S.o.S: Semne de carte

Ma enervez cand cumpar carti de la “ditamai” editurile si nu primesc si semn de carte. Nu stiu cum reuseste Poliromul sa ofere la orice titlu din Biblioteca Polirom un semn de carte, chit ca le cumperi volumele din librarii sau online.

(Fara sa exagerez, semnul de carte face parte dintre nimicurile care conteaza pentru o lectura completa!)

M-am plictisit sa folosesc vechile cartele de acces pe partiile de schi sau abonamentele de metrou, iar sa folosesc semne de carte de la alte carti nici nu ma gandesc! Ar insemna o tradare. Mai mult, nici semnul de carte din piele care-mi era drag nu mai e ce-a fost. Acum e o bucata cenusie pigmentata ici-colo cu negru, incercand sa ascunda bine o imagine cu Calea Victoriei “de pe vremuri”. Intr-un timp am avut semne de carte din plastic cu animalute haioase, cumparate de la Carturesti, insa erau proaste ca-mi indoiau foile si erau potrivite doar pentru citirea cursurilor.

***

scurta intrerupere de ganduri: tocmai mi-am aruncat un ochi timid pe amazon.com, iar pe prima pagina de prezentare- ce vad?! Reclama la doua volume ale lui Dunsany, despre care am amintit putin saptamana trecuta scriind despre Sidney Sime.

hjtyjkhgk

***

Cutreierand pe internet am gasit mai multe modele interesante de semne de carte, si am descoperit ca unii au cladit o “adevarata industrie”. Exista chiar la noi o fana Twilight care realizeaza astfel de semne de carte cu mutritele androgine si sexoas ale actorilor din film. Si totul la comanda!

bookmark

Semn de carte crosetat. Dragute culorile, dar nu stiu in ce masura cartile mele ar purta asa ceva

bookmark-blacklilypie

Ochii mari ai pisicilor curioase sa afle ce se mai intampla in lumea oamenilor, ele fiind proaspat venite din lumea cartilor, se potrivesc dar nu stiu cat rezista la fel de vioi si dupa patru carti citite

bookmarks-jutta-at-flickr

Reading a book can pe deadly...

bookmarks1

Lasa notele, unde-s cuvintele?

woodenbookmark

Acesta este un semn de carte din lemn. Da, din lemn.

Asta e un magazin online de semne de carti. Unele clasice, altele moderne, unele reprezentand picturi celebre de Van Gogh, Klimt, da Vinci, etc., a ltele desene manga colorate. Iar unele sunt in serie si pot fi chiar colectionate.πŸ˜€ Nu mi-a placut nici unul in mod deosebit; doar am semnalat existenta. In cadrul aceluias site, aici se gaseste o foarte scurte istorie a semnelor de carte.

Asa arata un semn de carte din Evul Mediu:

rotating-bookmark

Pana la urma as opta pentru niste peisaje deee vis… foarte colorate. Totul e sa fie din carton foarte rezistent la utilizari repetate.

bookmark_big

Bineinteles ca ne putem face singuri semne de carte, si eu asa am si facut la un moment dat, doar ca imprimasem imaginile pe o hartie cartonata prea subtire si aratau jerpelit.

Oricum, viata ar fi mult mai simpla daca de asta s-ar ocupa editurile, nu?

17 thoughts on “S.o.S: Semne de carte

  1. Foarte dragute semnele de carteπŸ˜€

    Mai serios vorbind, sunt de acord cu tine, pana la un punct. Adica, ma bucur mult cand primesc semn de carte in carte, e foarte comod, e foarte util si mi se pare cartea foarte completa. Nici eu nu pot folosi un semn din acesta personalizat la alte carti, tocmai din cauza unitatii de care vorbeam. Totusi, imi place sa am si eu semnele mele de carte. Ori magnetice, dragute, ori cartonate. Le cumpar prin excursii, sau din librarii. E relaxant sa te uiti la raftul cu semne, sa le tii in mana, sa le alegi, sa te gandesti cam la ce carte ce semn s-ar potrivi (exact!) si alte gesturi marunte care sunt la fel de delicioase ca si cartea completa.

  2. feeria says:

    Eu am cumparat pana acum doua doua semne de carte. Le-am pomenit: alea de la Carturesti si ala din piele. La noi nu am prea dat peste semne de carte deosebite de vanzare. La muzeul de istorie, da.πŸ˜€ MI-ar placea sa aleg asa pentru fiecare carte care-mi place mult, dar cum sunt mai practica, vreau sa-mi dea editura.πŸ˜€

  3. feeria says:

    Ma gandesc serios sa=mi fac unele ca pisicutele de mai sus.πŸ˜€ Le pictez pe o foaie cartonata mai rezistenta si apoi le plastifiez, et voila!

  4. deci aici am putut intra la comentarii, la articolul tau cu O nu pot…ma tot aduce pe prima pagina.
    Nu stiu ce e in neregula…😦
    Ideea de spirala ma incanta mult mai multπŸ™‚

  5. Cum de mi-ai intuit gindurile si nemultumirea tot mai mare vizavi de edituri cu semnele de carte! Poate ca daca Nemira ar rezolva si aceasta problema in ograda ei lucrurile ar fi tot mai frumoase!

  6. feeria says:

    Nicu, deci Nemira da semn de carte la doua carti cumparate de acelasi autor- care eventual trebuie sa fie in serie, dar nu neaparat.πŸ˜€ Asa am eu semn de carte la P.K.D, Farmer si Card. In rest, la foarte multele carti cumparate, mai ales din Colectia Babel- ioc!
    (Nici cu Humanitas nu mi-e rusine; aia cred ca doar cei care cumpara titluri din colectia Fiction se mai opresc din cand in cand din citit)

  7. Eu nu prea am avut tangente cu Nemira, dar mi-am cumparat recent 2 carti din colectia Babel, pt ca erau la oferta. Si a doua – de care m-am apucat aseara – Abel Posse, Cainii Paradisului, avea semn de carte. Unul mic si dragutel.

  8. vaaaai ce chitibusara esti!

    vezi ce risipa propui? un semn de carte de carte?!? pai atitea paduri s-ar macina doar pentru semne!

    mai mult: fiecare semn vine cu 0.5mm grosime. la 50 de carti pe raft, sint 2.5cm ocupati numai de semne! cu alte cuvinte, o carte rezonabil de groasa nu mai are loc in raft.

    nu-i mai rafinat e sa ai un singur semn de carte? din… piele de caprioara, sa zicem. frumos tabacita, subtire, eventual cu un model imprimat.

  9. feeria says:

    Eu? Uau, ciudata presupunere. Adica inteleg ca par (accentuez par) flower power, ca aleg sa scriu doar despre lucruri soft, silky, uneori fluffy, etc., etc., dar nici chiar asa.πŸ˜€ (Oricum am o presimtire ca se va rupe lantul de istorisiri boeme.πŸ˜€ )

  10. nu, nu – nu era nimic despre ce-am citit aici. am facut o asociere (salbatica, imi dau seama acum) intre un semn de carte adus de linga down under si un blog-entry isteric al unei fete care n-a gasit cisme “ecologice” (care, adicatelea, sa nu fie din piele de animal).

    adevarul e ca acum avem o gramada de semne de carte, insa niciodata nu-i vreunul la indemina. mai bine unul singur, caruia sa-i stii in fiecare moment locatia precisa.

  11. feeria says:

    Da, semne de carte improvizate. Ajung sa folosesc cartele. Nu-mi place sa folosesc semnul de carte de la “Cu fetele la shopping”- zic si eu- la “American Psycho”. O fi un moft, dar imi ingadui sa-l am.
    Ar fi misto niste serii de semne de carte, care chiar sa merite si pe care sa le colectionezi si sa le folosesti cand vrei si pe care vrei, la lecturi. Am mai zis ca am un semn de carte din piele dar s-a jerpelit rau de tot, e prea moale, si pare o limba flasca intinsa intre doua pagini. E nasol, nu-mi place asta.
    Oricum, nu vad ce mare chestie sa faci si o bucatica de semn de carte, daca tot scoti volume la preturi de 50-70 lei.

Leave a Reply

