a Reply

