Rasfat la Bookfest

Inainte de a face o trecere in revista a cartilor cumparate:

M-am intalnit la standul editurii Millenium cu mereu amabilul Bebe si veselul Nicu. Ma bucur ca l-am cunoscut pe Nicu, entuziastul de pe blogurile Sf, care recomanda deschis cartile pe care le-a citit si care i-au placut. Mi-au facut amandoi o surpriza tare frumoasa, incarcandu-ma cu carti:

  • Prizonierul Faraonilor si alte orori povestite, de H.P. Lovecraft (din fericire nu o am);
  • SF unu de Cristian Mihail Teodorescu;
  • Gradinile Lunii de Steven Erikson

O alta super-mega surpriza a venit din partea lui Kyo-san, colegul de pe CititorSF, care, venit special pentru eveniment, n-a uitat sarsanaua de carti- pentru mine. Din pacate o plecat taman azi, asa ca nu am mai apucat sa-l cunosc.

  • Lumina de M. John Harrison;
  • Vincent & Karlenstein de Lucian Merisca;
  • Zanele punkiste din New York de Martin Millar;
  • Transformarile lui Martin Lake  si alte povestiri;
  • The year’s best Science Fiction/Antologiile Gardner Dozois 1
  • si trei numere din Fictiuni.

(sper ca nu am incurcat titlurile)

M-am bucurat foarte mult, si din pacate, in schimbul generozitatii si bunatatii lor, n-am putut sa le ofer decat un ras iepuresc, incurcat si coplesit. Hi-hi.o_O

Picture 096

Tot din Universul Sf-ului, i-am mai zarit pe: Horia-Nicola Ursu si pe Michael Haulica (dezbatand ceva in separeul de la Humanitas, cred, acolo unde mai devreme avusese loc lansarea de carte a lui Dan C. Mihailescu). Pe Horia l-am recunoscut imediat dupa privire.

Apoi, afara, pe: Lorena Lupu– dominatoare prin frumusetea ei, Mihai Dan Pavelescu– privire blanda, chip familiar si prietenos, Balin Feri– mai masiv decat mi-l imaginam, cu bratara de piele la mana- cred ca-i statea bine, Vlad Puescu– surprinzator de roscat si cu codita.  Are un ras simpatic, generos. Si… cam atat. In rest, erau multe domnisoare, pe care nu le-am recunoscut.🙂 Oameni frumosi.

***

Anul asta a fost un an calculat si cumpatat. Avand un buget fix (pe care l-am cheltuit fix in intregime), am avut o traictorie clara, cu opriri strategice in fata unor carti pe care le stiam dinainte. Am  asteptat doar sa se apropie cu preturile de limita aia acceptabila, pe care ma gandeam eu ca o vor atinge la targ.

Prima data m-am oprit la mai nou descoperita editura Vellant. Cumparasem anterior cartea “Incredibilul baietel mancator de carti”, si “Pinochio”– doua carti ilustrate superb, iar acum imi picase cu tronc “Printese date uitarii sau Necunoscute”, tradusa de Serban Foarta: “Sa nu zambesti e ca si cand ai lipsi o floare de apa” (aprox.). Cartea e fain scrisa, si are o grafica si mai faina. E de luat.

Sa purcedem:

De la Editura Allfa“Jim Nasturel si Lukas, mecanicul de locomotiva” de Michael Ende. Era singura care lipsea dintre cele traduse si editate la noi (Momo, Povestea fara Sfarsit, Lungul drum spre Santa Cruz);

Humanitas “Umbra lui Poe” de M. Pearl. Un thriller inspirat de enigma mortii lui Poe. Am mai citit din colectie “Interpretarea Crimei”- atat!

Corint-Leda:

  • “Magie intunecata” de Philip Kerr, acelasi care a scris seria Berlin Noir. La asa mi-a placut mult coperta;
  • “Ziua trifidelor” de John Whyndham, din colectia “Galeria Fantastica”;
  • “Lihioane si supralighioane” de Saki, despre care am auzit numai de bine.

Nemira:

  • Eleganta Ariciului” de Muriel Barbery. M-a impulsionat ce-a scris Manole;
  • “Imperiul deschis. Calatorii prin locuri candva interzise” de Mark Tapin. Am vazut ca nu-mi cade parul daca citesc “jurnale” de calatorii- “Un barbar in Asia”– asa ca am zis sa mai incerc ceva;
  • “Scrisori de la Londra” de Julian Barnes– societatea engleza mereu m-a fascinat, iar daca e vorba de o imagine usor ironica a ei, cu atat mai mult.

Polirom– m-am abtinut, si-am lasat sa-mi aterizeze in sacose doar doua carti, deoarece reducerile lor de 15-20% nu o egalau pe cea de 30% pe care mi-o ofera oricum, la orice comanda online. Nu mai spun ca titlurile oferite la 9,99 sunt cam epuizate pentru mine. Am luat: “Geniul si Zeita” de Aldous Huxley si “Lumina zilei” de Graham Swift.

Paralela 45:

  • “Celalalt Trup” de Milorad Pavic; ultima lui carte tradusa in romana- a carei lansare am senzatia ca s-a produs la targ-, pe langa “Mantia de stele” (citita, placut mult, recenzat si castigat concurs cu ea) si “Ultimele iubiri la Taringrad”;
  • “Piciul” de Fratii Strugatski. Mi-a placut “Picnic la marginea drumului”, ori daca ei spun ca asta-i cartea lor de suflet.. atunci, sa vedem cum e.

De la editura Herald am luat “Imagine si text in haiga” de Ion Codrescu si “Cronica realizarii” de Hsing. Prin liceu imi placea sa le rasfoiesc cartile despre zen.

Si piesa de rezistenta: Istoria Fotografiei Erotice, de la editura Aquilla.

Picture 099

Tritonicul o avut ditamai standul doar ca sa insire pe un raft 10 exemplare din aceeasi carte. N-am luat nimic. Astept sa citesc Zei Americani, de Gaiman, ca sa vad daca merita investitia in celelalte volume.

***

Maine intentionez sa mai trag o raita, pentru ca mai vreau sa cantaresc achizitionarea unor carti: Istoria seductiei (sau ceva de genul asta) de la Nemira, Umbra tortionarului, de la Leda, si cartea cu Printese, de la Vellant.

***

Gata cu cartile pentru o perioada. Trebuie sa mai si citim. Bookfestul de anul asta mi-a parut mai aerisit, mai ok organizat. Si terasele amenajate afara au fost dragute.

16 thoughts on “Rasfat la Bookfest

  1. Fructuoasa vizita!🙂
    Din pacate n-am putut ajunge…m-ar fi interesat si niste lansari. Am auzit de un romancier tanar Serban Anghene care ar fi destul de apreciat.

    Sa te bucuri de lecturi.
    Nu mi-am mai luat demult carti noi… Vreau neaparat Pessoa. Desperately.
    Nici nu stiu de ce sa ma apuc mai intai. Am multe lucuri de care trebuie sa ma achit si sper sa-mi placa.
    The 1st to come e A la rechere du temps perdu, mai ales a timpului pierdut al nelecturii.
    In rest, Zile placute de vara!🙂

  2. feeria says:

    Da, fructuoasa dar… GATA! S-a terminat cu cumparaturile! (!!) Mai voiam “Istoria cuceririlor amoroase” (suna al naibii de tentant), dar am zis ca nu mor daca nu o cumpar acum.
    Si eu am atatea restante…😐
    Ma voi elibera in curand si incepe vara lecturii.😀
    Multumesc, Laetitia, si tie o vara dupa plac!

  3. cand ai fost? sambata cumva? eram cu totii pe-acolo sambata… imi pare rau ca nu ne-am vazut! si eu mi-am cumparat doua sacose, aproape numai SF (evident ca mi-au dat bebe si nicu vreo sase cu forta!) ramane de vazut cand le citesc:(

  4. feeria says:

    Dap, am trecut sambata, pe dupa-amiaza, cand era soarele mai puternic si mai nemilos.😀
    Daaa, si eu cand am aterizat la Millenium facusem deja un tur de forta, si ma trezisem cu patru sacose pline cu carti. Parca eram in piata, nu la un targ de carte. Ba m-au mai impodobit si simpaticii Nicu si Bebe cu Sf-uri.
    Aia e… cu cititul!😀

    Ok, eu ma voi intitula colectionara de sf-uri… ca cititoare… mai subtire.😀

  5. voicunike says:

    Sunt suparat pe tine ca ne-ai lasat cu ochii-n soare si ai fugit! Eu te asteptam pe terasa la bere sa-ti prezint toti sefistii!

  6. feeria says:

    Manole, simt ca-i o carte deosebita..
    La fel simt si fata de “Teoria Norilor”, tot de la Nemira in Babel. Incercam, exploram, apoi ne dam cu parerea.

    Voicunike, ba tu fugisi- la bere, zic! Na, io imi lasasem cuminte cartile la voi, si cand m-am intors, ia-l de unde nu-i pe maestrul de ceremonii. Tot cumintica, m-am tiptilit (bine, recunosc, am tras si cu ochiul!). Or mai fi si alte ocazii. Am rabdare.😛

  7. feeria says:

    Era putin cam ciudat sa te trag de maneca.😀
    Si mie mi-ar fi placut sa stau cu voi. Nu ne-om inteles la vorba, aia-i. Data viitoare.

  8. balinferi says:

    Dragă feeria, cu toată simpatia pe care ţi-o port…trebuie să-ţi atrag atenţia că mă confunzi cu cineva. Eu sunt la fel de masiv printre bărbaţi precum este trabantu ‘ntre maşini. Iar brăţara de piele…mda, stătea bine. Era legată! :))
    Ma bucur că te-am cunoscut şi faţă în faţă…dar trebuia să vorbim mai mult! La Gaudeamus să fi pregătită că indiferent cât ar fi de frig te vom ţine pe terasă cel puţin şase ore. Eventual dacă noi îngheţăm mai facem cu schimbul, dar tu trebuie să plăteşti pentru că te-ai fofilat! Am zis, am zis!

  9. feeria says:

    (domn’le, lasa tu fofilarea ca esti inalt si in nici un caz slab! In capul meu erai foarte slab. Bine, bine, nu masiv, dar comparativ cu imaginea imaginata, esti)
    Foarte bine! Oricum imi place mai mult frigul decat caldura!😀

  10. Wow, abia acum vad postul. Deja mi s-au sters din minte anumite detalii de la Bookfest. Deci nu ai stat la bere, nu ne-am cunoscut? A fost foarte misto sa citesc descrierea – neasteptat de roscat, ce-am mai ras🙂 – intotdeauna am fost fascinat de cum ne vad ceilalti, mai ales cei care ne cunosteau doar virtual.

  11. feeria says:

    Era si mai fain daca-l citeai cam prin decembrie, la urmatorul targ de carte.😀
    Hmm da, cred ca e o senzatie interesanta. De fapt, de cand cu “online”-ul, cred ca multi am trecut prin faza asta, in care cineva ne face o descriere pe baza impresiilor lasate de textele, replicile noastre.

Leave a Reply

