Trei Philip K. Dick

01 011 03

Inceputul a fost anevoios (Viseaza androizii oi electrice?), pe parcurs curiozitatea a crescut mult de tot (Clanurile de pe Alpha), apoi am ajuns sa-l indragesc (Ubik), si sa-mi doresc sa citesc toate cartile aparute la noi, dar nu atat pentru a cunoaste o maniera noua de a privi realitatea (si de a o pune la indoiala) ci pentru a-l cunoaste pe el, pe scriitor.

Cateva cuvinte despre lecturile de mai sus, pe CititorSF.

Cartile pot fi comandate online de la Nemira, doua dintre ele fiind chiar la reducere de 50%.

16 thoughts on “Trei Philip K. Dick

  1. Trebuie deci sa reincep cu Philip, ca eu m-am dat batut la “Viseaza androizii oi electrice”, ca mi s-a parut un pic prea grea pentru mine… Multumesc!

  2. feeria says:

    Era sa ma dau si eu batuta, tot la Viseaza androizii…, pentru ca ramasesem in minte cu filmul, si in loc sa citesc cartea, asa cum e ea, cautam filmul in carte.
    Eu cred ca merita sa mai incerci o data. Eventual schimba cartea, ca ai de unde alege.😀 Eu as zice, dintre cele trei, Ubik.

  3. Acum deocamdata sunt prins cu Franz Bardon si o serie de carti de factura Hermetica, tocmai pentru a intelege nitel factura filosica a alchimiei si ca tema de casa pentru un viitor roman, ca de cand scriu pe blog parca am prins nitel aripi in campul muncii, adica incep sa lepad lanturile rusinii care ma tineau prins si sa cred ca totusi, am ceva talent la scris.. Sau poate nu..😛

  4. feeria says:

    Ha, ce coincidenta! Azi ziceam la De Maio de thrillerele ezoterice, in alt context, si mi-am amintit de o carte despre alchimie, numita Leul Rosu- era roman. Una mare, din care n-am ramas cu nimic, dar parca la vremea ei mi s-a parut interesanta. Despre transformare si ce inseamna aurul alchimistilor etc.

    Pe mine ma faci mereu sa-ti citesc in intregime posturile, asa ca… astept fragmente! Ai vrea sa pui fragmente pe blog? Sau pui deja?

  5. Nuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!! Am zis ca incep sa lepad lanturile rusinii, nu ca le-am lepadat inca…🙂 Da’ urmeaza… Si cand termin prima short story, blogu-i primul…🙂

  6. feeria says:

    Ba daaaaaaa!!!!
    Hehe, abia astept! Da’ sa pui un anunt, ceva, ca sa ne asiguram ca te-ai lepadat cum se cuvine de rusineli.
    Prima short story e in faceri, sau deocamdata doar in proiect?

  7. Un sfert proiect, 3 sferturi e pusa pe hartie.. Numa’ cadrul general nu-i finalizat, mosmondesc doar la sfarsit, ca nu-s hotarat daca sa-l fac comedie, sau de gandit.. Comedia atrage, ganditul doare, dar inca nu mi-s hotarat…

  8. feeria says:

    Ah, grea alegere…
    Eu acum citesc o carte amuzanta, pontoasa rau, si-am ras azi de m-au durut obrajii.😀 Ador comediile- parodiile.
    Dar, e drept ca uneori e musai sa ne si doara. Ca sa stim ca inca e!

  9. Si mie-mi plac comediile, ca prin umor prinde viata si fericirea si speranta, dar am impresia ca prea mult umor dauneaza gandirii.. Si durerea nu-mi place..😛

  10. feeria says:

    Pai cum sa dauneze, ca-s unele glume la care daca nu gandesti, n-ai cum sa razi! Nu, nu, eu cred ca nu-i destul umor, nu-s destule hahaieli. Oricum literatura umoristica mi se pare foarte dificila.. de scris.
    La durut ma gandeam la o piesa, “Iris”, a celor de la Goo Goo Dools, in care zicea “You bleed just to know you’re alive”- metaforic, se mai intampla.

  11. Dick este imposibil de ecranizat aşa cum scrie, de aia sunt ecranizările diferite de cărţi, vezi Blade Runner. Şi Minority Report este cu totul altceva, ca intrigă, deşi ideea generală se menţine… dar povestirea este mult mai subtilă decât filmul. Iar din “Total recall”, o povestire cu o poantă finală – îl simţi pe Dick cum îţi face cu ochiul, practic – a rezultat numai oribilitatea aia cu Schwartzenegger (pe care îl iubesc şi-acu în Terminator 2, ca să nu zică nimeni că mă dau excesiv de cultă).

  12. feeria says:

    Ce-am observat este ca regizorii/scenaristii “au furat” ideea de la Dick, insa au dezvoltat-o in directiile pe care au fost capabili sa le duca in spinare. Adevarul e ca e greu sa imbini gravitatea temelor de reflectie, atmosfera mereu tensionanta, mereu sugerand ca “ceva” se misca, se intampla, nu e la locul lui, si cu stropul ala de umor… care nu-i umor simplu, e altceva, greu de definit. E farsa, cum am zis si in postul de pe Cititor. Dar e o farsa spusa pe un ton serios. Si o mica ghidusie, corect, ca si cand ti-ar face cu ochiul- “te-ai prins? Asta era! Sau…?”. E ceva absurd la mijloc.
    Si na, e cam greu sa le iei pe toate astea, si sa le dai si-o coerenta- cat de cat acolo- si sa le pui in maxim doua ore de film, fara sa porcosesti sursa- cartea.

    Din Total Recall (si-acolo cu simulacre si alte nebunii paranoice) retin secventa cand sunt ei pe Marte, si incep sa se prajeasca, ca e mare temperatura.😀 Sau ceva de genul asta.

  13. ma tot gandeam daca sa fac o gluma cu “p k dick” si numeralul 3 dar m-am gandit ca mai bine-ti spun ca si mie-mi place omu’. e printre cei mai tari autori SF, in sensul ca e tare si in S si in F.

  14. feeria says:

    Voiai tu sa faci o gluma si-ai ales sa fii cuminte?😀 Commeeee onn!

    Da, imi doresc sa-l cunosc pe P.k.d., cu riscul de a umple un raft intreg cu operele lui.

  15. stefan ghidoveanu says:

    Puteti umple raftul (e-adevarat, in engleza), daca veti comanda on-line la http://www.nautilus.ro, libraria sotilor Hanu, situata pe strada Arh.Ion Mincu nr.17, sector 1, Bucuresti (pe langa Piata 1 Mai).

    Intrucat vad ca sunteti fan Dick, daca-mi trimiteti un e-mail va pot trimite multe dintre lucrarile lui in format electronic.

    Oricum, ati ales un scriitor urias. Credeti-ma, pana cand n-o sa-i cititi toate cartile (inclusiv cele de mainstream), nici nu stiti cu cine aveti de-a face… Asa ca, dati-i bataie!

  16. feeria says:

    Multumesc frumos pentru recomandare, domnule Ghidoveanu.

    Daca as putea citi de pe calculator, ar fi perfect, dar din pacate am incercat si-am esuat. Tot cartea in format clasic ma incanta mai mult.

    Asta este si sentimentul meu in legatura cu P.K. Dick, si acelasi “pana cand n-o sa-i citesc toate cartile” mi-a sunat in urechi dupa ce am lasat a doua carte din mana.

    Clar continui cu el, multumesc pentru incurajare!🙂

Leave a Reply

