Summer Time… (Concert Sound)

In sfarsit ajung si eu la un concert al Grupului Coral Sound!

poster_summertime_corSound3

A fost un spectacol chiar deosebit. Un repertoriu grozav, intins pe doua ore de vis, in compania unor voci faine si a unor colaje muzicale foarte bine alese

Concertul a debutat cu “Suita corala din Tara Oasului”, piesa condusa de dirijiorul de drept al corului, domnul Voicu Popescu (o prezenta simpatica, modesta si totusi foarte expresiva pe scena). Ce frumos s-a simtit complementaritatea vocilor suave, feminine, cu cele puternice, masuline (de la o vreme am ce am cu polaritatile- le vad peste tot). Dupa aceasta,  i-a predat bagheta lui Valentin Radu– roman stabilit in America: personajul principal al povestii noastre- care a inceput si el seara muzicala lin, cu o imbinare armonioasa intre Mocirita cu trifoi si o piesa country americana, careia i-am scapat numele, demonstrand ca radacinile folclorice nu sunt atat de indepartate pe cat am fi crezut.

Dupa aceste momente de incalzire, in care ne-am acomodat- noi, publicul- unii cu altii- ei, coristii-, am intrat in lumea fascinanta a jazzului… acolo unde, oriunde, oricand, ma simt cel mai bine. Cel mai mult mi-au placut:  “Summertime”, “Sing, Sing, Sing”, si “Bridge Over Troubled Water. O interpretare superba a avut si piesa “One moment in time”– emotionanta, mareata.

Alte piese foarte fain cantate: Forever doo-woop, At the hop, Do wah Diddy Diddy, 42nd Street,  , Puttin On The Ritz (piesa aleasa special de coristi), It Don’t Mean a Thing, Johhny B. Goode, Back To The Fifties.

Concertul s-a incheiat cu “Blowin’ in the Wind“, a lui Dylan, si o piesa americana de simtire patriotica, la care, in nesimtirea mea, nu am fost atenta.😀

Soundul este un cor cu suflet tanar si cu experienta. Prea putin cunoscut la noi, din pacate, pus in postura de a concerta gratuit, in 2008 au facut o figura foarte frumoasa la Olimpiada Corala Mondiala de la Graz, luand aur si argint. Sunt expresivi, traiesc muzica pe care o canta, transmit placerea si entuziasmul, pacat ca nu au avut parte de un public mai dezghetat, mai putin crispat. Jazzul, expresie a libertatatii, dupa cum bine ne-a adus aminte Valentin Radu la inceputul concertului, nu poate fi trait decat oferindu-ti libertate de a-l simti- inclusiv cu trupul.

Sunt de urmarit evenimentele lor muzicale, de urmarit si sustinut si incurajat.🙂

Pentru informatii despre cor si noutati: Blogul lui Budescu si Blogul lui Alexandru Damian

Leave a Reply

