Natural, Bio, Organic… (si eu!)

De cand m-am intors de la un targ de produse… bio, organice, naturale, ce-or fi fost (care s-a tinut la Sala Dalles, “la un moment dat”) si am cumparat o apa de trandafiri- care face mircole pentru ten, asa simpla  si ieftina cum e-  si niste sapunuri care au un parfum de te lesina in baie de bine ce miros, am zis sa incerc si eu produsele astea, gandindu-ma ca trebuie sa fie ceva de ele la cata valva s-a creat in jurul lor.  Adica ma gandeam ca dincolo de a fi o moda sa fii “bio” si “eco friendly”, si se castiga multi bani pe chestia asta, efectele trebuie sa existe.

Organic_Cosmetics

“Organic Cosmetics” de Aiga Philly

Asa ca… am cumparat doua creme (4 Eelements Night si 4 Elements Day) si un demachiant de la firma MAYAM. La cat m-am documentat eu pe internet, astea m-au atras cel mai mult, si aveau un pret rezonabil. Bineinteles ca am intrat intr-un roller coaster ametitor incercand sa gasesc cele mai ieftine preturi, pentru ca sunt niste diferente destul de mari de la un site la altul. Cel mai rezonabil mi s-a parut ELEMENTAL (sunt si niste reduceri, care nu se gasesc pe alte siteuri), cu specificatia ca in ceea ce priveste cosmeticele au doar produse Mayam.

Au trecut cam doua saptamani de cand le folosesc, si desi s-ar putea sa ma pronunt prematur, eu sunt foarte incantata de ele. Cred ca-i cea mai misto descoperire pe care am facut-o de la Asla Vital incoace.😀 Am avut si produse foarte mediatizate si foarte scumpe, de genul Vichy, pe care le-am folosit cateva zile si a trebuit “sa le dau mai departe”, pentru ca erau extrem de agresive cu tenul si nu ma intelegeam deloc bine cu ele (chiar daca le alesesem in functie de particularitatile pielii, nu dupa ureche). De Nivea, L’Oreal, Dove sau Garnier nu mai zic nimic…Mai mult de o luna nu le-am putut folosi. Poate am eu un ten foarte mofturos.

2 uu dema

Cele doua creme, de zi si de noapte, sunt foarte consistente, dupa cum este scris in prezentare- fara ingrediente “de umplutura”, cum ar fi apa. Crema de zi este excelenta ca baza pentru machiaj. Culmea este ca desi e destul de grasa si uleioasa (deoarece in componenta ei intra diferite uleiuri obtinute din presarea la rece), nu incarca fata. Pe frigul de afara, crema asta e o binecuvantare. Ingredientul ei activ principal este uleiul de avocado. Crema de noapte este pe baza de unt de cacao si unt de shea. Ambele creme hranesc tenul si ii pastreaza elasticitatea. Dureaza putin pana cand descoperi cantitatea potrivita. Daca se mai combina si cu o apa de trandafiri, care e mai tonica si invioreaza fata, atunci… “this is the begining of a beautiful friendship”. Au un miros de plante proaspete si ulei. Mi-au adus aminte de vremurile cand la tara imi dadeam cu rosii macelarite pe fata ca sa am pielea frumoasa si cu malai in lapte, pentru exfoliere.😀

Demachiantul este singurul cu semnul intrebarii, si asta doar pentru ca fiind uleios apoi nu mai vad bine.😀 E o senzatie extrem de neplacuta. Cu toate astea, genele par sa fie mult mai prietenoase cu rimelul a doua zi, iar in timp ce ma demachiez nu le-am mai vazut picate la datorie pe discul demachiant.

Pe blogul siteului sideris.ro (un locusor foarte frumos, cu articole interesante, unde se si ofera ceva gratis nu doar … pe bani) am gasit un articol care a starnit foarte multe reactii. Adio, Mayam… Fiind curioasa sa incerc si eu sampoanele de la Mayam, care sunt foarte laudate, am realizat ca NU mai sunt de gasit pe nicaieri. Pacat, pentru ca tocmai ce ma imprietenisem si eu cu firma asta iar lucrurile mergeau bine. La nivel macro, este o problema chiar spinoasa pentru ca decizia de a interzice imbutelierea si manufacturarea acestor produse in Romania, Oradea, va determina cresterea pretului si va scoate, din nou, din ecuatie Romania.

Sampon-Manufaktura-cu-sare-de-la-Marea-Moarta-large

In ceea ce priveste sapunurile, momentan sunt indragostitata de Manufaktur, care au o formula cu sare de la Marea Moarta, un fel de scrub, extraordinara! Pe sensis.ro am gasit foarte multe dintre produsele lor. Mai au niste sapunuri extrem de parfumate, care functioneaza pe principiile aromaterapiei.

Tot pe site am gasit sapunuri cu parfumul unor esente cunoscute… ca Nina Rici sau Kenzo.o_O

Sapun-MANIA-Armani---cosmetice-pentru-femei-large

***

Acuma, revenind la dilema de la inceput: bio, natural sau organic. Se pare ca nu exista niste reglementari clare care sa incadreze produsele cosmetice intr-o categorie sau alta. La modul general, este vorba despre procentul de elemente exclusiv naturale care intra in compozitia unui produs, procent ce variaza in functie de firma de certificare. Vorbim de un procent de minim 2% de elemente naturale pentru ca pe eticheta produsului sa fie specificat… “natural”. Restul de pana la 100%- Dumnezeu cu mila! So, mare atentie, nu tot ce zboara si are aripi se numeste pasare. Mai sunt si avioane din hartie.

Pe blogul sideris am gasit doua articole foarte interesante:

Etichetele cu ingrediente ce se pretind “naturale” sau “organice” pot fi înşelătoare!

Diferenta intre “natural” si “organic”

Cred ca dificultatea de a construi un set de reguli universal este data de faptul ca e o diferenta intre produse alimentare naturale, cosmetice de ingrijire a corpului naturale si farduri! Am vazut si farduri asa zis organice, ba chiar si fonduri de ten, dar sunt tare curioasa de cum sta culoarea aia pe fata fara niste elemente chimice care s-o fixeze. Deci, nu ne imbatam cu apa rece.

48b8816a01564

Eu in general sunt sceptica, si cand e vorba de lucruri lumesti pana nu incerc, nu cred. E seducatoare ideea unei vieti sanatoase, o reintoarcere la o conditie umana mai sincera si stingerea acelui dor dupa legatura pierduta cu natura. Pe de alta parte, e un (alt) instrument de stoarcere a portofelului. Pana acum, tot ce am ales si-a meritat cheltuiala.

Necesitatea trusei cosmetice in sine este o alta discutie. La cate radiatii, noxe, mizerii inghite fata in fiecare zi, este o prostie sa crezi ca neingrijdu-ti-o si lasand-o asa, cum ti-a dat-o dumnezeu, e o decizie mai buna decat sa o tratezi cu creme si alte minunatii. Ok, e un cerc vicios, dar cata vreme ne pastram lucide in fata rafturilor din magazine, mai avem o sansa sa ne salvam si tenul si buzunarul.

13 thoughts on “Natural, Bio, Organic… (si eu!)

  1. Si eu folosesc destul de mult produse naturale/ecologice pentru cosmetica, pentru ca oricum sunt alergica in mare parte la cele artificiale.

    Dar tot mai bune sunt produsele direct folosite, tot mai bune sunt mierea, uleiul de masline, oul, castravetele, laptele, cand le folosesti in stare pura.

  2. natura este sursa cea mai buna de sanatate si frumusete. nimik nu este mai complet si mai hranitor decat produsele luate in stare lor naturala. frisca, zatul de cafea, uleiul de avocade, uleiul de samburi de struguri. Am un blog intreg inchinat acestor subiecte. Te astept in vizita.

  3. v says:

    si mi-au zis c-am innebunit cind am scris pe blog ca de cind m-am dat pe gel de dus bio nu ma mai maninca pielea…

  4. am promis sa te anunt cand apare cartea lui JL Peixoto, tradusa de subsemnata! iata, te anunt, incapand de azi e pe piata😉
    o seara feerica!

  5. feeria says:

    Diana, pe siteul celor de la elemental se pot gasi ingrediente ce folosesc la realizarea mastilor si cremelor naturale, tot de la Mayam. Pulbere ceva si inca ceva.

    Trofimas(h), voi veni in vizita negresit! Parca vad c-am sa-mi lungesc lista de cosmetice.😀

    V, cam chioras se uita si la mine unii, dar nu-mi pasa.:D

    Coryamor, mersi frumos pentru veste!

  6. Legumele eco de exemplu nu sunt mai sanatoase decat cele normale. Mai mult, lipsa tratamentelor poate duce la aparitia unor nivele ingrijoratoare de ”ingrediente naturale” in legume.

Leave a Reply

