Socoteli la Anim’est + KINOdiseea + …

Cautand informatii despre Mia si Migoo, o animatie care face parte din programul festivalului Anim’est ( da, aparut! E incarcat, bogat, apetisant si e aici),  am aterizat pe blogul festivalului pentru copii- Kinodiseea. Se pare ca cele doua festivaluri au in comun cel putin doua animatii: Mia si Migou si Ponyo, care face parte din retrospectiva Hayao Miyazaki.

Frumusel blogul, colorat, dar tot nu m-am prins care-i perioada in care se tine festivalul. Ce-am inteles este ca a inceput de pe 23 septembrie, la Muzeul Taranului Roman si Cinema Gloria (locatiile festivalului). Si Anim’estul a dedicat doua programe scopiilor. Initiativa mi se pare extraordinara si mi-ar placea sa pot ajunge la macar una din proiectiile si evenimentele acestui festival.

afis-kinodiseea-215x300

Studiind afisul, perioada e 22-27 septmebrie

***

Ca un facut, azi am aflat (Cititor SF) ca se va tine un simpozion pe tema Tendintelor actuale in literatura pentru copii si tineret– sambata, 3 octombrie la Muzeul de Istorie, ora 13:00. Sa-mi verifict… programul incarcat! sa vad daca pe langa buluceala de animatii mai incape si simpozionul.😀

***

Zilele trecute am gasit un articol de anul trecut, din ziarul financiar: Ilustratia de carte, un domeniu minor? in care autoarea trata, pe langa problema profesionala a ilustratorilor, ideea de educatie vizuala, care este tot mai precara si tot mai deficitara la generatiile actuale. Are niste argumente interesante, si te face sa gandesti la lucruri carora poate nu le-ai da importanta- acum-, dar care se simt in timp, pe pacurs ce tinerile generatii expuse la anumiti stimuli vizuali, se dezvolta in adolescenti si mai apoi in adulti. De fapt, asta e marea capcana: sa nu gandim in perspectiva.

Eu ma intreb, la ce viseaza copiii din ziua de azi, cand se duc la culcare? Pe mine ilustratia asta, gasita in articol, ma fascina… si mai era una in care baietelul a mancat multe multe dulciuri inainte de culcare, si avea burtica mare si a visat foarte urat. Si desenul era facut cumva in perspectiva, in prim plan fiind niste picioare mari, obosita, si burtihanul.

30-ilustratia-1

***

Aseara am stat mai bine de o ora ca sa-mi aranjez timpul astfel incat sa infulec cat mai multe proiectii la Anim’est. Nu mi-a fost chiar atat de greu, desi am macelarit paginile trase la imprimanta. Am incercat sa nu ma uit la ce pierd in timpul in care sunt la munca, iar  apoi m-am documentat cat de cat despre celelalte animatii (de lung metraj), si am ales doar patru  (doua din concursul international).

Important: proiectiile se vor tine la Patria, Elvira Popoescu, Union si Open Air Carturesti. Biletul costa 10 lei. Variante: 10 proiectii- 80 lei, abonament pe festival- 150 lei (+ kittul oita complet).

Programul special dedicat japonezului Hayao Miyazaki nu ma atrage pentru ca ii stiu trei dintre animatii- Howl’s moving castle, Princess Mononoke si Spirited away (care a castigat multe premii, inclusiv un Oscar, mai exact al doilea oscar pentru anime). Cel mai mult mi-a placut Spirited Away- o animatie complexa sub raportul dedesubturilor simbolistice si filosofice, si cu o atmosfera aparte. Si Castelul lui Howl e foarte fain. Acum, daca stau sa ma gandesc, parca le-as revedea pe amanadoua. Si nu la ecran mic de 19 inch, ci in ditamai cinemanul. Nu stiu Nausicaa of the Valley of the Wind, dar subiectul ecologic nu ma prea atrage.

spiritedaway howls_moving_castle princess-mononoke-DVDcover pkus_nausicaa_f_z

Alti cunoscuti la Anim’est sunt Simpsonii. Duminica este programat la Patria filmul The Simpsons, la care voi chiuli pentru ca l-am vazut. :D  Pe de alta parte nu voi rata “Din culisele The Simpsons”. Mie mi-au placut simpsonii de cand ma stiu- adica de cand ii stiu. Acum doi ani am facut rost de toate cele 13 serii, si m-am uitat la ele de le-am zapacit si tot le gasesc super amuzante si inteligente. Ca sa nu mai spun ca uneori s-au strecurat bucati de jazz dementiale, gratie micutei Lisa Simpson. Partea faina e ca in toate personajele ne gasim cate un corespondent. Uneori sunt la fel de dumb ca si Homer. Mai ales la chestiile practice.😀

Festivalul are mai multe sectiuni, care pot fi studiate la categoria Films, de pe siteul festivalului.

Anul trecut am nimerit la doua Mozaicuri care nu mi-au placut, si am regretat ca nu am urmarit toate competita internationala de scurt-metraje, care a fost dementiala. Anul asta am sa e prind pe toate.😀

Am ales doar doua filme din competitia de lung-metraj. Imigrantii (L.A. dolce vita) si Brendan si secretul din Kells, pentru ca astea mi s-au parut mai interesante.

Practic pe site sunt toate informatiile relevante.

Spun doar ca doua lucruri mi-au mai atras atentia in mod deosebit:

  • Creepy animation night – care nu am inteles cand e!!!
  • Prezentare studio Framebreed– luni, 5 oct., ora 12:00, Union. De cei de la Framebreed  (animatori romani talentati) am aflat cand Kyodnb, de pe CititorSF, a luat un interviu echipei. Tipii au idei faine de personaje si au si castigat un premiu international. Mai multe aflati in interviu, si mai ales, la festival. Luni.

steampork800x600

Va fi si expo de comics, adusa de Jumatatea plina.

Festivalul se va deschide cu animatia Max si Mary, foarte interesanta (relatia dintre o fata si un autist- asa am inteles) si se va incheia cu Film Noir, pe care-l stiu si l-am si vazut (e ok). In stilul Peur(s) du Noir, de anul trecut.

Film Noir 2007

Multe chestii faine, pe care abia le-astept, dar si multe chestii cunoscute, care m-au facut sa-mi fie mai usor sa aleg intre proiectii.

8 thoughts on “Socoteli la Anim’est + KINOdiseea + …

  1. Vezi ca simpozionul de la Muzeul de Istorie este sambata 3 octombrie, nu 2 octombrie.
    Asta ca sa ai grija cum notezi in agenda superocupata😉

  2. 😀 Bre Gingav, da’ matale daca-ti plac animatiile, te uiti la toate?! Ca eu nu.
    Deci, eu n-am evaluat ceva ca fiind bun sau prost in functie de subiectul abordat, ci subiectul in sine e criteriu de selectie. MO! (sau mu) Da-mi si mie exemplu de motiv cu greutate, ca sa nu mor mu.
    (Si nu, n-ai spus aia!😀 )

  3. …cred ca am mai zis si sa nu ma bagi in seama.

    nausicaa a fost draguta. am vazut anime-uri ecologice mult mai dure. adevarul e ca ma uit la toate – uite, miercuri am fost la Up, o prajitura de film. nu se compara cu miyazaki, dar pentru copilasi e ok.

    ma recunosc fan al mononoke hime. chiar daca chihiro e filigranat cu o dragoste a detaliului cum numai la miyazaki gasesti. la mononoke mi s-au parut mult mai clar spuse mesajele… si de fapt a presarat si acolo maestrul miyazaki jucarioare adorabile.

    dar hei, mononoke e primul meu miyazaki. dragostea dintii…

  4. feeria says:

    My first Miyazaki a fost Cihiro. Stiu ca m-a zapacit de cap filmul. Cand am ajnus la Mononoke eram putin cam “obosita”. Am trecut cu usurinta peste el. S-ar cere o revizionare. La naiba, si eu care ma gandisem ca am rezolvat-o cu Miyazaki.😀

Leave a Reply

