CinemaWeekend

De joi sunt intr-o continua sarbatoare. Am trecut prin mai multe faze: munca- bratara de aur, ce bine e cand muncesti, nani-nani puiul mamii, shopping irational, bacardi breezer la discretie, lecturi haotic incepute, in ideea: in sfarsit, citesc ce vreau! Sambata s-a produs o alta faza, anume: filme! N-am mai vazut un film cap-coada de o luna. Mi-au trecut prin fata ochilor diferite imagini… dar cam atat. Nu s-a prins nimic de mine.

***

Ba nu, vorbesc prostii, am vazut Coraline, care mi-a placut mult pentru atmosfera, in general, si in particular pentru coloana sonora, foarte fain aleasa si potrivita. Chiar si in cazul asta, trebuie sa spun ca mi-a placut mai mult cartea- ori, ca sa dezvalui narcisismul din spatele unor astfel de afirmatii- mi-a placut mai mult Coraline din capul meu decat Coraline a lo. Oricum, merita vazut. Rezultate justifica pe masura efortul depus.

***

Revenind, sambata am inceput sa caut… horroruri.πŸ˜€ Horroruri noi, din 2009, adica. Am gasit lista asta, foarte clar denumita, si am selectat cateva. Walled_In_1235653597_2009

Walled in: este povestea unei tipe care primeste de ziua ei, de la taica-su, detinatorul unei firme mari de constructii (si demolari) un cadou ciudat: prima ei cladire, numai si numai a ei, pe care sa o studieze si careia sa-i faca planurile de demolare. Ea trebuie sa se duca pe teren, sa studieze cladirea, sa-i cunoasca fiecare coltisor pentru a descoperi punctele slabe, calculand cantitatea de explozibil necesara pentru ca echipa de tehnicieni sa o poata prabusi. Numai ca, odata ajunsa in acea cladire- hotel, ajunge sa cunoasca ceva mai mult decat simpla ei schema fizica. Incepe sa cunoasca inima acelei cladiri si povestea ei, o poveste care reinvie legenda egipteana a construirii piramidelor, care spune ca pentru ca edificiul sa reziste peste timp, el trebuie intarit cu jertfa umana. Zidirea oamenilor la temelia cladirii. Ea este intampinata de o femeie si un tanar adolescent, ciudati amandoi, si detinatori ai unor secrete infioratoare.

+++: filmul are o imagine foarte foarte buna! Sunt scene superb filmate, pe o pelicula faina, cu tonuri puternice, care-ti dau senzatia ca urmaresti niste fotografii atent regizate. Ceea ce, in cazul filmelor, nu este chiar neadevarat. Mischa Barton joaca foarte bine. Perspectiva asupra personajelor se schimba. Cand ai senzatia ca unul e rau si celelalt bun, cand invers. Nu exista un good guy/bad guy foarte clar, si pare ca mereu esti pacalit sa crezi altceva. Bine, in afara de arhitectul ce a construit cladirea. Ala e bad guy. Chiar daca un bad guy cu o anumita cale si principii spirituale.

– – -: puteau lucra mai mult la partea de tensiune,Β  suspans, poate alegand si o coloana sonora mai buna. Nici povestea nu este cine stie ce, dar merge. The_Horsemen_1241598081_2009

The Horsemen: un criminalist specializat in investigarea urmelor dentare (or something) este chemat pentru a cerceta some weird evidence (nu-mi vine cuvantul in romana): un pumn de dinti insangerati, pusi pe o tava si acoperiti cu un capac, in genul servirilor fastuoase de la mesele elegante ale highclass society. Tipul e atras intr-o crima odioasa, socanta, in care o femeie este agatata de piei, spantecata si torturata, murind in cele din urma inecata in propriul sange. Criminalul este surpriza fatala, iar motivatia din spatele crimelor este legata de apocalipsa biblica. Ca orice personaj de thriller-horror care se respecta, politistul nostru traieste propria lui durere- moartea sotiei- si incearca sa supravietuiasca in rolul de tata, pentru cei doi fii ai lui.

+++: actorii joaca foarte misto. Mi-a placut mult Ziyi Yang, si ca atare voi revedea filmul “Hero” (:D Ce, e un film foarte bun!) si pustiul, fiul cel mare al politistului, Lou Taylor Pucci (e mai dragut decat o arata numele). Povestea este interesanta, iar scenele crude nu sunt exagerate. Ori poate am avut eu o rezistenta psihopatica la ele. Must see- Come and see.πŸ˜€ In poza din poster,Β  Dennis Quaid seamana creepy de mult cu Jamey Sheridan, care a jucat in rolul diavolului in filmul The Stand”The-Haunting-in-Connecticut-175982-149

The Haunting in Connecticut: aici nu prea stiu ce sa povestesc pentru ca am adormit. Oricum, se pare ca un baiat, care urma un tratament pentru ceva la creier, se muta intr-o casa noua cu mama lui, o casa care insa apartine unor spirite, destul de buclucase, care gasesc in mintea vulnerabila si slabita de medicamente a baiatului un mediu perfect pentru a-si transmite mesajele.

+++: e o scena faina, cand la masa de seara se prind de maini si-si spun rugaciunea, si in momentul in care toti sunt inlantuiti pe baiat il coplesesc niste imagini cu locuitorii din dimensiunea cealalta. E misto redat momentul. In rest, sa vad la revizionare.

Knowing: in anii ’60, o fetita scria pe o foaie de hartie numere- siruri intregi de numere. 50 de ani mai tarziu, Koestler reuseste sa descifreze taina lor, afland cu teroare ca prevestesc evenimente catastrofice importante, culminand cu ultimul, fatal, scris cu sange pe usa fostei scoli a fetitei- sfarsitul lumii, inecat in flacarile furioase ale soarelui. Koestler da de urma fiicei acelei fete ciudate, care traieste izolata impreuna cu copilul ei. La final, exista o scapare… un fel de Arca lui Noe SF, dar va las sa savurati pe deplin momentul.

knowing-movie-nicolascage

+++: efectele speciale- scena accidentului la metrou si a incendiului final, total, sunt super fain realizate. Mi-au placut pietrele negre lasate de vocile misterioase ca puncte de reper care sa calauzeasca descoperirile numerelor.

—: ce m-a calcat pe nervi a fost faptul ca nu am priceput cum naiba si cu cine a nascut prezicatoarea in numere fata! Vreau sa stiu cine e tatal!! Finalul mi s-a parut asa…πŸ˜€ Ma rog, a fost ok, sa zicem.

Concluzie: mai nou, pentru a da mai multa profunzime si pentru a umaniza personajele, in general eroii, daca sunt parinti, sunt parinti singuri.πŸ˜€ Probabil filmele incearca sa reflecte o realitate destul de frecventa, chiar daca abordeaza subiecte dintre cele mai neverosimile.

13 thoughts on “CinemaWeekend

  1. feeria says:

    Ooo another South Park fan?πŸ˜€
    Pe mine chiar ma enerveaza golurile astea in biografia personajului.

  2. Am vazut si eu de curind “Knowing”. Scenariul are gauri ca sa zburde prin el o turma de elefanti fara sa se inghesuie. Practic este un colaj intre diverse teme si stiluri furate din alte filme, cam in graba si prost insailate. Face exces de atmosfera (doom on you!) si se bazeaza cam prea mult pe efecte speciale. Personajele sint cam pe nicaieri. Scena care mi-a atras atentia a fost aia cu aveonu’ care pica pe hwy si face boom – faza cand in plan indepartat cativa supravietuitori fug dar sint prinsi de explozia secundara mi-a zburlit un pic parul pe ceafa. Overall, un pic mai rasarit decat “the day that earth stood still”. Dar hei, a fost lansat Ice Age 3!
    PS. Am uitat sa zic ce mult ma enerveaza freza cea noua a lui Cage.

  3. feeria says:

    Ice-Age-3! Ice-Age-3! Acum imi dau seama ca am pofta de o comedie.
    Ti-a placut Wall-E?

    Mie mi-au placut doar efectele speciale (personaje, care personaje?)- faza cu avionul cred ca… am ratatat-oπŸ˜€. In rest, cum ai spus si tu, un film peticit. Tot pentru efecte m-am uitat si la “The day after tomorrow”- ala chiar a mustit de replici cretine si de prost gust.

    PS: pe mine ma cam enerveaza Cage in general.

  4. feeria says:

    Da’ tu de unde stii? L-ai vazut deja?!πŸ˜€πŸ˜€
    La primul Ice Age am ras cu lacrimi. Mi s-a parut cea mai amuzanta animatie.

  5. feeria says:

    Huo!πŸ˜€

    Sa ma uit, sa vad cand vine si la noi, ca vreau sa ma duc la cinema (:ingeras:)

  6. Si the Horsemen e destul de subtirel. Actori cunoscuti dar daca scenariul e laptos degeaba.Si cum sunt eu paranoic de felul meu am descoperit destul de rapid “the criminal mastermindu”.

    Despre Wall-E e am scris anul trecut pe blogπŸ˜‰

    au schimbat astia emoticon-urile..hua!!..

  7. Arata oribil emoticoanele astea. 2xhuo!
    Mie mi s-a parut ok horsemenul, dar lasa ca aseara am vazut eu un horror…πŸ˜€ Ba nu, doua! Foarte tari. Unul horror unul thriller.

Leave a Reply

