Paine prajita cu unt si miere

healthy-breakfast-honey

Buna dimineata!

In copilarie nu stiam ce inseamna ciocolata din comert, prajituri de la cofetarie, jeleuri, creme, cola, sucuri acidulate sau miraculosul Nesquick. In schimb, aveam un gratarel, pe care in fiecare dimineata mama prajea paine, intindea o pojghita subtire de unt, si turna din plin miere de salcam (preferata mea). Ma trezeam cu mirosul de paine prajita care umplea toata casa, iar pe masa ma astepta si o cana mare cu ceai.

Mi-e dor de rutina calma si tihnita, de simplitatea unei dimineti sigure care-si va derula orele fara prea multe surprize, decat cele pe care le pregatesc eu insami. Nu cred sa ma fi obosit “noul” mai mult ca acum. Si nici macar n-am inceput. Doar gandul ma seaca de energie. Sau poate putin… frica.

Dar poate ca ziua nu trebuie sa se desfasoare dupa cum incepe dimineata.

10 thoughts on “Paine prajita cu unt si miere

  1. ti-am facut cumva pofta mai deunazi cu dulceturile mele de portocale si cirese?๐Ÿ™‚ sau de capsune si fructe de padure? miamm…
    daca ma gandesc bine, in copilaria mea mancam si prajituri de cofetarie (mama cumpara cateodata de la Ceainarie niste amandine dementiale si niste savarine cum n-am mai mancat de atunci). mai mancam si…rahat๐Ÿ™‚ cu cea mai mare placere (acum nu reusesc sa mai mananc nici un milimetru patrat, mi se pare prea dulce)

  2. sorin says:

    La inceput nu am observat “cana mare cu ceai”. Paine cu unt si miere sau dulceata (cirese pietroase) si musai cana mare cu ceai. Mi-e dor tare de cana cu ceai, si painea cu unt, mai am maxim un an jumate si trebuie sa le pregatim macar piciului (dar o sa ma cer si io la cate o portie๐Ÿ™‚ )

  3. Mai era painea umeda, presarata cu zahar.. Sau painea cu untura si cu ceapa si rosii.. Tot presarata cu sare… Oh, amintirile ma chinuiesc..๐Ÿ™‚ Mersi de amintiri, a fost placut..

  4. feeria says:

    Coryamor, azi m-am trezit de dimineata si ca in nici o alta dimineata nu m-am trezit cu gandul disperat ca sunt in intarziere, ca trebuie sa ajung undeva, asa ca am avut timp sa constat lipsa acestor lucruri- a micului dejun pregatit de mama, simplu si deliciooos.
    Ai mei faceau in casa dulciuri ca alea din comert erau nasoale, cel putin cand eram foarte mica. Placine cu dovleac, cu meree… mmm, tort de biscuiti. Dulceturi si magiunuri de la bunici.

    Sorin, cirese pietroase? Cum sunt, ce sunt? Eu mancam dulceata de cirese amare. Si imi mai place dulceata de visineeee… daaa! Dulce-acrisor, gustul preferat. Moaaa ce buna e! Hihi, si ai mei mi-au spus ca odata cu mine, au mai gustat si ei din placerile copilariei. Poate prea mult- la mama s-a vazut!๐Ÿ˜€

    Ghost, parca-parca imi suna cunoscut paine umeda cu zahar… o alta chestie era painea tavalita in ou, si gatita putin in tigaie.๐Ÿ˜€ Dar asta am luat-o de la niste vecini.

  5. sorin says:

    @feeria – ciresele pietroase (cel putin soiul de pietroase cel aveau bunicii mei) erau foarte mari, ceva mai inchise la culoare si cel mai important, pulpa era foarte tare, mama facea dulceata in asa fel (amesteca foarte putin si foarte domol) incat ciresele ramaneau intregi. Nu poci sa le uit pe cele cirese pietroase pentru ca faceam si “cosulete” cu ele (forma metalica tip cos, 3 cm inaltime, 3 cm diametru, se intindea coca de cca 3 mm, in “cos” spuma de albus de ou amestecata cu nuci coapte iar in mijloc o cireasa pietroasa). Si gura mea apa se facu …

  6. feeria says:

    Aaaa le stiu! Carnoase si rosiatice si atat de dulci. Ioaaaa, apa si la mine in gura!

    Acum imi aduc aminte ca atunci cand mergeam la bunica sa culegem ciresele amare- era un cires maaare, frumos, care trona imperial intr-o gradina micuta- fiecare avea roluri foarte bine stabilite. Tata era catarat in copac si atarna de la o creanga la alta, bunica pregatea “ustensilele”, mama scotea samburii- in primii ani ii scotea cu capatul unui ac de siguranta, si dupa aceea cu aparate speciale-, si le punea imediat zahar, iar grija mea era sa le “incerc”, sa ma asigur ca sunt… “bune”.๐Ÿ˜€

  7. Si pita-n ou.. Cu telemea de oaie sau telemea de vaca, rasa frumos pe de-asupra.. O bunatate.. Cu ciresele nu prea incerc eu asa de des, din cauza de … posibilitati. Nu-mi prea place sa manac carnea cu fructe. Sau invers..๐Ÿ˜› Desi imi doresc ceva pui la rotisor cu sos de prune..

Leave a Reply

