2009 zbuciumat, 2010 si mai si!

De multe ori ma las complet acaparata de comparatii nefericite si absolut de fiecare data imi aduc aminte ca nu sunt in punctul in care am visat sa fiu. Asa ca, year’s review pentru mine e un soi de ridicat moral de la sol, pentru ca, pusa in fata lucrurilor care s-au petrecut si pe care le-am facut, concluzia ca “nu-s chiar atat de departe” sau “n-am pierdut un an degeaba” vine aproape natural.

2009 fu zapacit, stresant, cu multa munca dar si cu ceva recompense pe ici pe colo. Am terminat un master (adica, am terminat cu masterul!) si am schimbat un loc de munca, sunt mutumita financiar, atmosfera profesionala este destinsa iar munca in sine este plina de satisfactii (vin mai greu, dar cand vin…).

Gasitul unui loc de munca bun si decent platit, a fost ca un mic miracol al anului, insa m-am obisnuit sa nu ma agat, sa nu-mi inhchid, mental, oportunitatile, astfel incat sa fiu pregatita mereu sa parasesc barca. Momentan, este o etapa. As putea spune prima. Asa ca, in 2009- si prelungit cu siguranta in 2010- lucrez pentru urmatoarele etape.

Ce m-a bucurat foarte mult a fost ca in 2009 am putut sa am grija mai mult de perioadele recreative, am stiut sa ma relaxez mai bine. A fost anul in care am descoperit ca-i super amuzant sa te joci cu plastilina

si am revenit la o pasiune mai veche- mazgalitul si unsul cartoanelor cu culoare.😀

In ceea ce priveste viata culturala- ce pretios si cu degetelul mic ridicat suna😀 , mi-am atins doua scopuri importante propuse in 2008:

Imi pare rau ca pentru Anim’est nu am facut o cronica asa cum mi-as fi dorit, insa s-a suprapus cu o raceala enervanta si asta mi-a taiat tot cheful, plus ca nu am ajuns la festivitatea de premiere. Asta e “on to do list” pentru 2010.

Am citit destule carti interesante in 2009. De fapt, e gresit. Am citit autori interesanti, am descoperit scriitori buni. A fost un an al noutatilor si incercarilor. De asemenea, a fost un an in care am continuat seria unor autori placuti dinainte, sau in care am revenit asupra anumitor carti sau subiecte preferate.

Dragos face un recensamant al lecturilor din 2009. Furacesc ideea si fac si eu unul😀 :

Noutati:

  • Philip K. Dick- troneaza in top din doua motive: pentru ca mi-a placut mult (clar), pentru ca a fost neasteptat (sf). E diabolic, inteligent si fantezist (mai multe lecturi pe Cititor Sf aici si aici);
  • John Banville- emotionant, poetic, atat de abil in a induce o atmosfera deosebita povestii, in care se strecoara ceva mister, ceva secret si nespus (Marea, Christine Falls & Onorata instanta);
  • Ioana Parvulescu– pasionata, eleganta, vorbeste despre lumi pe care mi-ar fi placut foarte mult sa le cunosc. Am fost foarte miscata cand i-am citit cartea “In intimitatea secolului XIX”, am simtit o familiaritate greu de inteles…
  • Milorad Pavic- l-am descoperit datorita lui Calvino, cu al lui roman-tarot. Atunci am zis sa incerc romanul-horoscop, Mantia de stele,  al lui Pavic… si Celalalt trup;
  • Pe ultima suta de metri, Angela Carter, despre care voi scrie probabil in noul an, daca nu cumva ma loveste brusc logoreea;

Continuari:

  • Italo Calvino– ingenios si in Cavalerul Inexistent si la fel de sensibil in Iubiri Dificile;
  • Ray Bradbury- de fapt, as putea sa-l trec si la descoperiri, pentru ca abia acum incep eu sa-l indragesc asa cum se cuvine. Abia acum ii simt frumusetea- iar frumusetea lui m-a amutit;
  • Ismail Kadare- apasator ca de obicei, mmm si ce atmosfera in Amurgul zeilor stepei.

Reveniri:

Bijuterii:

Cartea- influenta a anuluiSincronicitate.

Filme? Primul film mut vizionat: Cabinetul dr. Caligari.

Cat despre muzica… mult mult JAZZ.

PS: in 2009- martie!- m-am lasat complet de fumat. Asta-i adevarata victorie.😀😀

5 thoughts on “2009 zbuciumat, 2010 si mai si!

Leave a Reply

