Close encounters of the… unknown kind

Dar inainte, cateva adunate:

Aseara am descoperit un cover dupa “No woman, no cry” foarte reusit si inedit. Un american- John Popper-, care calatoreste sub numele de Blues Traveller, face minuni cu muzicuta lui omagiind cum se cuvine piesa marelui Bob Marley– asta pana cand incepe sa cante  pe gura iar patosul lui e un pic prea mult pentru simturile mele. Oricum, tipul e bun.

Oricum, tipul e bun!

——————————————————————————————————————————————————————–

M-am apucat de baut ceai. La modul serios vreau sa spun. Voi incerca, dupa ce timpul mi se va decongestiona putin si-am sa scap de stresuri si dresuri si alte rime, sa prezint in fiecare saptamana cate un ceai deosebit.

Picture 037

————————————————————————————————————————————————————————-

Am cumparat de la un chiosc de ziare- cu 5 ron- o carte de la Humanitas. Este vorba despre...

kitchen

Ciudatenia cuvintelor gasite pe coperta a fost de-ajuns.

—————————————————————————————————————————————————————————

M-am apucat de citit “Naluci” de Banville, din colectia Babel de la Nemira. Imi place foarte mult cum scrie Banville. Chiar foarte mult! Simt ca am facut o descoperire… si ma bucur enorm ca nu am dat gers comandand fara nici un pic de discernamant, toate cartile publicate la Nemira. Nu gasesc o alta modalitate de a descrie rapid atmosfera ce domina cartea decat comparand-o  cu tensiunea acumulata pe cer, in lumina si aer, inainte de o furtuna puternica de vara. Pregatirea unui eveniment important, dramatic, spectaculos… Sunt inca la inceput. Nu vreau sa se termine. Buna carte, bun autor.

978-973-143-126-0

————————————————————————————————————————————————————————————-

Vi s-a intamplat sa aveti sentimentul ca cineva din umbra schimba locul elementelor din decor, si ca, precum un adevarat regizor de scena, arunca reflectoarele exact pe cele care trebuie (trebuie, ciudat cuvant, trebuie sa ce? Trebuie de ce?) sa iasa in prim plan? Cele care trebuie neaparat sa intre in campul atentiei, ca si cand ar fi niste mesaje foarte importante iar receptionarea si decriptarea lor devine mai iminenta.

De doua saptamani au loc trei intalniri bizare. Va spun doar de doua, pentru ca pe a treia am uitat-o (😀 dar sunt sigura ca-mi va fi reamintita cat de curand). Ce este si mai bizar este ca inca nu am reusit sa-mi dau seama de ce intalnirile astea si nu altele.

Prima este legata de faptul ca am remarcat patru persoane de sex feminin cu cicatrici in urma arsurilor (fata, maini si brate) si doua persoane de sex masculin cu operatie la gat si care vorbeau printr-un tub.

A doua intalnire este cu un teckel. Nu acelasi teckel, dar caini din rasa teckel. Eu n-am observat niciodata pana acum rasa asta de caini, si dintr-o data, iata imi ies in drum trei teckeli intr-o singura saptamana. 20081016064128

Azi in tramvai, dupa ce am vazut al patrulea teckel dand din coada in timp ce stapanul discuta cu o alta persoana, m-a izbit: ce vor toate lucrurile astea sa-mi spuna mie si ce inseamna ele pentru mine? (asta asa, sa fac timpul sa treaca altfel daca tot imi petrec jumatate de ora in tramvai).

Femeile cu arsuri sunt o expresie a preocuparii pentru imaginea sociala- zic eu (intr-o prima analiza). Cum eu nu prea am treaba cu “imaginea” in sensul ca inca nu am ajuns destul de anxioasa incat sa incep sa “pozez” in societate, in loc de pur si simplu “a fi”. Poate ca, insa, ar fi cazul sa ma preocupe asta, mai ales cand intru in contact cu persoane preocupate de acest aspect, si care sunt destul de abile incat sa speculeze neopreocuparea mea- or something (diiing!)- deci, mai usor cu autoironia (diiing!). De asemenea, arsurile presupun un accident violent, dureros si care isi pun amprenta pe viata. Sunt unele “pete” de care nu poti scapa (diiing!). Cicatricile lovesc in feminitate, rapesc din farmec si din catifeala pielii unei femei. Pielea- zona de contact- devine o fortareata, care pare sa spuna “stai departe! Nu te apropia!”. Fata- identitatea, mainile- apropierea si ajutorul, bratele- capacitatea de a “manipula” realitatea.

Barbatii cu tuburi prin care vorbesc… vocea tine de afirmare/autoafirmare, semnalareaza prezentei, existentei. Este suportul measjului pe care interiorul nostru il are pentru exterior. Este sensibila la influentele emotionale, se transforma datorita lor. Ne tradeaza, pentru ca nu o putem controla la fel de usor, sau ne poate camufla, atunci cand trebuie sa ne sustinem punctul de vedere, si cu cat o facem prin intermediul unei voci mai sigure si clare, cu atat pare ca argumentele capata o mai mare greutate. Vocea este o componenta importanta a identitatii, si este capabila sa faca diferente notabile intre oameni. Ce m-a frapat la cei doi barbati vazuti a fost ca erau oameni destul de masivi, inalti, si totusi cand unul dintre ei a vorbit la telefon cu cineva am avut senzatia ca face parte din spectacolul unui ventriloc, el fiind papusa.

Trecand la teckeli… pana acum nu am stat sa analizez ce ii face cu adevarat deosebiti pe micutii astia soricari. Primele lucruri la care m-am gandit au fost blandetea  din privire (diiing!) si tremuriciul acela pe care il au atunci cand se bucura. Cum le vibreaza tot corpul, din varful urechilor si pana in varful coditei.

Cam asta-i ce mi-a trecut prin cap. Ce sa fac cu astea, nu prea stiu, dar cel putin calatoria cu tramvaiul nu a fost la fel de banala si plictisitoare ca altele.😀

——————————————————————————————————————————————————-

Am aflat acum doua zile (?) c-au descoperit cercetatorii veriga lipsa ce confirma teoria evolutionista. Azi intran pe net, am excalamat in capul meu- aproape cu glas tare ca m-a surprins si pe mine stupiditatea enuntului: “A descoperit google veriga lipsa”. Iata si de ce:

deertE

9 thoughts on “Close encounters of the… unknown kind

  1. Imi place ca e o diferenta intre actul impulsiv-comercial de a cumpara o carte si cel cultural-cognitiv de incepe s-o citesti🙂

  2. Vă mulţumesc pentru vizită şi pentru comentariu.
    V-am vizitat blogul şi l-am adăugat în blogroll. Vă mai aştept cu plăcere în vizită pe aici şi cu alte ocazii.
    Toate cele bune.
    B)

  3. Calatoria cu tramvaiul (troleibuzul, autobuzul, metroul) – iata un bun prilej pentru a aduna material literar. Autentic🙂 Poti sa auzi, macar o data pe zi, replici carora le-ar sta bine intr-o carte.

  4. feeria says:

    To-morrow, nu prea sesizez ce vorbesc oamenii. Cred ca vorbesc prea mult eu in capul meu ca sa-i mai ascult si pe ei.😀 Dar ce retin sunt fetele, gesturile. Mi s-a intamplat sa recunosc persoane pe strada, pe care le-am vazut in metrou. Cateodata ma feresc sa ma uit la oameni, pentru ca o fac prea insistent- cam asa cum ar face-o un martian venit pe pamant. Ceva de genul asta.
    Cu siguranta ca daca as avea foarte mult talent la desen si m-as pricepe sa fac portrete, calatoriile urbane mi-ar fi o sursa importanta de inspiratie.

  5. feeria says:

    Uneori lucrurile stau invers (cumpararea este un proces de cantarire/masurare/evaluare/analiza) iar inceputul cartii este unul impulsiv, ghidat de o nevoie de moment.
    De data asta, insa, m-a amuzat rau de tot jocul de cuvinte de pe coperta. In plus, era dosita undeva prin spatele unor reviste, prafuita si murdara. Am zis ca tre’ sa fie o comoara de a stat acolo, pitita de ochii lumii.😀
    (poate in timp am sa ma joc si de-a cumparatul cartilor pe n.v. Acolo distractie!)

  6. De unde anume iei ceaiurile ? Carturesti, demmeer ? Si eu beau de o vreme ”serios” ceaiuri dar m-am cam potolit din lipsa de bani si ma multumesc si cu chestii low level gen Lipton White Tea (din cel cu plic de panza) si altele.

  7. feeria says:

    Demmer Teehaus!
    Mie nu mi s-a parut foarte scump.. si oricum nu ajung sa beau in fiecare seara, ci mai mult in weekenduri, asa ca tin mai mult ceaiurile.

Leave a Reply

