In asteptarea lui Tim Burton

(Note to self: de citit Alice in Tara Minunilor aparuta in Colectia Cotidianul, pentru ca, ciudat sau nu, se pare ca nu este chiar atat de populara in Romania, asa cum nu este nici Vrajitorul din Oz. Plimbandu-ma prin librarii, editiile romanesti deosebite prefera sa toceasca alte titluri- cum ar fi eternele basme ale fratilor Grimm sau Anderson. Pe ici- pe colo se mai iveste cate-o editie remarcabila- Craiasa Zapezilor sau Pinocchio, caci in rest…

Vreau sa spun c-as fi ales o carte ilustrata deosebit. Pe internet (hallleeluuja!) am gasit o versiune electronica in care sunt inserate diferite ilustratii, clasice sau contemporane! Ideea este foarte faina)

***

Cum ziceam, in asteptarea lui Burton (nuebunescul film Alice in Wonderland, care se anunta a fi grandios), e timp destul sa ne jucam Alice is dead, un joculet macabru in care primul lucru pe care-l stii cu siguranta este ca Iepurele trebuie sa moara! Alice saraca e moarta de mult…

Momentan am aflat… cine sunt- eu, personajul din joc. Grafica este draguta, si e amuzant sa joc varianta horror a povestii. Pe langa asta, fundalul muzical e fain, iar in primul episod izvoraste din acest cufar misterios, care, odata deschis, te duce intr-o padure.

Episodul doi incepe intr-o celula intunecoasa, din care-abia astept sa ies si sa vad ce surprize infioratoare ma asteapta.๐Ÿ˜€

Am aflat de joc dintr-un articol al Cristinei Andries, de pe MixuldeCultura.

***

Tentatia/fascinatia macabrului e mare, si, oricum, nu e primul joc de acest gen- care porneste de la o poveste pentru copii, si-o rastalmaceste si-o proiecteaza intr-un joc de umbre infricosator. Povestile pentru copii si basmele ascund realitati psihologice mai putin luminoase si mai apropiate de zona intunecata a sufletului; asa cum sugera una dintre lecturile trecute- “Vrajitoarea trebuie sa moara”- basmele, de exemplu, se adreseaza inainte de toate, acelor parti ale eului care sunt respinse si sanctionate sub o forma sau alta, iar in spatele cenzurii se afla violenta si cruzimea.

In 2000, unul dintre jocurile care au facut valva a fost American McGee’s Alice – varianta rasturnata a povestii. American McGee a lucrat si la alte jocuri, cum ar fi Doom, Doom II sau Quake. Tipul spune ca si-ar dori sa fie urmatorul Walt Disney doar ca ceva mai… “bolnav”.

A inceput bine… prin a-i pune micutei Alice un cutit in mana si manjindu-i de sange rochita.๐Ÿ˜€

Chiar daca stiam de mult jocul, nu l-am jucat pentru ca nu l-am gasit intr-o forma mai… accesibila, dar in sase minute sunt pe cale s-o fac si pe-asta. Intriga e chiar nebuneasca:

“Shortly after her second adventure, Alice’s house is burned down by an accidental fire, killing her family, and leaving her as the only survivor. Due to her survivor’s guilt, she tries to commit suicide (bandages can be seen on her wrists), and becomes catatonic. She is institutionalized in Rutledge Asylum, where she remains insane and is consistently mistreated by the workers. Ten years later, the White Rabbit summons Alice to aid a radically altered Wonderland, which became a twisted version of itself as it came under the despotic rule of the Queen of Hearts. The Cheshire Cat serves as Alice’s companion throughout the game, frequently appearing to guide her with cryptic comments.” (wiki)

Imi aduce aminte de un alt joc super fain- Sanitarium– care a avut o grafica super faina si o poveste interesanta.

In 2011 McGee este hotarat sa dea drumul unui alt PC game avandu-o protagonista tot pe Alice. Isteria a inceput deja, de cand unul dintre fani a facut un trailer pe care l-a dat drept original, iar pe blogul designerul au inceput sa curga comentarii, pana cand acesta a elucidat situatia. Acum o sa astept McGee’s Return of Alice asa cum astept Diablo III… care nu mia vine odata! Deci pentru Diablo III eu ma reapuc de jocuri!

McGee nu s-a oprit la Alice in Tara Minunilor. El a “atentat” si la basmele Fratilor Grimm, creand American McGee’s Grimm.

In American McGee’s Grimm, the player controls Grimm, a dwarf who creates a trail of darkness wherever he goes. The premise is that Grimm’s become sick of how saccharine sweet fairy tales have become, and has made it his goal to revert lighthearted fairy tales to their darker original versions by running and jumping through fantasy worlds, making things darker as he passes by them, using a downward move (called a “butt-stomp”) to increase the distance his dark powers reach. By converting enough objects, Grimm can increase the level of his Dark-O-Meter (a bar that shows the effect of Grimm’s powers), increasing the power and radius of his dark aura as well as his running and jumping abilities.

2 thoughts on “In asteptarea lui Tim Burton

  1. Si eu sunt fixat pe filmul asta. Cat despre varianta McGee, cum adica ”intr-o forma mai accesibila” ? E simplut jocul, merge spre un action/adventure de moda veche dar mediul este pur si simplu genial, la fel si intro-ul๐Ÿ˜€

  2. feeria says:

    Nu nu, adica fara bani.๐Ÿ˜€
    Acum il am, si e super fainut, dar ma calca pe nervi pentru ca, as usual (ce frumos se evita asa o cacofonie! As propune chestia asta) ma impotmolesc fix la inceputul jocului. Sunt atat de repezita sa vad ce urmeaza ca uit sa fiu atenta la ce-mi zic personajele.๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

    Saptamana asta intentionez sa-mi rezolv alta fixatie- The Imaginarium of Dr. Parnassus.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s