An de turcoaz

Am uitat sa spun, dar de ziua mea aproape toti apropiatii mi-au facut cadouri in culoarea turcoazului (patru, iar cifra e frumusica daca ma gandesc la lumea mica in care ma invart). Le-a luat cam 5 ani sa-si dea seama ca mie-mi place foarte mult si ca incerc sa-mi strecor mereu cate ceva de culoare turcoaz, fie o bijuterie, o esarfa, o agrafa, o orice. Prima data mi-a placut ametistul, apoi cuartul roz, si acum a venit perioada de turcoaz. Cred ca e vreun soi de evolutie aici, pentru ca din ce ma uit la pietrele astea, imi dau seama ca se potrivesc perioadelor in care le-am purtat foarte mult. Pe de alta parte, cred ca pur si simplu am interiorizat modelul feminin pe care l-am primit, mama purtand foarte mult turcoaz cand eu eram mica (si deci, ea tanara- tanara si in varsta, vreau sa spun), asa ca, potrivind firele timpului, am ajuns in acelasi punct, doar ca acum am reusit in sfarsit sa incalt pantofii mamei fara sa-mi fie mari.

Ramanand in tema spiralei, pentru ca Manole a dat drumul la fluturi si frunze de artar, eu pun luna pe cer:

2

Ia sa vad ce zice cristaloterapia (😀 ) despre turcoaz:

Piatra recomandata/asociata pentru:

* ZODIILE: Taur, Scorpion, Sagetator (am ascendent aici deci oarecum e bine), Capricorn, Varsator, Pesti
* LUNA DE NASTERE: Iunie, Iulie, Decembrie (da)
* TALISMAN NOROCOS: al Sagetatorului
* TALISMANUL CELOR NASCUTI: Sambata (e aproape de luni)
* TALISMANUL CELOR NASCUTI IN ANUL: Calului (animalul meu preferat)
* ENERGIE SPECIFICA: Yin, receptiva, feminina (da)
* ELEMENT SPECIFIC: pamant, aer (mai mult aer)
* PLANETE ASOCIATE: Venus si Neptun
* NUMAR ASOCIAT: 1 (+ 9 = 10)
* PIATRA SPECIFICA NUMELUI: Tereza
* ANIVERSARE: Se ofera cadou la 5 si 11 ani (nastere sau aniversare)
* CHAKRE: 2, 4, 5, 6
* SCOPURI PRINCIPALE: bani, noroc, prietenie, sanatate, protectie, curaj, vindecare
* ALTELE: Piatra nationala a Tibetului si a Iranului.

LEGENDA

* Egiptenii foloseau foarte mult aceasta piatra (alaturi de carneol si Lapis Lazuli), considerand-o o piatra a vietii.
* In Tibet era folosit ca moneda de schimb, avand o valoarea similara aurului.
* In Orient era considerata o piatra a fericirii.

AJUTA LA:

* inceperea noilor proiecte
* gasirea unei iesiri dintr-un impas
* organizarea si eficientizarea timpului
* estimarea corecta a timpului
* mentinerea si consolidarea relatiilor

AMPLIFICA:

* creativitatea
* curajul
* comunicativitatea
* spiritualitatea
* eficacitatea, capacitatea de a folosi mai bine timpul
* starea de bine

Mai multe pe siteul Acvaria.com. Acum nu trebuie decat sa ma autosugestionez putin si sunt pe val!

km-turquoise

10 thoughts on “An de turcoaz

  1. Uuu, frumos medalion🙂
    Coincidenta sau nu, si pentru mine turcoazul a dat un pic la o parte ametistul. E o piatra fascinanta, cu personalitate. Si culoarea e aparte, se spune ca 2 oameni nu percep in mod identic aceeasi nuanta de turcoaz.
    Ah, La multi ani! presupun ca a fost de curand🙂

  2. feeria says:

    Xelomon, cica turcoazul isi schimba culoarea cand purtatorul e in pericol, iar atunci cand moare se sparge.😀 Din cand in cand mai port ametist, dar mai mult pentru ca am niste bijuterii care-mi plac mult, nu neaparat pentru piatra.
    Multumesc frumos!, a fost in septembrie.

  3. hehe, titlul tau m-a trimis instant la un blog-entry al lui lekktor, “200x – an de catran” . indeed…

    despre pietre am o poveste ciudata. intr-o vara, pe plaja a aparut un tip cu figura de indian din india. avea doua galeti si un sertar cu pietre colorate: o galeata era cu apa de mare, alta cu lapte de cocos.

    invita oamenii sa aleaga o piatra si sa o tina in palma caus; punea apoi o lingura de apa de mare si o lingurita de lapte.

    la unii oameni, la anumite pietre, lichidul emulsiona: devenea alb, ca acel cassis (sau pastis?) cind e pus un strop de apa. doar la anumite pietre!

    (jumatatii mele, potrivirea chimica s-a facut cu o roca maronie.)

    inca nu stiu ce fenomen chimic e la mijloc…

  4. feeria says:

    Aaa… ce interesant! Si-asa si-a gasit piatra potrivita. Adevarul e ca pentru mine turcoazul este mai mult o alegere constienta, estetica, pentru ca adevarat alegere, sau ma rog, cea intuitiva, a fost ametistul, si la o varsta la care habar n-aveam de potriveala, cristale, simbolstici si alte “magii” chimice.
    Pe de alta parte, m-a socat complet anul asta “potriveala” celor din jur. Pana la urma, nu-i musai sa fii mereu constient de schimbarile care se petrec in tine, cata vreme esti mereu acolo, in cetrul actiunii. Cei de pe margine pot vedea mai clar. Io stiu? Ca prea s-au “vorbit”!

  5. da, e placut privirii si merge la multe straiuri, banuiesc. poate chiar ti se potriveste, chimic vorbind.

    [ restul “studiilor”, cu tot respectul, sint aiureli din… ah, mai bine ma opresc. “Tereza”! hm! ]

    ce “potriveala” te-a socat? te referi la coincidentele culorii cadourilor, sau la altele? poate e cazul sa te ingrijorezi: universul te-a luat in colimator. si universului (ca si statului) nu-i bine sa-i atragi atentia.😀

  6. feeria says:

    Deci, habar n-ai tu cata dreptate ai cu “universul te-a luat in colimator. si universului (ca si statului) nu-i bine sa-i atragi atentia”😀 – detalii in curand, si da, ma refeream la concidenta culorii… adica persoane complet diferite, cunostinte care… nu se cunosc, par egzample: mama, o colega de munca si o prietena apropiata, au ales sa-mi faca cadouri in culoarea turcoazului. What were the odds of all this hapening? La o singura aniversare. Trebuia sa bag postul la Mysterium Coniunctionis.😀

Leave a Reply

