(Update) CONCURS NEMIRA: Poveste din titluri pentru o carte

Imi pare rau ca nu pot da patru carti, in loc de trei. Dar, mi-au placut si-i premiez de la Nemira, pe:

Manole: “Onorata instanta”, nu vreau sa va tin “teoria norilor”, dar cand am fost la ” Atena” si “marea” era plina de “naluci”, am avut vazut ” himera” nisipului transformat si strigat de ” pasi pe sticla”. Revenind la ce m-ati intrebat,desigur c-am vazut “O pisica, un barbat si doua femei”, dar nu le-am dat mare importanta ochii mei, urmarind mai degraba “Sobolanul”!

Jovi: In 1984 (George Orwell), “pe cand eram orfani” (Kazuo Ishiguro), “ghetele fericirii” (Gabriela Melinescu) abia incepeau sa rasara. Era “sfarsitul copilariei” (Arthur C. Clarke) sau doar “varsta inocentei” (Edith Wharton)? Erau vremuri in schimbare, “cerul vazut prin lentila” (Patapievici) nu facea decat “sa traiesti pentru a-ti povesti viata” (G.G. Marquez). Si, “Hocus Pocus” (Kurt Vonnegut), am supravietuit “miciilor ironii ale vietii” (Thomas Hardy), am trait “o dragoste” (Dino Buzzati) sau chiar mai multe, trecand prin “sageata timpului” (Martin Amis) pana cand am ajuns constient ca “toti oamenii sunt muritori” (Simone de Beauvoir).

Balinferi: “Regina zăpezilor” (Joan D. Vinge) îşi “Poartă” (~Poarta- Frederik Pohl) “Desculţ”-ă (Zaharia Stancu) “Talismanul” în “Mâna stângă (a întunericului”-Ursula K.le Guin),”Krucifix”-ul ( Serge Brussolo) la gât şi străbate o întreagă “Eternitate” (Greg Bear) “Furtuna de Timp” ( Gordon R. Dickson). După “Un veac de singuratate” (Gabriel Garcia Marquez) şi “80000 de leghe sub mări” (Jules Verne) “Infruntarea” (William Golding) încetează. “Uraganele” (John Barnes) adorm, “Apocalispul” (Stephen King” se stinge şi împreună cu “Omul din Castelul Înalt” ( Philip K. Dick) plecat şi el “In căutarea Timpului Pierdut” se stabilesc “Dincolo De Lumea Dezlănţuită” (Thomas Hardy)pentru a trăi până la “Sfârşitul Eternităţii” (Isaac Asimov) pierduţi într-un “Picnic La Marginea Drumului” (Arkadi&Boris Strugatki), “Fără ~să~Regrete” (Hamilton Beazley) “Sfârşitul Copilăriei” (Arthur C. Clarke), “Oraşul” (Clifford D. Simak) “~ Şi Stelele” (Arthur C. Clarke). Un ” Domn Al Luminii” ( Roger Zelazny” le face o ultimă urare: ” Moarte bună Copii!” (Lucian Merişca).

1. Alegeti cartile dorite din colectia Babel;

2. Pregatiti adresele de expediere- cand ne-om dumiri toti ce naiba sa facem cu ele, va anunt;

3. Va multumesc frumos pentru participare!

Pentru ca nimeni nu pleaca de-aici nepremiat- mai ales cand ma aflu eu in dificultatea de a alege-, lui Gaby ii dau ocazia sa-si aleaga , daca doreste, premiul intre doua carti pe care le am dubluri in biblioteca:  Blandetea Noptii de Fitzgerald si Cele patru fugi ale lui Manuel (ambele sunt noi. Prima de la Polirom, a doua de la Humanitas). Daca te hotarasti la una dintre ele, alegi- scrii aici care-, eu iti raspund pe mailul cu care te-ai inregistrat sa comentezi pe blog, tu imi dai adresa, eu expediez, si ne mai citim si cu alte ocazii.

Arana, te astept pentru Mantia de Stele, si multumesc pentru idee!

Acum nani.

________________________________________________________________________________________________

(Cartile din poza sunt ultima prada in afara de Himera- mai veche)

Nemira- Concurs

Deci, Nemira spune (aici, anuntand experimentul inedit!) ca daca eu organizez un concurs, imi pun la dispozitie trei carti din colectia Babel, pe care sa le dau drept premiu- cate una pentru fiecare castigator, pe alese (ele cartile de catre castigatori).

M-am invartit in jurul cozii si-am gasit ceva distractiv.

Incercati sa construiti o povestioara foarte scurta, cu (oaresce) sens, din titlurile unor carti pe care le-ati citit- sau, ok, le aveti in biblioteca si va sar in ochi. Aveti voie sa folositi cuvinte de legatura- nu doar in sensul strict gramatical al cuvantului  (pot fi verbe, substantive, care sa fluidizeze scrierea). Povestioara (scurta!) trebuie sa contina minim 4 titluri de carti, asupra carora puteti opera mici schimbari.

Exemplu: In castelul din padure (Norman Mailer) l-am zarit (legatura) pe Musashi (Yoshikawa), veghind lanul de secara (Salinger). S-a intalnit cu Imparateasca Orhidee (A. Min)  care Salva pestii de la inec (Amy Tan), starnind mare Zarva in livada de guave! (Kiran Desai).

Nu e greeeeu! Astept cu drag raspunsurile voastre! Concursul e deschis pana (sa ma gandesc… pending…) joi, 14 mai- ora 00.

Spor la joaca!🙂

23 thoughts on “(Update) CONCURS NEMIRA: Poveste din titluri pentru o carte

  1. “Onorata instanta”, nu vreau sa va tin “teoria norilor”, dar cand am fost la ” Atena” si “marea” era plina de “naluci”, am avut vazut ” himera” nisipului transformat si strigat de ” pasi pe sticla”.
    Cred ca e destul de scurt, nu?😀
    Distanta dintre calculator si noptiera mea…e mult mai mare decat distanta de la “leave a repley”…la cartile legate de mai sus.😀

  2. feeria says:

    Suupeeer, Manoleee! Place mult ce-a iesit! Felicitari si pentru ca ai fost prima care a spart gheata!
    Acum imi pare rau ca n-au intrat in poza si alte doua carti: Sobolanul si O pisica, un barbat si doua femei.😀

  3. “Onorata instanta”, nu vreau sa va tin “teoria norilor”, dar cand am fost la ” Atena” si “marea” era plina de “naluci”, am avut vazut ” himera” nisipului transformat si strigat de ” pasi pe sticla”. Revenind la ce m-ati intrebat,desigur c-am vazut “O pisica, un barbat si doua femei”, dar nu le-am dat mare importanta ochii mei, urmarind mai degraba “Sobolanul”!😀 😀 😀

  4. balinferi says:

    “Regina zăpezilor” (Joan D. Vinge) îşi “Poartă” (~Poarta- Frederik Pohl) “Desculţ”-ă (Zaharia Stancu) “Talismanul” în “Mâna stângă (a întunericului”-Ursula K.le Guin),”Krucifix”-ul ( Serge Brussolo) la gât şi străbate o întreagă “Eternitate” (Greg Bear) “Furtuna de Timp” ( Gordon R. Dickson). După “Un veac de singuratate” (Gabriel Garcia Marquez) şi “80000 de leghe sub mări” (Jules Verne) “Infruntarea” (William Golding) încetează. “Uraganele” (John Barnes) adorm, “Apocalispul” (Stephen King” se stinge şi împreună cu “Omul din Castelul Înalt” ( Philip K. Dick) plecat şi el “In căutarea Timpului Pierdut” se stabilesc “Dincolo De Lumea Dezlănţuită” (Thomas Hardy)pentru a trăi până la “Sfârşitul Eternităţii” (Isaac Asimov) pierduţi într-un “Picnic La Marginea Drumului” (Arkadi&Boris Strugatki), “Fără ~să~Regrete” (Hamilton Beazley) “Sfârşitul Copilăriei” (Arthur C. Clarke), “Oraşul” (Clifford D. Simak) “~ Şi Stelele” (Arthur C. Clarke). Un ” Domn Al Luminii” ( Roger Zelazny” le face o ultimă urare: ” Moarte bună Copii!” (Lucian Merişca).

  5. stefan ghidoveanu says:

    Dom Feri, dom Feri… Tocmai cand incepusem sa te laud… „80.000 de leghe sub mari”? Si, probabil, „200 de leghe pe Amazon”, nu?
    In plus, pentru ca asa cu ii spuneam si domnului Bebe Librarul eu sunt si colectionar de carti SF, mi-ar prinde foarte bine daca mi-ati spune la ce editura si in ce an au aparut „Apocalispul” (Stephen King), „Dincolo de lumea dezlantuita” (Thomas Hardy), „Orasul” (Clifford D. Simak) si „-Si Stelele” (Arthur C. Clarke), nu de alta dar as vrea sa le am si eu in biblioteca. Pentru romanul SF al lui Thomas Hardy as da si un milion de euro, dar daca vreti sa-l tineti pentru dvs. va inteleg si n-o sa ma supar…
    Oricum va doresc lectura placuta in cazul cartilor amintite. Nu zicea careva ca lectura e un act individual? Pentru dvs. s-ar putea sa fie si singular…

  6. In 1984 (George Orwell), “pe cand eram orfani” (Kazuo Ishiguro), “ghetele fericirii” (Gabriela Melinescu) abia incepeau sa rasara. Era “sfarsitul copilariei” (Arthur C. Clarke) sau doar “varsta inocentei” (Edith Wharton)? Erau vremuri in schimbare, “cerul vazut prin lentila” (Patapievici) nu facea decat “sa traiesti pentru a-ti povesti viata” (G.G. Marquez). Si, “Hocus Pocus” (Kurt Vonnegut), am supravietuit “miciilor ironii ale vietii” (Thomas Hardy), am trait “o dragoste” (Dino Buzzati) sau chiar mai multe, trecand prin “sageata timpului” (Martin Amis) pana cand am ajuns constient ca “toti oamenii sunt muritori” (Simone de Beauvoir).

  7. balinferi says:

    Domnule Ghidoveanu, ceea ce se întâmplă aici este o joacă aşa că mi-am permis să nu respect cu stricteţe titlurile ceea ce, bănuiesc-sper eu, nu e ceva de neiertat. Sau poate este, caz în care accept să fiu pus la punct, corectat şi eventual să mi se spună şi că la mine cititul este un act “singular” ceea ce ar putea sau nu să fie adevărat. Nu cred însă ca pe baza unui joc cu nişte titluri poate cineva să ajungă la concluzia asta. Insă e posibil şi să greşesc din nou. Recunosc că “Vânătoarea de capete” a fost o gafă făcută, dar asta nu însemnă neaparat şi că cititul la mine este un act singular. Apocalipsul este o greşeală de tastare, lucru de care sunt convins că v-aţi dat seama. Titlurile cărţilor lui Jules Verne pot fi amestecate şi sunt convins că oricine a început să citescă de prin clasa a doua va înţelege că vorbind despre “Uimitoarele aventuri spre centrul pământului” fac o glumă, asta dacă nu preferă să mă considere analfabet. Mergând mai departe, titlul cărţii “Far from the Madding Crowd ” s-a tradus, aşa că aţi fi putut la fel de bine să-mi reproşaţi că nu am folosit denumirea originală. “Oraşul” din păcate nu a apărut (încă) în România, asta nu înseamnă că eu nu pot avea cartea în bibliotecă. Dacă ajută cu ceva mărturisesc că am cartea, poartă titlul de “A varos” şi a apărut 1991 (ediţia a doua) la Editura Mora Ferenc în cadrul colecţiei “A Sci-Fi Mesterei” ,în traducerea lui Kuczka Peter din 1970, după “Clifford D. Simak: City, Ace Books, Inc. New York © 1952″. Totuşi nu cred că ar fi fost potrivită folosirea titlului în limba maghiară cu toate că organizatoarea acestui joc nu a precizat acest lucru.
    ” şi Stelele” Titlul este Oraşul şi Stelele după cum sunt convins ca ştiţi. Mă întreb oare ce observaţi aş fi primit dacă scriam ceva de genul ” Oraşul , Oraşul şi Stelele”. Probabil o altă variantă a observatiilor de acum.

    Eu chiar un milion de euro nu aş da pentru nici o carte, mai ales că nu am atâţia bani. Până acum cea mai scumpă carte din biblioteca mea este un exemplar al unei ediţii vechi a cărţii lui Ludvig Holberg “Nicolai Klimii iter subterraneum” pe care am dat echivalentul a ceva mai bine de 6 milioane. Eu zic ca a meritat fiind vorba de un sf scris în 1741.
    Ma rog, când am scris comentariul despre titlurile cărţilor nici o clipă nu mi-a trecut prin cap că pentru un joc aş putea fi pus la zid…

  8. feeria says:

    Frumos, Jovi…
    (incep sa ma felicit pentru ca am avut ideea asta)

    Una din reguli era aceea de a putea modifica titlurile cartilor, de a le adapta, pentru a iesi ceva coerent dar si placut citirii. Cam ce-a iesit pana acum.🙂
    Iar la joaca… in nisip, cu galetuse, carticele si alte treburi, chiar nu putem iesi imbracati la costum! (nu de alta, dar ni-l murdarim si e pacat, pentru ca sunt multe alte ocazii in care trebuie sa ne prezentam cu el curat, impecabil).

  9. M-am intrebat mereu “Unde esti?” dar raspunsul nu l-am gasit niciodata. Imi spuneai sa caut “Demonii” din “Maidanul dragostei” si sa nu uit de “Creatura” care salasuieste in mine. M-am conformat si am asteptat, o vesnicie, doua vesnici… pentru a gasi raspunsul intr-o “capcana pentru vise” in care ma simt si acum “departe de lumea dezlantuita”.

  10. feeria says:

    Gaby, multumesc pentru povestioara, dar scrie te rog titlurile cartilor in paranteza. Chit ca pe unele le stim.

  11. stefan ghidoveanu says:

    Domnule Feri, era vorba de o tachinare prieteneasca. Dar daca te-ai inflamat atat de tare, uite – iti promit ca de cate ori o sa mai vad vreo greaseala din partea dumitale, am sa pretind ca ea nu exista. E bine asa? Cred ca mai ai de lucrat putin la simtul umorului…

  12. stefan ghidoveanu says:

    P.S. Si ca sa vezi ca nimeni nu e scutit de greseli, vezi cum am scris eu „greaseala”. Acum te-ai linistit?

  13. balinferi says:

    OF!!!!!
    Nu mi-o luaţi în nume de rău domnule Ghidoveanu că nu mi-am dat seama că e vorba doar de o tachinare. Astea sunt problemele care apar între doi oameni care nu s-au cunoscut faţă în faţă, ne facem o impresie şi ne aşteptăm ca celălalt să se incadreze. Greşeala mea a fost că am interpretat remarca dumneavostră ca fiind o “punere la punct” şi nu ca pe o tachinare prietenescă.
    Vedeţi, pentru a evita genul acesta de neînţelegeri este suficient să ne cunoaştem faţă în faţă. Concluzie: virtualul nu va reuşi să egaleze realul în ceea ce priveşte relaţiile interumane niciodată.

  14. Am uitat sa scriu:) Imi cer scuze.
    M-am intrebat mereu “Unde esti?”(Marc Levy) dar raspunsul nu l-am gasit niciodata. Imi spuneai sa caut “Demonii”(Fiodor Dostoievski) din “Maidanul dragostei”(George Mihail Zamfirescu) si sa nu uit de “Creatura”(John Saul) care salasuieste in mine. M-am conformat si am asteptat, o vesnicie, doua vesnici… pentru a gasi raspunsul intr-o “capcana pentru vise”(Stephen King) in care ma simt si acum “departe de lumea dezlantuita”.( Thomas Hardy)

  15. feeria says:

    Ovidiu, mersi. Te astept cu textul, pana maine la 00!🙂

    Off si eu!😀

    Multumesc, Gaby!

  16. feeria says:

    Focuto, scrie ce carte vrei din colectie, pentru ca trebuie sa trimit mai departe informatia. Scrie-mi pe mailul de pe care am scris comentariul la tine pe blog, iar mailul tau sa fie valid, pentru ca cei de la nemira sa te poata contacta.

Leave a Reply

