Toamna concertelor (mica anticipare) + Update!

Stiam eu ca vor mai fi surprize… New entry: Sandra, pe 6 noiembrie, Sala Palatului (80-250 ron biletul), ora 20:00. Se anunta o toamna frumoasa.

Cel mai mult mi-a placut in colaborare cu Enigma (oare o mai fi casatorita cu Michael Cretu?), dar de curand am avut o revelatie. Imi placea mie foarte mult o piesa a ei, “Jhonny wanna live” si pana cand nu am vazut si videoclipul (eu mereu am ascultat-o in versiunea playback de la un festival de muzica pop), n-am priceput la ce se refera, de fapt, piesa. Scenele cu puii blanzi de focute dragi ucisi cu cruzime de oameni mi-au fost de-ajuns.

—————————————————————————————————————————————————————————-

De cam multicel nu am mai ascultat muzica. Adica sa ascult cu adevarat, nu doar sa-mi treaca pe la urechi niste note, niste acorduri, si eu sa le prind cu gandurile imprastiate. Cu ocazia asta micii sinteze a spectacolelor ce ne asteapta in Bucuresti, odata cu sosirea toamnei, ma las in voia catorva piese preferate, pe care sper sa le ascult cu ocazia concertelor- la care sper sa ma pot duce.

(Nu stiu care-i semnul stresului: nevoia spontana si aproape dureroasa de muzica, sau lipsa ei o perioada indelungata)

Pe 4 septembrie, mult asteptatul, pentru a doua oara, Leonard Cohen. Piata Constitutiei, ora 20:00, pret bilet incepand cu 124 ron. Imi place foarte mult “By the rivers dark”

Pe 29 septembrie se deschide  “Stagiunea permanentelor frumuseti”– ciclu de spectacole tinute de Tudor Gheorghe, care debuteaza cu spectacolul “Anotimpurile mele Vara-Toamna”, la sala Auditorium, a Salii Palatului. Bilete incepand de la 170 Ron.

“Dorul Calator” (pentru ca azi am citit ceva pe blogul Ataraxiei… ceva despre nationalism,  dor romanesc si saudade portughez)

30 septembrieFolk Maraton la Sala Palatului… Nicu Alifantis, Mircea Baniciu ant others. Aseara mi-am adus aminte, asa… spontan, aparent fara nici o legatura cu ce se intampla in jurul meu, de piesa lui Baniciu, “Cu tine in gand” – si-am inceput sa ma minunez.. ce melodie faina, ce versuri frumoase, ce misto canta el, Baniciu!

1 octombrie– nimeni alta decat Cesaria Evora (ma intorc la “Saudade”-ul ataraxiei, si trec si pe la cutiuta muzicala a lui Coryamor), Sala Palatului, ora 20:00, bilete incepand cu 85 ron.

Pe 13 octombrie vine o doamna a muzicii pe care tin neaparat sa o ascult, pentru ca, asemeni altora, m-a crescut si mi-a educat auzul cu vocea ei usor ragusita si grava. Vaya Con Dios, Sala Palatului, 20:00, 80 ron.

Pe mine “Farewelle song” ma unge pe suflet.😀

In perioada 23, 24, 25 octombrie avem… MASTERS OF JAZZ! Richard Bona, Chick Corea, Stanley Clarke si Lenny White, Mike Stern, etc. Se poate cumpara un abonament- de 300 ron-, care sa permita accesul la toate cele trei concerte. Se economisesc 50 ron. Observ ca anul acesta sunt ceva mai ridicate preturile, dar pasionatii nu prea au motive sa se uite la bani, cand sunt asemenea nume pe afis.

Ceva special, de la Chick Corea- “Crystal Silence”

Jazzul nu se stinge nici in noiembrie, cand pe 22 Diana Krall va concerta la Sala Palatului. Noua descoperita “Walk on by” imi place tare mult:

Pe 25 noiembrie e programat un artist foarte interesant: Jan Garbarek. L-am intalnit acum ceva ani accidental, intr-o compilatie de muzica de relaxare. Am ascultat atunci “Red Wind”– superba (e de meditat, intrat in transa si calatorit in astral). Saxofonul este preferatul meu- dupa violoncel, iar Jan este un saxofonist foarte talentat.

Toamna se incheie deprimant cu Amorphis, pe 29 noiembrie, tot Sala Palatului.  Nu tin minte sa-mi fi placut Amorphis, desi am ascultat.

Insa mi-am adus aminte de Lake of Tears si de “Forever Autumn”. Cred ca am ascultat-o in disperare, pana la disperare. Nopti cu furtuna, secretele ploii, si sunetul unui violoncel.

11 thoughts on “Toamna concertelor (mica anticipare) + Update!

  1. Sa-ti zic ca am pus postul asta la favorite?
    Mi-ai facut revista concertelor si nu vreau s-o pierd, poate asa ajung si eu🙂
    Visez un Tudor Gheorghe🙂

  2. feeria says:

    Kyo, Guano Apes ca sa ce?😀 :d

    Manole, atuncea am sa-l completez pe parcurs ce mai aflu noutati.😀 Tudor Gheorghe e un titan…

    Diana, ne salutam in gand, ca la el ma duc si eu- SIGUR! – am luat deja bilete. :D:D

    Vlad, sa explicitez modulul relativ la bani: 779 ron = 8 concerte. Eu cred ca e rezonabil…😀 doar ca ma apuc de-acum sa-i strang.😀

  3. Ce de vesti bune🙂
    La Tudor Gheorghe n-am sarit nimic🙂 daca insa Vara si Toamna sunt cele simfonice pe care deja le-am vazut, s-ar putea sa sar…dar ma interesez bine inainte ca poate e ceva nou.
    Si ma tenteaza si Vay con Dios🙂
    Multam pentru sinteza, foarte bine venita!

  4. feeria says:

    Ei, eu am sarit multe la Tudor Gheorghe… dar recuperez!🙂 Cat se mai poate, cat mai e timp…

  5. feeria says:

    Mai am eu in minte cativa artisti despre care mi-ar placea sa cred ca le place la noi.. si sa mai revina. Pentru mine ar fi primul concert al ei la care ma duc. Speeer sa pot.

Leave a Reply

