Saptamana japoneza la Muzeul Satului (de prin Oras)

Incep cu ce e mai important si de interes general:

29 august – 4 septembrie- Saptamana Japoneza

Programul poate fi consultat direct pe siteul muzeului. Partea foarte frumoasa, pe langa conferintele si expozitiile despre arta si cultura japoneza, este legata de organizarea unor mici ateliere cu intrare libera, pe diferite teme: go, origami, ikebana, shodo. Din pacate locurile sunt limitate (la doar 10). Oricum, merita incercat. Inscrierile se fac pe e-mail- saptamanajaponeza@yahoo.com sau la telefon 021.317.91.03 / int. 143, 192

afis_saptamana_japoneza

Am incercat sa patrund in vechiul Bucuresti, atrasa de muzica care rasuna dintr-un magazin de muzica, la strada, dar m-am intors repede pentru ca muncitorii inca racaiau pamantul si deranajau mataraia de sub pielea orasului, iar scandurile erau prea subrede. Am vazut o rochie de mireasa superba, de o delicatete rar intalnita printre modelele care troneaza in magazinele bucurestene. M-as casatori chiar si doar pentru a purta rochia aia.

Am ajuns la Hanul cu Tei si mi-am varat nasucul curios prin magazinele care miroseau a vopseluri proaspete si hartie. Am cumparat o matrita micuta si o cutie de praf ceramic. M-as fi repezit un pic si la niste caiete de desen, cu foaie galbena si groasa, si la niste caiete de schite A5 cu o coperta groasa, numai bune de strecurat in ghiozdan, la o plimbare plina de inspiratie prin oras.

Am intrat si la trei galerii de arta si am pus ochii pe patru tablouri su-per-be! (unul in ulei, un peisah mohorat, inchis, angoasant al Bucurestiului de alta data, doua pe sticla- o combinatie interesanta de pictura “fata-verso” de efect-, si unul in acuarela,  mai senin, mai deschis) Voi mai da tarcoale locului. Il stiu de cand eram mica, cand mama ma tara dupa ea in cautare de margele si de aer usor parfumat.

Intr-un magazin al carui nume nu l-am reinut am gasit niste benzi desenate. Mi-au placut trei- foarte scumpe- si am cumparat una, in romana, mai ieftina. “Blestemul cartii disparute”- Irina Dobrescu dupa G.K. Chestreron, cu ilustratii de Irina Popa.

23

Salut cu entuziasm clubul Irinelor talentate (:D)

25

Leave a Reply

