Zana Lacului (Diafilm)

Cred ca multi din generatia mea isi aduc aminte cu mare drag de diafilme si de serile magice in care una din camerele casei se transforma intr-un cinema. Diafilmele mele preferate au fost Alba ca Zapada, Fat-Frumos din Lacrima, Cei trei ursuleti si… si… Turtita fermecataaa!πŸ˜€

Un articol superb a scris Krossfire, Diafilmele, in care a explicat ce sunt, de cine erau facute, cum erau proiectate (inca mai am aparatul, dar nu mai functioneaza). Acum e in curs de derulare proiectul diafilmelor in sensul ca cine are, cine vrea, le pune la dispozitie si celorlalti, prin diferite moduri. Unii au ales Youtube-ul, facand clipuri, altii powerpointul. Eu ii sustin pe toti pentru ca nu mai am nici un diafilm si tare mai sunt frumoase.

Pe blogul “Copii frumosi” mai pot fi gasite inca sapte diafilme.

(Am ales Zana Lacului si pentru melodie. Nu stiu ce e- nici proprietarul nu stie, dar suna bine)

13 thoughts on “Zana Lacului (Diafilm)

  1. ghost says:

    Eheu, vremuri dom’le, nu asa.. Desi daca tin bine minte, de la aparatul de proiectie diafilme m-am curentat eu de vreo 2 ori cand eram mai tinerel..πŸ™‚

  2. mie mi-a placut cel mai mult turtita dulce si ridichea uriasa….am si acum diafilme si aparatul rusesc..imbatranit de ani merge fara probleme:)

  3. πŸ™‚ Abia acum aflu ca se numesc diafilme.
    Am vazut cateva cand eram la gradinita.
    Imi aduc aminte de Alba ca Zapada si cum doamna educatoare (habar n-am cum mai arata, parca era o bruna…), tragea perdelele si cobora magia in sala. Imaginile se asterneau pe pereti si noi priveam inmarmuriti.

  4. feeria says:

    Te-ai curentat? Eu imi ardeam degetele, ca se incalzea foarte foarte repede. Arata ca o broscuta testoasa.

  5. feeria says:

    Uau, asa e! :)))

    Alba ca Zapada e unul dintre cele mai reusite. In vara facusem o pasiune pentru animatia ruseasca, mergand tot pe firul diafilmelor din copilarie. Am descoperit o Cenusareasa foarte frumoasa. Pacat ca nu inteleg limba, care suna destul de melodios in urechile mele.

  6. feeria says:

    Bogdan, scuze, iti intrase comentariul la spam.😐
    Si Ridichea uriasa mi-a placut mult! La gradinita facusem chiar o mica sceneta.
    Sper ca generosii posesori de diafilme si timp sa mai incarce altele noi…πŸ˜€

  7. Asta a fost si un ‘Ehem, nenea Krossfire, ai promis ca iti vei continua postul”πŸ™‚

    Am vreo 15 diafilme in stare buna dar dureaza mult varianta : scanare -> crop -> slideshow !

  8. feeria says:

    Am fost destul de subtila? Cand am vazut c-ai ales sa vorbesti despre agresivitate… grrrr, mrrr!πŸ˜€

    Ei, cate unul asa, ca zaharelul. Imi imaginez ca e de munca. Oricum ma bucur ca au iesit la lumina, pentru ca tare mi-au placut cand eram mica.

  9. In careva din zilele trecute, vorbeam cu doua colege de facultate despre diafilme. Si ma gandeam daca oare imi mai functioneaza aparatul. Poate cand ajung in vacanta acasa, am sa verific. Oricum, cred ca diafilmele sunt cea mai frumoasa amintire din perioada respectiva. Imediat dupa el am facut cunostinta si cu literatura. Ma gandesc ca tot a fost ceva legatura intre cele doua…

  10. feeria says:

    Chiar… care-a aparut prima data, Cartea sau Diafilmul?πŸ˜€ Cred ca la mine s-au suprapus. Nu-mi amintesc sa fi trecut printr-o perioada a vietii fara o poveste/o carte.

  11. Nu stiu de ce au disparut diafilmele… e ceva atat de frumos… imi trezeste amintiri placute…

    Atmosfera nu mai e aceeasi cu Youtube, PowerPoint… stilul clasic e ala adevarat.πŸ™‚

  12. feeria says:

    Au disparut pentru ca atunci au aparut aparatele video.πŸ˜€

    Si mie-mi plac mai mult diafilmele, asa cum imi place foarte mult cinema-ul, si nimic nu-l poate inlocui, chiar daca m-am obisnuit sa vad filme mari pe ecrane mici.

    Diafilmele puse pe YT sau in PT nu vor sa substituie vechile diafilme. Sunt doar un remember pentru cei care le-au cunoscut, si mai ales pentru cei care le-au indragit dar nu mai sunt in posesia lor.

Leave a Reply

