SF Stuff

1. Pana pe 31 martie, cititorii de SF pot face nominalizarile la cele 9 categorii- toate detaliile pe siteul CititorSF.

2. Am vazut un film obscur, Gentleman Broncos, in care exista urmatoarea scena: un cerb zburator ce arunca cu rachete laser este deviat de la traictoria ucigatoare de voma roz tasnind din gatul profetului Bronco, aflat in cautarea testiculelor de care-a fost deposedat de dusmanul sau.

Aici, dominand bestia distrugatoare

Totul filmat in stilul prafuit si plat al anilor ’60. Scena este o secventa dintr-o nuvela SF scrisa de un pusti in memoria tatalui sau, un hipiot pletos- dupa cum aflam din pozele familiei. Mama lui, o tipa cu capul in nori, bolnavicios de pozitiva, incearca sa revolutioneze bunul simt al bunului gust in moda, dar modelele ei futuristice (deducem ca inclinatia catre Sf runs in the family) nu-si gasesc cliente dornice sa arate ca viermele de mirodenie de pe planeta Arrakis.

Baiatul se inscrie intr-o tabara de creative writing- am auzit c-asa-i spune la scoala de scris- si acolo il intalneste pe profesorul care-i va fura nuvela si-o va face roman sf premiat si elogiat de comunitatile sfistice, cu o fata si amicul ei- regizoras in devenire, hidos si – personaj mai gretos ca asta n-am mai intalnit pana acum- care si ei, la randul lor, ii fura, intr-un anumit sens, nuvela si-o fac film- un film de categoria valorica x.

Asta in mare, in mic, filmul e chiar fainut in stilul lui serios, afectat si cu pantalonii in vine. Calatoria initiatica a personajului Bronco reflecta la nivel psihologic cautarea de sine a tanarului adolescent, si nu-i intamplator ca lui Bronco asta i se fura gonadele! Pentru ca baiatul sa se regaseasca- sa se reintregeasca prin imaginea tatalui- trebuie ca personajul plasmuit de el sa-si gaseasca semintele. E o chestie foarte logica, zic eu.

Fain mai este si profesorul scriitor, pedantul care scrie si construieste povesti dupa retete prestabilite, neabatandu-se de la reguli, si reusind mereu sa plagieze- tocmai din cauza asta. Asa ca nu-i de mirare ca s-a emotionat tot cand a citit nuvela originala si atat de plina de…. intelesuri ascunse, ale elevului sau. Este atat de arhetipal personajul.😀

3. Mi-am luat si eu in sfarsit volumul III din saga Heechee, Intalnire cu Heechee. Din moment ce n-am mai urmarit pana acum serii, n-am stiut cat de fain este sa deschizi o carte dupa aproape un an si sa te bucuri de reintalnirea cu personajele care ti-au intrat pe sub piele. Braoadhed, Essie, programele Albert si Sig von Psiho (inca mi se pare ca interventiile psihanalitice sunt chiar naturale). Totusi, nu se simte ca prima data… sper ca dupa suta asta de pagini lucrurile sa se contureze ceva mai bine. Mi se pare ca si tonul lui Pohl este schimbat- bine, tonul lui prin prisma lui Rob. Sa vedem, sa nu judecam.

4. Mi-am luat toata seria Dune, cu ocazia ofertei de la Nemira. Dintre toate seriile si cartile SF, Dune-ul are cea mai faina grafica (Giger, ofcors).

5. Reclama la mobexpert (cred) in care domnul cu voce calda si intelegatoare empatizeaza sincer cu situatia financiara chiar critica a cumparatorilor, e chiar SF. Care-i modul in care firma isi manifesta solidaritatea? Scaderea preturilor? Nu. Facilitati suplimentare? Nu. Solutii avantajoase? Errm, nu. Modificarea liniei cromatice in…. alb optimist. Puke.

2 thoughts on “SF Stuff

Leave a Reply

