The Book of dreams (Federico Fellini)

Am citit visele lui Kerouac, cum or fi visele lui Fellini?

În 1961, marele regizor italian începe o analiză cu psihanalistul jungian Ernst Bernhard, care îl îndeamnă să ţină un jurnal ilustrat al vieţii sale interioare. Iar Fellini îl va asculta, timp de 30 de ani, până în 1990, cu trei ani înaintea morţii sale. Rezultatul? Două volume cu mitologia sa personală, unele imagini de aici părând sursa de inspiraţie pentru filmele sale (de altfel, pe carneţele Fellini îşi notează nu doar visele, ci şi idei de filme). Primul volum (245 de pagini) cuprinde perioada 30 noiembrie 1960 – 2 august 1968, pe când cel de-al doilea este elaborat în perioada februarie 1973 – sfârşitul anului 1982, plus câteva pagini disparate, datate 1990.

3

Continuare pe Cafe Gradiva

Initial am avut senzatia ca a aparut si la noi (poate pentru ca in titlul articolului Liviu Bitfoi traduce titlul cartii), dar mai e… mai e pana cand una din editurile de marca de la noi va fi atrasa de ideea acestui jurnal intim in imagini si in acelasi timp pana cand ne vom permite sa-l cumparam.

Se gaseste pe Amazon, cu 78,75$ (de la 125) sau pe The Book Depository cu 50 e.

9780847831357

Stiu ca-s deplasata, dar mi-as dori-o de Craciun..😀

3 thoughts on “The Book of dreams (Federico Fellini)

  1. si eu mi-as dori-o… mai ales ca eu asociez unele filme ale lui fellini cu vise pe care le am eu. cand am vazut satyricon, am avut impresia ca visasem deja anumite scene…e foarte ciudat. m-ar fascina sa aflu ce visa dumnealui, fellini.multam de idee, chiar am sa caut cartea!

  2. feeria says:

    “Otto e mezzo” are un inceput misto. Regizorul- personajul principal- chiar se viseaza zburand deasupra unui ocean, iar la un moment dat incepe sa fie tras in jos si dirijat, asemeni unui zmeu, de catre multi oameni pe plaja. O metafora foarte faina pentru constrangerile externe care dicteaza viata artistica, pentru si felul in care uneori anturajul ne conduce deciziile.
    Pe mine m-a surprins nu ideea ci consecventa lui Fellini. Aici cred ca se detaseaza oamenii talentati si de succes, de oameni doar talentati: determinarea, perseverenta.

Leave a Reply

