Celalalt necunoscut

Ziceam (vorba vine, adica ma laudam) aici c-am reusit sa imi instalez hddul vechi si sa-mi recuperez multe – multe dintre nimicurile sentimentale de-acum 3 – 4 ani. Pentru ca m-am tot plimbat prin el, am gasit trei lucruri care mi-au placut tare mult.

Unul dintre ele vine pe firul a ceea ce am scris despre Cealalta Irina, adica fotografa Irina Ionesco celebra si controversata peste hotare, care si la varsta de 70 de ani inca est activa in zona fotografiei fashion.

Ma refer la pictorul Sorel– pseudonimul lui Andrei Florea-, cunoscut de francezi, anonim pentru romani.

In dolescenta aveam un prieten pictor, care mi-a dat liber sa bantui prin atelierul lui si m-a lasat sa-mi iau ce-am vrut eu de-acolo. Incercand sa fiu chiar simtita,-am luat (doar) doua tablouri si albumul asta al lui Sorel, in franceza. L-am ales pentru ca… n-am vazut cai mai vii si mai frumosi ca cei prinsi de Sorel (poate doar cei prinsi de Wojtek Kwiatkowski)

Iarna

Fuga

Pentru ca mi-am adus aminte cu ocazia asta de inca un roman uitat, un artist extraordinar, Marcel Chirnoaga (lucrarile facute pentru Infernul lui Dante sunt chiar tulburatoare.. ), a carui moarte a trecut prea usor pe langa multi, cred c-am sa deschid un capitol, ca cel despre Ilustratori, dedicat artistilor romani descoperiti “intamplator” si fericit. Bine, probabil ca ma va tine la fel de mult cum m-a tinut si cu Ilustratorii, dar macar am un loc in care sa strang toate comorile astea.

Leave a Reply

