Love at first reading

Acum multi-multi ani, pe TVR era un serial care chiar se numea: Love at first sight; destul de intuitiv, fiecare episod spunea o poveste de dragoste fulgeratoare. Mai retin un scurt fragment- vizual- dintr-un episod. Un el se indragosteste de o ea- balerina. Stiu ca ma impresionase foarte mult intensitatea, daruirea cu care o admira la fiecare repetitie. Mi-a ramas in minte acea privire care ardea, din spatele unor ochi negri, si poate nu-i intamplator ca mi-am format un tipar din aceasta combinatie.

***

Citesc “Iarna vrajbei noastre” de Steinbeck si, marturisesc, m-am indragostit de Ethan. Primul schimb de replici dintre el si sotia lui, Mary, regasit in primele 3-4 pagini, m-a naucit si fermecat pe loc (inteligent, amar in umorul lui, o anumita blandete resemnata, completata de autoironie si sentimentul ca ). Este o placere infinita sa citesti carti in care personajele sunt atat de reale, respira in fiecare pagina, reflecteaza, iti dezvaluie gandurile si emotiile, si se dezvaluie din interactinuea cu celelalte personaje. Eth, ajuns acum sa fie baiatul bun la toate in magazinul pe care odinioara il detinea, provenind dintr-o familie cu traditie si cu urmasi care-au devenit intre timp legenda, este in cautarea unei solutii- initial de compromis- care sa-l ajute sa depaseasca situatia sociala si financiara atat de grea. Cum viata are un stil complotist de a strange diferite intamplari care sa te inspiteasca- parca- spre o anumita directie, si Ethan, in punctul in care l-am lasat eu, este pe cale sa aleaga o anumita directie.

***

O leapsa de la Rontziki, care m-a deturnat de la planul meu de a scrie cu nervi despre o carte recent citita.😀

1. Cât din viața personală expui scriind un blog?

Teoretic, destul de mult, pentru cineva care “citeste” altfel decat informativ ce scriu despre muzici, carti, fotografii si alte lucruri frumoase pe care le intalnesc, practic, aproape nimic.

2. Cu ce îți dăunează blogul?

(Impropriu spus daunat, pentru ca de fapt pentru mine are anumite valente terapeutice reale😀 ) Uneori ma face constienta de lucruri pe care nu-i o placere sa le descoperi despre tine- cum ar fi inconstanta mea, cautarea mereu de noutati, rapiditatea cu care ma plictisesc- si de blog si de unele subiecte pe care voiam sa le dezvolt; in general, odata cu deschiderea blogului cum un an mi-am dat seama ca-s o fiinta tare mofturoasa si plina de toane.

3. Cu ce te ajută blogul?

Pe langa ce-am scris mai sus, legat de chestiile neplacute dar atat de utile in dezvoltare, de care blogul ma obliga aproape sa fiu constienta (nu el, in sine, ci tinerea lui), sunt o sumedenii de alte avantaje… pe care nu m-as fi gandit ca le voi descoperi. Am cunoscut o groaza de lucruri noi, am invatat lucruri noi de la oameni cunoscuti, si este o modalitate excelenta de a marca momente importante- nu in cuvinte, dar prin alte siretlicuri. In rest, e o agenda excelenta, un caiet de notite, un repertoar, dictionar construit pas cu pas, un Oracol modern, prin lepsele astea pe care le primesc si le dau mai departe si le citesc. E ceva ce, oricum, a depasit asteptarile mele.

4. Ce reacții permiți?

Nu mi-am pus problema. Antispamul, insa, respinge constiincios mesajele de tip link-exchange. El este inchizitorul.

5. Care ți-e rutina de blogger?

Cotrobai prima data prin blogurile unde s-au incins discutii de ultima data cand le-am vizitat, apoi intru pe blogurile relaxante, acolo unde gasesc lucruri soft, light, pentru ca de greutati sunt plina eu; apoi daca am chef de nu stiu ce teme de gandire, am cateva directii clare. Apoi poate-mi vine vreo idee sa scriu ceva sau sa pun niste fotografii sau sa anunt descoperirea a ceva. Apoi aman vreo o zi doua, o saptamana.

In ultima vreme sunt mai tentata sa povestesc “procese” decat lucruri finalizate. Ma gandesc la carti sau diferite subiecte. Se pare ca imi place mai mult asa.

Iar leapsa merge mai departe laaaaaa…. VERO! (are mai multe bloguri- asteptam raspunri mutiple!), VAGABOND SISTER! (cunostinta proaspata) si eeerrmmm DARIO PECAROV! (ca-i prima data).

8 thoughts on “Love at first reading

  1. hei…imi amintesc de serialul ala..imi placea la nebunie dar nu ma prea lasa mama sa ma uit.de-acolo mi-am extras eu idealul magic despre cum ar trebui sa fie dragostea …

  2. Irina says:

    Hm, stia mama ta ce stia de nu te prea lasa sa te uiti la film.😀 Eu am luat modelul indragostirii “blitzkrieg”. Imi dau seama ca si pe mine m-a influentat filmul ala; sau, oricum, mi-a alimentat serios visele.

  3. dariopecarov says:

    ma conformez si eu maine…
    pana acum am ascultat si eu chemarea muntelui si mi-am luat o saptamana de vacanta… fara internet, fara calculator… numa cu telefonu’
    ne auzim maine

Leave a Reply

