The windmills of your… (Obsession)

When you knew that it was over,
You were suddenly aware,
That the autumn leaves were turning
To the color of his hair

Barbara Lewis

Intial am ascultat acest cantec in interpretarea lui Sting, pentru ecranizarea din ’99 a filmului The Thomas Crown Affair (1968) (vazut acum muuulti ani, asa ca ma rezum la excelenta descriere concisa):

He was young, handsome, a millionaire – and he’d just pulled off the perfect crime! She was young, beautiful, a super sleuth – sent to investigate it!

thomas_crown_affair

Ulterior am descoperit ca foarte multi artisti au interpretat cantecul… chiar foarte multi, printre care: Jose Feliciano, Matt Monroe, Dorothy Ashby, Noel Harrison, Michel Legrand, Paul Mauriat, chiar si Take That si o trupa noua, No Angels (am ascultat, fad). Mai sunt si altii. Nu am facut sapaturi mai adanci decat Youtube.

Pana acum, artista care s-a apropiat cel mai mult de ceea ce simteam eu ca transmite piesa a fost Dusty Springfield (cunoscuta mai mult pentru piesa faina de tot “Son of a preacher man”).

Spun pana acum deoarece Barbara Lewis duce acest cantec la un nou nivel. Nu pot explica exact care este acela, nu pot intelege de ce m-a vrajit versiunea ei, aproape inrobit, caci altceva nu intra momentan in urechile mele; poate linia melodica putin mai complexa, poate maniera mai jucausa, dar in acelasi timp pastrand notele “albastre” … Nu stiu.

Sau poate pentru ca uneori printii  nu vin calare pe cai albi, si nici printesele nu sunt perfecte. Iar lumea e un basm. Chiar si asa.

————————————————————————————————————————————————————————————-

(Fru-moa-sa)

12 thoughts on “The windmills of your… (Obsession)

  1. feeria says:

    Hei, ce ma bucur de feedbackul tau pozitiv la piesa asta! Eu sunt topita dupa ea… si dupa versuri!

    What a wonderful world… cum sa nu-mi placa? Si filmul m-a impresionat muuult.
    Multumesc pentru reamintire!🙂

  2. feeria says:

    Ups, ti-a intrat comentariul la spam. Probabil din cauza linkurilor. Bad, baaad spam!

    Kurosawa am vazut, mai de mult, dar nu Ikiru. Multumesc frumos pentru recomandare.

    Seventh seal am vazut si mi-a placut mult… inca mai port in minte scena cu jocul de sah pe malul marii, si cu calul spumegand printre valuri. E foarte fain filmul.
    De Bergman am acum pe lista “Cries and whispers”.

  3. sorin says:

    Stiam doar interpretarea – Barbara Lewis – Stand By Me, trebuie sa recunosc ca doar acum descopar calitatile vocale ce-mi par mult peste ce credeam eu. Si ma mai mir de ce imi pare ca muzica din ziua de astazi ar involua.
    Mnoa, am descoperit cu ocazia asta ca m-am limitat de prea mult timp la preferintele mele … multumesc.

  4. feeria says:

    Acum ascultam “Hello stranger”, tot de ea, dar totusi cred ca mi-a dat lovitura fatala cu windmills.
    (I-am intoxicat voit pe vecini zilele astea)

    Eu nu stiam de versiunea ei la Stand by me!!!o_O Uf, ce bine suna! Multam!

    Cred ca-i de vina primavara. Mereu ma inspira la muzica asta.

  5. feeria says:

    Cinabru, si la mine a picat cam prea bine piesa asta.😀
    Pai sa te uiti, ca e relaxant. Dar la ala din ’68!

Leave a Reply

