Anim’est (2): cutia cu bomboane (2)

Hihi, deja incepe sa-mi placa codificarea asta in cifre.😀 S-o mai complic putin?

Booooon, sunt in urma de tot cu relatarile, dar pe de alta parte e o placere sa reiau proiectiile vizionate pana acum (iar in paralele sa le caut in versinue integrala pe net– you didn’t read that), chiar si la o zi de la rularea lor in cinema (parc-as vorbi de luni, ani).

Mozaic 5,

Tin minte ca in primul post mai consistent despre anim’est am zis ca n-o sa ma mai duc la mozaicuri, pentru ca anul trecut am nimerit unul nasol rau.

Ca de obicei, am facut fix contrariul.

Sa ma opresc putin la treaba asta. De cand am inceput blogul, m-am tinut de foarte putine lucruri de care am scris. N-am citit cartile pe care le-am promis sau care mi-au fost recomandate, n-am vazut filmele recenzate de altii si care m-au atras, nu m-am dus la spectacole pe care le-am anuntat cu entuziasm sau pur si simplu n-am scris despre o groaza de lucruri interesante. De fapt, singurele chestii constante au fost seria cu Ilustratorii (pe care o voi relua dupa ce termin cu nebuneala de festival), faptul ca scriu despre cartile pe care le citesc (indiferent la ce interval de timp) si muzica, ce nu lipseste niciodata de pe pagina principala. In rest, let the chaos begin. Cineva mi-a soptit ceva despre niste libertati personale pe care ador sa mi le iau… a avut dreptate.

Back to busines.

Mozaic 5 a fost o selectie buna de scurt-metraje. Sase maricele, dar toate meritand mentionatein egala masura. N-as putea sa aleg acum unul singur care mi-a placut mult.

Dosarul Re Bordosa (Brazilia) este povestea comica a unei femei usoare,  tinta dorintelor si a barfelor mondene deopotriva, care devine inspiratia unui desenator si deci personajul lui principal. La un moment dat Re Bordosa este ucisa in acelasi mod in care a si trait: violent, sexual si complet aberant. Scurt-metrajul este o reconstituire a vietii tumultoase si o trecere in revista a marturiilor celor care-au cunoscut-o. Amuzant si fain realizat, cu o poveste palpitanta si scrantita rau la final.😀

Whoops, mistake! (Cehia)- berzele trotilate si plictisite de munca asta ingrata de a aduce in familii plozii plangaciosi si galagiosi incurca scutecele. O familie de oameni primesc un ursulet, iar familia de ursi primesc un bebelus. Cand bebelusului ii creste codita (si dupa ce devine paros, de sotul intra la banuieli serioase ca n-ar fi al lui) iar ursuletul nu poate sa catere cele doua familii ajung sa-si puna intrebari serioase. Seful berzelor ii contacteaza si le spune ca s-a comis o greseala. Cel mai simplu ar fi sa faca schimb de copii, nu? Ei bine, nu chiar!😀 Un filmulet despre importanta primului contact afectuos..

chybicka-se-vloudi

sursa: anim'est

Un scurt-metraj foarte premiat: The werepig (adica varianta porcina a varcolaculuuii- porcolacul, varpolacul ?😀 )

Doi americani hidosi si prost crescuti sunt turisti in Spania. Ratacindu-se dau peste un cuplu foarte ospitalier, desprins din cele mai idilice imagini ale vietii sanatose la tara, care ascunde, insa, un secret tenebros!!

(integral)

German Wurst (Germania) este o trecere in revista a momentelor cheie din trecutul istoric al Germaniei, filtrat de lama unui cutit care se adanceste cu fiecare felie mai mult intr-un carnat (nemtesc). Imi place mult animatia schematica, in care personajele si decorurile sunt abstracte si se transforma unele din/in altele.

germania_wurst

sursa: anim'est

3 thoughts on “Anim’est (2): cutia cu bomboane (2)

  1. Whoops, mistake! are un substrat psihologic foarte adevarat… si in realitate, in cazurile in care se incurcau copii, atat ei, cat si parintii incurcati gaseau foarte grea despartirea… chiar daca stii ca nu e copilul tau, l-ai iubit, il iubesti, l-ai ingrijit… e greu…

Leave a Reply

