Sambata Cartilor/Sambata Simturilor

M-am desprins de comoditatea comenzilor online- in ultima vreme nu chiar atat de comode daca ma gandesc la faptul ca am asteptat doua saptamani pentru confirmarea unei amarate de comenzi la Nemira-, si azi am facut o plimbare pe la Libraria Humanitas, ademenita de o prietena care voia neaparat sa profite de noua lor promotie “Cumperi trei platesti doua” (doua cele mai scumpe, se intelege!), in care intra si colectia Raftul Denisei (preferata noastra de la Humanitas).

Dupa ce ca nici macar nu am ajuns pana in dreptul raftului unde Denisa isi prezenta elegant romanele, am asaltat o editura cu care nu am mai avut pana acum de-a face, anume LEDA, care face parte din Grupul Editorial Corint. Am luate ceva horroruri (am tinut neaparat sa iau H.P. Lovecraft, dupa ce am citit despre “Monstrul din prag”. Pe blogul lui Cinabru am citit chiar despre una din cartile pe care am cumparat-o si eu, “Dagon si alte povestiri macabre”), cum se vede mai jos, literatura fantastica, politista (trebuie sa citesc si “Un studiu in rosu”, al lui Doyle, despre care am scris mai de mult aici si aici) si ultima-jos- este “O istorie culturala a insomniei”, despre care am aflat prima data pe blogul Anei- Moonlightblues.

picture-120

In dulcele stil clasic, s-a strecurat si un Polirom. Nu stiu foarte clar de ce l-am luat, insa pe moment a parut a fi o idee buna.

“Noua povestiri bizare” are o coperta taaare ciudata, si un cuprins care m-a convins sa o iau (editura necunoscuta, Pandora M): Poe, Dickens, Doyle, Galt, Twain, Hogg, Saki, Stoker, O. Henry. Ciudate asocieri- cu atat mai interesant volumul.

Ah, sa nu uit. Toate volumele de la Leda au fost incluse intr-o ofera de 5 lei. M-am uitat acum pe PiticipeCreier si se pare ca nici un site nu respecta pretul ofertei la, de exemplu, “Crisalidele”. So, direct din magazin.

Ultimul capitol e dedicat unei carti de Feng Shui su-per-ba!

picture-116

In interior are multe desene, scheme, facute in stilul pictural chinezesc, pe foaie groasa, poroasa, si atat de placuta la atingere. Doar pentru asta am luat cartea, pentru ca la literatura Feng Shui nu simteam nevoia sa adaug ceva nou. Inca ma chinui sa descopar care-i stilul acela pictural- japonez sau chinez, nu stiu- in care imaginea este trasata dintr-o singura tusa, fara intreruperi, o continuitate perfecta.

picture-1251

Placuta iesire, cred ca am petrecut cam o ora si jumatate la Humanitas, mai ales la etaj, acolo unde erau cartile pentru copii, de dezvoltare personala, medicina naturista si sex. Clar ma simteam printre elementele mele. Mi-am luat teancul de carti si m-am asezat comod pe unul dintre fotolii, iar de la inaltime puteam vedea lejer trecatorii care se zgaiau ca matele infrigurate (a fost o zi asa cum imi place mie: mohorata si racoroasa, cu putina ploicica, numai buna sa sperie orasenii, si sa-i determine sa stea ascunsi in case. Eu, ca rama, am iesit incantata la plimbare) in fata vitrinelor pline de carti tentante.

Am gasit o reeditare extraordinar de reusita a lui Pinochio (la editura Litera Internationala), cu ilustratii frumoase, clasice, vii si bogate, in genul celor in care fantezia se pierde in orice coltisor, urzind de-acolo alte povesti, imaginandu-se in alte si alte basme. Merita toti banutii, caci este un volum reusit si deloc scump.

pinochio

Ca sa fie tacamul complet, adica, nu se putea obsesie livreasca fara o obsesie muzicala, m-am indragostit iremediabil de piesa “Le vent nous portera” a formatiei Noir Desir. Bune gusturi muzicale au astia de la Humanitas. Mai trec pe la ei, doar si pentru a-mi imbogati cultura muzicala.

Dupa escapada absolut orgiastica de la librarie, am continuat, pe firul simturilor, cu una olfactiv-gustativa, oprindu-ma in Rendez-Vous, acolo unde m-am delectat cu un ceai de scortisoara foarte parfumat si aromat. Imi place la nebunie scortisoara… as pune-o si la friptura.

image-2008-07-8-3485312-46-scortisoara-regleaza-tensiunea-arteriala

Zi frumoasa, zi care mi-a dat timp sa-mi conectez toate simturile la o realitate urbana linistita si putin adormita.

Fin.

13 thoughts on “Sambata Cartilor/Sambata Simturilor

  1. offfffff ce mi-ai facut??!! plange inima-n mine sniiif sniiifff!!!!
    in viziunea mea ai petrecut o zi perfecta. si pentru mine tot asa ar arata (inclusiv ploaia si racoarea).

  2. feeria says:

    Sa stii ca intr-adevar a fost o zi perfecta! A fost tare placut in ceainaria aia, si locul perfect unde sa revizuim cartile pe care le-am luat.

    Intre toate aromele si pipaielile am tras si-o portie zdravana de ras in podul Humanitasului, cand impinsa de aghiuta voiam sa desfac din tipla niste cartonase, cu Ganduri Bune, ca eram curioasa sa vad ce-s alea, dar am zis ca nu, ca nu e voie, si la intrare vazui ca libraria era impanzita de camere video.πŸ˜€ Uneori e bine sa fii supradaptat social- macar nu risti sa fii tras de urechi.
    Oricum, sper ca alea doar filmeaza nu si… asculta.πŸ˜€

  3. E bine ca ai luat ambele volume Lovecraft, neaparat sa iei si ultima editie Vremea de la Monstrul din prag. Sunt curios cum ti se vor parea. Si astept cu nerabdarea detalii despre istoria culturala a insomniei.

    A fost o “vanatoare” cu rezultate bune, hein ?

  4. feeria says:

    Cinabru, nu am mai citit Lovecraft, deci, abia astept sa vad cum e; mai ales dupa reviewurile voastre.
    Rezultate bune, pe deplin satisfacatoare.πŸ˜€ Dar am promis ca “ma abstinez” pana la targul de carte.

    Voicunike, oooh really?πŸ˜€

  5. Ma bucur sa te gases din nou aici, Feeria
    ce mai zi!πŸ™‚
    Ne-ai facut o relatare cu lux de amanunte. Imi place rezonanta titlurilor. In special “Crisalidele”, ce sa fie, ce sa fie?

  6. Uite, eu nu am mai gasit prin Iasi Casa de la Marginea Abisului…plus alte 3 din cunostintele mele, si am colindat un pic.Intr-adevar in librarii le gaseai la 5 lei de asta si eu am navalit si am luat cu plasaπŸ˜€ Buna captura! Cred ca Pinochio a fost cea mai scumpa dupa cum arata. Desi nici cu Shui-ul nu mi-e rusineπŸ˜€

  7. feeria says:

    Coryamor, var un ochisor- citesc. Multumim pentru info!

    Laetitia, si eu ma bucur ca ai mai trecut pe-aici!πŸ™‚
    Fii sigura c-am sa povestesc dupa ce o voi citi.πŸ˜€ Teaser: “O lume in care, de vreme ce un semn din nastere poate insemna o condamnare la moarte, personajelor li se poate intampla orice”.

    Kyo, doua potarnichi mi-au scapat din bataia pustii, pentru c-au fost revendicate de prietena insotitoare. Oricum, cam asta a fost strategia vanatorii: carti diferite, ca apoi sa ni le imprumutam.πŸ˜€
    Shui-ul a fost surprinzator de ieftin pentru ce grafica fainuta are: 20 ron, iar Pinochio doar 50 ron.πŸ˜€ E tare frumoasa cartea.

  8. feeria says:

    Super faina! Mersi, Ipo.

    Dar, o intrebare: cum ai facut sa introduci clipul direct in comentariu?πŸ˜€

  9. ipo says:

    @Feeria: habar n-am, probabil ai tu ceva setat prin tema. Eu doar am pus linkul. Oare o merge si la mine?πŸ™‚

  10. feeria says:

    Eu n-am facut nici o schimbare… desi am observat ca WordPressul a facut de capul lui, acum fiind posibil previewul la siteurile puse in blogroll. Desi… asta parca era si inainte.πŸ˜€

Leave a Reply

