Articulata cu o leapsa in plina furisare…

De Dreaming Jewel, un metru (sau kil) de leapsa despre carti.

1. Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecă?

Dostoievski (si mai nou P.K.Dick, care l-a devansat pe Hesseo_O Go, Dick, go!!! ).

2. Din ce carte ai mai multe exemplare?

Doua exemplare din “Mantia de stele” de Milorad Pavic pe motiv de castigare a unui concurs de la Humanitas, si implicit castigare a unor carti, printre care si Mantia, pe care o mai aveam pentru ca tocmai pe aia o recenzasem. Mai am doua exemplare din “Blandetea noptii”, ultimul achizitionat luna trecuta pentru ca uitasem ca o am in biblioteca. Asa ca, doua persoane vor fi premuite de mine cu aceste doua carti.

3. De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost îndrăgostită în secret?

(Dreaming Jewel…😀 ) Raoul de Bragelone. Ce-am mai plans cand muierusca aia de nu-mai-stiu-cum-o-cheama i-a frant inima, si el a murit in razboi, lovit in piept, ca barbatul adevarat, puternic si martir, de o ghiulea! In adolescenta mi-a placut de Aliosa (Karamazovul), dar si de Stavroghin… am pendulat. Inca mai pendulez.

4. Ce carte ai citit cel mai des?

Am mai multe carti recitite de cate doua ori, la varste diferite- mai mult de doua reveniri nu am avut. Printre ele ar fi Demonii, Femeia la 30 de ani, Spuma zilelor.

5. Care era cartea ta preferată la 10 ani?

Cei trei muschetari (si Craiasa Zapezii😀 )

6. Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?

O singura carte, un singur autor- “Sapte zile pentru o eternitate” de Marc Levy. Doamne, iarta-ma! Dar n-a fost anul trecut, ci acum trei ani. In rest, n-am prea avut lecturi cu adevarat “proaste” ci doar lecturi care poate in anumite puncte mi-as fi dorit sa fie altfel. Mi-am amintit. Anul trecut m-a dezamagit “O pasare pe sarma”. Doar ca nu a fost o lectura chiar “proasta”- parca am mai zis asta.

7. Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?

Nu pot spune. Am citit genuri complet diferite. Dintre SF-uri: Poarta, literatura fantastica: Ultima licorna. Cred, totusi, ca cea care m-a incantat peste masura si care mi-a deschis drumul catre un autor a fost “Daca intr-o….”. Am fost tare entuziasmata dupa citirea ei. La fel de mult ca si dupa citirea lui Gog. E clar, nu stiu!

8. Dacă ar trebui să obligi pe cineva să citească o carte, care ar fi aceea?

(Voi chiar puteti raspunde la intrebarile astea?😀 Mi se pare aproape imposibil) Cucul si pupaza– eventual sa si filmez in timp ce citeste ca sa ma pot bucura de culorile curcubeului care vor aparea pe chip.😀

9. Cine crezi că ar trebui să câştige Premiul Nobel pentru Literatură?

Politica ma depaseste. Nu urmaresc, doar citesc.

10. Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată?

“Cele o suta de simturi secrete”- de Amy Tan. Cred ca ar fi un film interesant… china/america, rational/intuitiv, concret/magic.

11. Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un autor, o carte sau un personaj literar.

Am avut cateva, dar despre recentul am povestit la “Soarele gol” de Asimov.

12. Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?

Nu stiu.o_O

13. Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o?

Pendulul lui Foucault… pentru ca am crezut ca la 15 ani pot ce poate unul la 18. N-a fost chiar asa. Nu am reluat-o- inca.😀

14. Preferi autorii francezi sau ruşi?

Rusi! (!!!)

15. Shakespeare, Milton sau Chaucer?

Shakespeare- am si participat la o sceneta in liceu- cum sa nu-mi placa? Chaucer nu am citit.

16. Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?

Ganduri de genul “maine trebuie sa…”/ “ai uitat sa…”/ “nu mai ai timp sa…”. In rest, sunt doar eu si cartea. Cred ca singurul lucru care m-ar putea deranja sunt eu insami, pentru ca eu sunt strajerul lecturii mele.

17. Care e romanul tău favorit?

(Chiar trebuie sa aleg?) Demonii.

18. Scriitorul favorit?

Pentru mine doi sunt extrem de importanti, pentru ca au aparut atunci cand a trebuit, si mi-au spus exact ce “trebuia” sa aud: Dumas si Dostoievski. Momentan imi plac Dick si Calvino.😀 Da daaaa, stiu..

19. Joci ceva?

Jucam. Multe. Diablo, Warcraft, Neverwinter nights, si alte chestii cu paladini si magi si vrajitori si monstri malefici. Am jucat si un joc dupa o poveste de Clive Burker. Mi-a dat cosmaruri. Whist, rentz. Acum nu mai am timp, ca as mai juca. Dar nu online, ca astea nu-s amuzante asa. Si rummy imi mai place mult mult de tot! Fata ascunselea. Elasticul.

20. Povestiri scurte, schiţe?

Cehov si Bulgakov.

21. Non-ficţiune?

Psihologie, arta, istorie (se pune la non-fictiune?).

22. Ce scriitor crezi că este supraevaluat?

Nu stiu. De fapt, stiu d-astia pupati in talpi, dar cam toata lumea ii scuipa, asa ca n-are rost sa-i mentionez.

24. Şi acum ce citeşti?

Mai multe… “Evanghelia dupa Biff”- pentru destindere-, “Demoni si Miracole”- noaptea- si “Boala ca sansa”- in general, cate un capitol cand imi amintesc.

O dau mai departe lui Coryamor, Manole si Ghost. Na, ca v-am facut-o!😀

9 thoughts on “Articulata cu o leapsa in plina furisare…

  1. tulai! si zici ca are numai 24 de intrebari incuietoare? o sa-mi ia o luna sa raspund🙂
    merci oricum, tre’ sa-mi pun capul la contributie nitel.

  2. ghost says:

    No m-ai lasat fara vorbe. Tu stii ca eu n-am carti in casa? N-am biblioteca si e pe vine.. Mostenire grea…😀

  3. Demonii? Vaaai, trebuie sa vorbim despre asta😀 . Din toti iubitorii de carte pe care ii stiu, in real life sau virtual, este prima data cand mai vad un “fan” al Demonilor.

    Legat de Pendul: eu l-am citit doar anul trecut si desi ma simteam oarecum prost ca pana la 21 de ani nu citisem, a fost o experienta foarte misto. Parca ma bucur ca nu m-am grabit cu ea, chiar am inteles multe si am prins o gramada de chestii. Ia mana sus cine s-a mai prins ca vorbeste la un moment dat de Zen and the Art of Motorcycle Maintaining – o carte culta, simpatica, reala. Gata, nu ma mai laud.

    De fapt inca o intrebare: cand faci concurs pentru Manita de stele? Am citit Peisaj pictat in ceai si de atunci tot sper la mai mult Pavic😀

  4. feeria says:

    Pana la 00 ai timp sa scrii o povestioara scurta din titluri (ma folosesc de concursul Nemira), si Mantia de Stele e a ta!🙂

  5. Neverwinter Nights. doamne ce joc. doamne ce vremuri!
    Si da, Pendulul mi s-a parut si mie destul de grea. Am citit-o printr-a XI-a. As relua-o, dar acum am niste pasiuni mai extravagante in ce priveste lectura…

  6. feeria says:

    Afreuda, te inteleg perfect!😀 Parca si eu as relua unele lecturi de care m-am apropiat in adolescenta dar pe care nu le-am finalizat, dar sunt prinsa momentan cu… alte nebunii!😀 Va veni si vremea.

    Doar trei jocuri am terminat, ca de restul ma plictiseam cand muream prea des: Neverwinter, Diablo I+II+Exp si Warcraft. Neverwinter a avut o poveste faina.

Leave a Reply

