Remember your dreams… (Ashes and Snow)

Mai mult decat un documentar, un film de arta, o expozitie dinamica de fotografie, “Ashes and Snow” este o experienta profund senzitiva, un studiu despre miscare si lumina, rezultatul unei meditatii asupra relatiei sensibile dintre animal si om, o calatorie initiatica pe parcursul careia somnul si moartea se confunda iar viata este o permanenta tranzitie de la starea de contemplare la actiune. Este dans, poezie, muzica. Este cuvant si tacere. O experienta completa,  senzoriala si spirituala, care antreneaza inteaga fiinta; o trezeste din amortire sau invita la liniste si la reflectie. Este pasiune pura pentru tot ce este viu. Este o rugaciune… inchinata naturii.

elephant-girl-ashes-and-snow

“Ashes and Snow” este un proiect complex, filmul fiind doar una dintre dimensiunile acestuia. Reuneste creatiile fotografice extraordinare ale lui Gregory Colbert, romanul epistolar al acestuia, cu acelasi titlu, compus din 365 de scrisori catre iubita lui, cate una pentru fiecare zi din an, o expozitie inedita, The Nomadic Museum– structura construita special pentru acest proiect, si o colaborare cu fundatia Flying Elephants, organizatie nonprofit al carei scop este acela de a creste gradul de constientizare asupra problemelor mediului, dar in acelasi timp de a promova interculturalitatea. Siteul de prezentare este un festin vizual, si merita rasfoit si citit cap-coada.

300px-gc002

Avand drept calauze superbele imagini si vocea calda si seducatoare a lui Lawrence Fishburne (care reda cateva pasaje superbe din cartea lui Gregory Colbert), filmul te transporta imediat intr-un univers oniric, emotionant, senzual, diafan, care-ti electrieaza corpul, te face mai sensibil, iti da senzatia ca timpul si-a oprit cavalcada si in sfarsit poti inspira si expira in ritmul etern al naturii. Tu, omul modern, tehnologizat, alert, repezit, energic, te intalnesti cu Omul natural, cu acel om din tine care nu a uitat gustul apei sarate, finetea unei pene de vultur sau a firelor de nisip, care contine si respecta lumea salbatica, nesfarsita ei frumusete, blandete sau violenta, care inca este conectat la intregul sau arbore genealogic. Iti reamintesti de sufletul totemic; redevii cel care-si cauta jumatatea, atat in om cat si in animal.

gregory-colbert-ashes-and-snow-ix ashes-snow-thumb

9 thoughts on “Remember your dreams… (Ashes and Snow)

  1. feeria says:

    De cand l-am vazut, de ieri, ma bantuie cadre din film; e uluitor ce au putut sa faca… Nu inteleg unde-am fost de nu am stiut de el mai devreme!

  2. feeria says:

    Ma bucur ca ti-a placut! De ieri tot admir creatiile lui Colbert, si nu ma mai satur.. O revelatie pentru mine, acest artist.

  3. Hmm..filmul il am si eu pe undeva dar nu am apucat sa-l vizionez…sincer aveam alta impresie…momentan din ce am vazut pe site si in video nu sunt chiar asa bantuit de vreo revelatie:) but hey, that`s me…

    Cred ca si noi avem peisaje la fel de uimitoare la noi in tara doar ca nu stim sa ne bucuram de ele si sa le apreciem la adevarata lor valoare.😀

  4. feeria says:

    Asa este, chiar ar fi foarte frumos sa se realizeze un documentar, insa nu in sensul clasic al acestuia (desi nu mi-ar fi rusine nici cu un documentar cum este seria “The Blue Planet”). Adica, in cazul celui de fata, povestea in sine conteaza, pentru ca este o poveste, si felul in care este spusa. Viziunea. Mie mi-ooo plaaacuuuut! Dar e drept, tind sa ma exaltez cand imi place ceva. Pana la obsesie. o_o

  5. Credeam ca e ceva in genul unui documentar din ce am vazut in imagini, in genul Baraka, daca ai vazut (daca nu, recomand cu caldura)…Nu e o problema ca te-ai entuziasmat, e si adevarat ca eu am vazut un video scurt, tu tot filmu, deci e de inteles🙂

  6. feeria says:

    Nu este documentar… dar daca il ai pe calculator, ar merita sa-ti arunci un ochi. Poate te prinde si pe tine- mai ales daca-ti place arta fotografica. Sau povestile cu iz oriental, initiatic.
    Gandindu-ma, insa, e genul de film care merita admirat pe un ecran maaare, maaare, cel mai maaare ecran posibil.
    Cred ca voi recurge la tehnici avansate de persuasiune, si-am sa profit de avantajele salilor de la facultate, cu ecran de proiectie. Muahaahaha! Imi imaginez acum ce impact puternic ar fi avut daca l-as fi vazut la un cinema in aer liber, cum e gradina de vara de la neptun (?), parca, de la mare.

    Baraka- nu am vazut. Multumesc pentru pont!

Leave a Reply

