Zodia pastravului

Totul a inceput acum doua saptamani cand un amic din Craiova a venit in Bucuresti  si pentru ca noi ne vedem o data pe an, daca avem noroc, atunci am zis ca-i timpul potrivit pentru o iesire in oras. Faptul ca in acelasi timp s-a nimerit si Anim’estul n-a fost decat un motiv in plus.

La Patria a fost expo cu vanzare de BD-uri. Normal ca le-am luat pe toate la rand. El comenta eu taceam si aprobam, incercand sa par ca am o privire inteligenta, de cocker spaniel. Ca sa ma aflu si eu intreaba, am zis ca mie-mi place foarte mult seria “Calvin si Hobbes”. Atat mi-a trebuit. Interventia mi-a a fost catalogata drept infantila si o dovada a culturii mele precare in BD (chestie absurda, ca eu n-am nici o cultura in BD). Ajuns acasa mi-a trimis o gluma porcoasa cu Calvin si Hobbes la maturitate. N-am apreciat.😀

url c

Acelasi om, cu o luna in urma, ma freca la creieri sa ma uit la Watchmen, incercand sa ma ademeneasca cu niste print screenuri in care Dr. Manhattan (preferatul lui, se intelege!) era in puta goala. Cu multi muschi, dar totusi in puta goala. A mai incercat sa-mi strecoare un trailer interesant cu Rorschach, care se anunta a fi un personaj interesant, dar argumentul final a fost o scena de sex in care, again, Dr. Manhattan (cel mai smecher, am dedus eu, pentru ca putea manipula timpul) se dedubla, rezultand mai multi Dr. Manhattani iubind aceeasi femeie. Nici de data asta n-am prins genialitatea fazei, dar cedand nervos am luat filmul. Pe care l-am vazut in doua reprize si nu pana la final. Ce mi-a placut a fost atmosfera decadenta si niste super eroi someri, dar parca filmul in care Ben Affleck joaca rolul lui Superman care se sinucide mi-a placut mai mult.

url watchmenfinalOrg

Dar se pare ca nu-i singurul caruia i-a placut foarte mult filmul asta. Iata ce gasesc scris pe un blog “În ce mă priveşte, dar gusturile nu întotdeauna se potrivesc, pelicula este o adevărată capodoperă, povestea de excepţie, iar deznodământul unul neaşteptat.” – dp blog.

Ca sa termin peripetia din acea zi de sambata, totul a culminat cu “Ce citesti?” (el catre mine), eu: “Cronicile Martiene, de Bradbury, si-mi place de nu mai pot!”- el, cu ochii cat cepele fierte, apoi congelate, si apoi fierte din nou: “Ce? Fatalaul ala de Bradbury?! Mama, cand eram mic asteptam sa se termine porcaria aia de show bradbury caca maca, ca sa pot sa vad Captain.. ” (nu -stiu- ce, ca nu era Planet!). Si- aici am pus punct nesincronizarii noastre; adica, TOTUL pana la Bradbury! Daca i-as fi spus ca am vazut si ecranizarea din ’80, si ca tinand cont de anumite coordonate, chiar m-a prins, cred ca mi-ar fi facut umbrela guler (e mai virulent din fire).  Dupa aceea am zis sa vorbim putin despre Lovecraft, ca stiam ca ne place amandurora, ca sa plecam acasa cu toate memrbele la locul lor, dar nici aici nu ne-am inteles, pentru ca la un moment dat el mi-a trimis o inregistrare- un audio book- The … Letters (? nu mai stiu), cu diavolul care-i scrie scrisori succesorului sau, intr-o interpretare tenebroasa, foarte potrivita. Eu am crezut ca-i Lovecraft, el mi-a zis ca nu-i, si-am dat dracu si tratatul asta de pace. Revenind putin la Bradbury, am gasit pe un alt blog “Deocamdată am început Cronicile marţiene, de Ray Bradbury (Leda, 2009), dar am lăsat-o. Nu merge. O să mai încerc.” (Colierul de perle al bunicii) ….o_O eu nu pot sa inteleg cum nu poate sa mearga, dar asta-i farmecul nostru, sa fim diferiti si sa nu ne intelegem.

url 2 cronicile

Ideea e ca nu mi s-a mai intamplat ca in patru ore sa inot impotriva curentului mai mult decat intr-un an, cunoscand oameni complet diferiti de mine.

Dar inotatul a continuat, bine mersi, lovindu-ma acum o saptamana de insula crevetilor, District 9, film care m-a agasat teribil. Subiect banal, nici o mare branza realizarea, cu toate scremetele de filmare in timp real, sub forma unui documentar. Nu mi-a placut, nu l-am vazut pana la final, dar am citit pe Nautilus o cronica foarte complexa, cu concluzii pozitive. Comentariile ce-au urmat au fost si mai interesante si ma bucur ca s-a iscat controversa asta pentru ca am citit lucruri super interesante. Dincolo de micile intepaturi, inteleg, din nou, ca cele mai misto discutii sunt cele in contradictoriu. Vad ca s-a mai scurs putin venind de la ultima mea vizita, asa ca ma asez confortabil ca sa citesc.

url9

M*A*S*H* este un subiect delicat, pentru ca are valente emotionale pentru mine. Un serial superb, care mi-a marcat cativa ani importanti din viata. Se afla undeva in apropierea Lidiei si floarea cu sapte culori, Nord si Sud, Ultimul Inorog si Dallas. Azi am aflat prima opinie negativa despre acest serial, “nu-mi plac filmele vechi”- e drept ca de la cineva de 20 de ani. Oricum eu de cateva zile doar la MASH ma uit, si ma incanta si acum poantele inteligente si jocul amuzant al lui Alan Alda, care a creat un personaj masculin fermecator, pus pe sotii dar si cu o anumita gravitate in momentele cheie, atunci cand scrie el scrisori lui tata, si-i povesteste despre ororile razboiului. A, si sa nu uit, un serial care are cap, coada, si o poveste de spus.

M_A_S_H_1228582498_1972 alan alda

In concluzie, asta-s eu, nascuta in zodia pastravului, inotand impotriva curentului. Asta asa, de amuzament de sfarsit de saptamana.

Tot de sfarsit, Suicide is painless.

6 thoughts on “Zodia pastravului

  1. dariopecarov says:

    pana la urma nu n-am inteles daca ti-a placut filmul… In orice caz , Dr. Manhattan nu poate modifica timpul care e simultan si deci nu poate fi modificat. Modifica doar materia dupa bunul lui gust.:P
    Cat despre District 9 asa banal si neimpresionant e totusi cam cel mai bun film de pur sf care aparut anul asta. asa ca da… ne multumit cu ce ni se da, iar daca nu ne convine n-avem decat sa ne scriem propriile povesti.
    Mersi de trecere:)

  2. Ben Ami says:

    stati sa vedeti Moon🙂 am avut “tzaranismul” sa-l vad azi-noapte. si o sa puteti s-o lasati… decazuta cu D9 chit c-o sa va aduca aminte de 2001 sau Solaris.

  3. feeria says:

    Dario, pai nu stiu, ce alte filme sf au mai aparut anul asta? Ca daca zici ca District e cel mai bun… Daca se sscot filme slabe “azi”, ma uit fara nici o problema la alea de “ieri”, de care nici acum nu m-am plictisit. Ultimul revazut a fost close encounters of the third kind. Bine, e mai batranel, dar foaaarte bun.
    Cat despre Dr. Manhattan, clar il bate pe Van Damme.

    gingav,😀

    Ben Ami, tie ti-a placut si Minority Report? Ca nu mai stiu daca ai scris pe lista. Mie mi-a placut. Iar Dark City e suuuuperb. Cat despre Moon, bine ca mi-ai spus ca ma tzaranizez si eu.😀

  4. dariopecarov says:

    acum ma pregatesc sa ma uit si eu la Moon. Probabil o sa apar cu vreun material pe blog despre el, daca imi place.

Leave a Reply

