Suparata pe Kerouac

Aveam si eu ceva interesant de povestit, si nenea asta mi-a luat-o inainte, publicandu-si el (EL, EL, EL!) visele inaintea mea, in volumul intitulat ostentativ “Cartea Viselor”. Nu stiu daca exista o metoda mai profunda si mai interesanta de a cunoaste pe cineva, ca aceea de a avea acces la visele sale. Si mai amuzanta! In fine, am sa-i frunzaresc visele, si pun pariu ca nu se compara cu ale mele.

Ideea este ca, terminand cartea lui Asimov, am zis ca merit cateva ore (scurte!! Mai scurte decat orele normale) de somn, si am visat o grozavie! La cateva momente de la trezire, visul apucase sa se estompeze putin, si mi-era teama ca la revenire sa nu cumva sa descopar ca mintea mea facuse un melanj periculos intre ciudateniile de carti citite pana acum (hermafroditi, roboti, destinatii necunoscute, etc.). De fapt, visul e tare dragut, si-l pun pe seama faptului ca am ramas impresionata de blandetea robotilor lui Asimov (desi, afirm din capul locului ca eu nu prea am incredere in ei).

Deci, se facea ca eram intr-o camera din asta intunecata, si ma uitam la un TV mic, Sport, alb-negru, cu doua antene mici in crestet. Stateam intr-un fotoliu foarte mare, si langa mine, pe un taburet, un robotel-ciclop. Eu incercam sa-mi aprind o tigara, si robotul mi-o tot lua din mana, o rupea si o manca, spunandu-mi ca e de datoria lui sa ma protejeze, chiar daca asta ar insemna sa ma impiedice sa fac ce vreau. Eu in vis eram foarte tacticoasa, repetand mereu acelasi gest- de a scoate o tigara din pachet si de a face clinc din bricheta, ramanand de fiecare data cu flacara in aer. Pana la urma ii spun ca oricum am inca doua baxuri de tigari, si ca sunt curioasa sa vad cat il tine sa rumege la ele. Si cred ca am izbucnit in ras in somn ca asa m-am si trezit, razand. 😀

PS: Ca tot e vorba de vise Fragile Dreams/Anathema/Alternative IV

12 thoughts on “Suparata pe Kerouac

  1. simpatic vis, totusi! iata cat de util se poate dovedi un robot, si cat de plin de bune intentii! de laudat!
    si eu m-am gandit sa-mi scriu visele, care la un moment dat puteau rivaliza cu orice film fantastic, insa lenea a invins si nu am facut-o. pacat. sau nu…

  2. feeria says:

    Trebuia sa le scrii, ca poate la un moment dat nu se vor mai vinde idei, ci vise direct, pentru a pastra intact samburele inspiratiei.
    Sau poate facem o revista literara, in care oamenii sa-si publice cele mai interesante vise.
    Sau poate ajungem ca in cartea lui Kadare, “Palatul Viselor”, sa traim intr-un regim care controleaza si monitorizeaza atent visele noastre, incercand sa ia pulsul prezentului sau sa anticipeze, caz in care e bine ca nu le-ai notat.
    Sau poate sufar eu de un deficit de glucoza acum. :))
    Nici eu nu le-am scris pe-ale mele- am incercat sa le “fotografiez”. Sa pastrez instantanee cu continutul lor, si am cateva destul de vechiute, dar multe s-au dus. Oricum ar fi chiar greu sa ma trezesc in fiecare dimineata notand vise, caci aproape in fiecare zi visez cate ceva, iar uneori primul gand inainte de a deschide total ochii parca nu e “pix-hartie” ci treburi mai… telurice “intarzii-foame-intarzii”.

  3. Eu cred ca visele sunt ramificatii ale lucrurilor de care ne ocupam si ne bintuie mintea in timpul zilei.Si de obicei daca ma culc tarziu si ma trezesc devreme, pe o perioada scurta, nu se lipeste nimic de bine.

  4. feeria says:

    Kyo, asta si un pic mai mult decat atat. Adica, ar fi prea simplu pentru creierul nostru ca visele sa fie simple reminescente ale starii de veghe.
    La aceeasi concluzie am ajuns si eu, si totusi ma incapatanez sa o validez continuu. Azi am fost lost in space total.

    Coryamor, ma execut acusica!😀 Dar tre’ sa scotocesc.

  5. feeria says:

    De ce inainte erai coreamor, si acum coryamor? Care diferenta dintre e si y?

    O intrebare de mare finete… Eu stiu cine se va culca azi odata cu gainile..

  6. feeria says:

    E de la Humanitas, raftul Denisei, e roman. Mie mi-a placut tare mult. Despre o societate in care exista asa numitul “Tabir Saray”- Palatul Viselor, unde erau stocate toate visele enoriasilor si erau analizate, astfel obtinandu-se controlul asupra imperiului. Mi-a adus aminte de “1984”

  7. pai sa raspund, eu credeam ca toata lumea se va prinde, dar…
    deci coreamor e blogul portughez, da? la care m-am decis sa-l fac si in romaneste si sa vezi dracie: n-am stiut cum sa-l fac bilingv si sa arate la fel, asa ca am facut altul aproape la fel, pe care nu puteam sa-l botez cu acelasi nume, care exista deja. si-apoi m-am gandit eu asa ca “e” in portugheza se citeste “i”, deci pot sa trisez nitel si sa-l transform in “y” ca in spaniola. trebuia sa arate cam la fel dar nu putea sa fie la fel, intelegi? si sa nu veniti sa-mi spuneti ca exista o solutie tehnica sa fac blogul in doua limbi fara sa schimb nimic ca ma sinucid singura!

  8. feeria says:

    Aaam inteles. Sesizasem schimbarea inainte sa stiu de noul blog in romana, si nu pricepeam ce-i cu noul y in ecutatie.😀
    Habaaar nu am! Ultima mea izbanda in fata wordpressului a fost sa bag link din poza, deci…

  9. feeria says:

    Kyo, asa s-ar parea, insa Humanitasul a sterpelit doua romane super dragute- culmea ca de la Polirom nu am apucat sa cumpar nimic de Kadare, in schimb, am luat tot ce am gasit de Calvino. Humanitasul a mai scos “Umbra”- fain si asta.

Leave a Reply

