Galop Show (1 mai 2010)

Sentimentul ca inca nu suntem pregatiti, nici sa organizam si nici sa primim un astfel de spectacol, a fost evident, si s-a simtit inca de la inceput. A fost aproape imposibil sa faci (complet) abstractie de lipsa unui scenariu cat de cat coerent, de momentul naucitor in care o pauza a fost anuntata ca finalul spectacolului si in timpul celor 15 minute, un taraf a cantat la tambale si acordeoane, spre uimirea multa dintre noi, sau de o secventa din spectacol in care, desi intentia era de a dramatiza lupta dintre un luptator calare si un balaur, tot ce-a iesit a fost o parodie la care m-am uitat doar c-un ochi.

Spun aproape pentru ca, de fapt si de drept, m-am dus acolo pentru cai. Cum le-am spus si prietenilor, puteau foarte bine sa le dea drumul in arena, si ma puteam uita la ei doua ore fara nici o problema. Exemplarele au fost… superbe. Am vazut si un friesian care m-a innebunit toata seara cu alura lui mandra, eleganta si parca atat de constient de nobletea lui.

Calultul maroniu, din primplan, a fost destul de agitat la inceput. Dupa calculele mele, friesianul este cel negru, urmatorul dupa calutul maroniu.

Spectacolul a inceput foarte frumos si promitator, cu un cal naravas dand buzna in arena, recreand momentul in care, fie calul a intrat in viata omului, fie omul a intrat in viata calului. Calul si omul se apropie, la inceput timid, si sfarsesc prin a deveni inseparabili. A fost si un dans al calusarilor, care s-a tinut pe scena arenelor (acolo unde au fost aranjate niste mese, si canapele, pe care stateau niste oameni… importanti, cred), iar doi dintre caluti, stand fata in fata, au inceput sa danseze si ei.

Apoi au urmat mici scenete, unele  amuzante, axate pe trucuri si cascadorii (in care dresorul vorbea o romana-neglezeasca…),

altele ceva mai complexe, cu o poveste de spus. Povestea cavalerilor care se intrec in turnir pentru a castiga mana printesei, care in final infrange singura cavalerul care castiga si practic, in legea buna a narcisismului, se casatoreste cu ea insasi, a fost cea mai lunga.

Cel mai mult mi-a placut duetul amoros dintre capitatul calare si domnita. Dansul facut impreuna, atat de fluid si frumos sincronizat, simbolizarea atractiei printr-o esarfa din matase, costumul tipei, delicatetea si miscarile ei… e o scena pe care mi-as fi dorit s-o mai vad.

Cei care au evoluat calare au fost si ei faini, insa mi-a parut rau ca a trebuit sa astept pana la final pentru a-i aprecia cu adevarat. Tipa de mai sus a facut niste cascadorii uimitoare, si toti au fost atat de energici, fericiti, cred, ca s-a incheiat partea aia mai grea, si acum se pot dezlantui.

Indiferent de partile slabe, spectacolul a fost o reusita din mai multe puncte de vedere. In primul rand, publicului i s-a oferit ceva diferit, ceva proaspat; am avut ocazia sa admiram oameni frumosi, facand lucruri extraordinare impreuna cu niste animale superbe, si e cam de ajuns.

Sunt sigura ca daca s-ar face o obisnuinta din astfel de evenimente, lucrurile s-ar imbunatati, publicul ar fi mai numeros si mai dezghetat, iar arta calariei ar fi mai apreciata, chiar si intr-o tara ingropata in probleme.

5 thoughts on “Galop Show (1 mai 2010)

  1. Irina says:

    Am facut-o eu si pentru tine.😀
    Am fost destul de monosilabica si foarte… onomatopeeica.😀

  2. ipo says:

    oau, beton! chiar cu micile scapari, e o chestie tare misto, daca o sa se mai tina sper sa ajung si eu!

  3. mircea tudor says:

    o sa se mai tina fiti siguri si in mod cert vom tine seama de parerile voastre critice si avizate, care ne ajuta sa evitam scaparile pe viitor…multumesc!

    mircea tudor

  4. Irina says:

    Ipo, chiar merita sa prinzi asa ceva!

    Mircea Tudor, parerea mea nu e avizata… e doar parerea unui spectator, care n-are habar de cum se organizeaza un spectacol atat de complex, dar care are niste asteptari si mai ales entuziasm… Bucuria pe care am simtit-o la spectacol umbreste clar neajunsurile. Caii-calaretii au fost de vis.🙂 Restul, se poate lucra. Dar ce e important, deja exista.

Leave a Reply

