Cei patru

Azi mi-am ridicat un colet plin de carti, de la librarie.net – foarte seriosi, si m-au invatat, din nou ca “good things come to those who wait” (imi trimisesera acum o saptamana mail ca nu gasesc doua carti, si ma intrebau daca mai vreau comanda, si eu am mai vrut, ca am tacut, si uite-asa au putut face rost de cele doua si sunt foarte incantata acum)

Ce-am luat, am luat ca sa-mi intregesc colectia personala de:

Italo Calvino- Palomar– singura necitita, si se pare foarte apreciata.

Milorad Pavic- Partea launtrica a vantului sau roman despre Hero si Leandru. Nici n-am inceput-o ca deja imi place. Are doua fete, si se incepe din doua parti diferite. De Pavic trebuie sa mai cumpar Dictionarul Khazar, pe care nu-l mai gasesc pe nicaieri.

Boris Vian- Cronici romantate. Contine piesa de teatru Ecarisajul pentru toti. Suna sui, a la Vian- i-am citit doar povestiri, poezie si roman- ma apropii de completitudine. Sambata voi face rost de ultimele doua: Moartea pocitaniilor si Toamna la Pekin.

Charles Bukowski- De duzina. As fi putut uita de el? Iar ideea unei parodii a cliseelor romanelor politiste e delicioasa. Sper s-aduca a Fatal Instict, o comedie dementa cu Armand Assante, in care se mistocareste stilul noir. Mai am de achizitionat doar Cea mai frumoasa femeie din oras si alte povestiri.

Cei patru de mai sus sunt, dintre autorii moderni, preferatii mei absoluti***. Descoperiti de curand, de doi ani, m-au impins sa fac ce n-am mai facut din liceu, – cand aveam “tot timpul din lume”- integrale. La un moment dat era si Kadare printre ei, insa mi s-a parut prea apasator si oarecum repetitiv in mesaj si atmosfera, ori apasarea nu-i o chestie pe care sa ti-o doresti prea des, fara un contrabalans in altceva. I-am citit de curand “Generalul armatei moarte. Concurs de frumusete la stancile blestemate”, si mai am  Piramida si Aprilie Spulberat.

Dupa ce-i voi acoperi, si nu se va intampla prea curand, ca-mi place sa savurez pe indelete si sa-mi mai las si pentru mai tarziu, voi incerca sa ma strecor si in bibliotecile straine; cel putin pe Calvino l-am ochit deja cu o carte super interesanta, care la Anthony Frost costa 75 de lei (come on!)- o editite frumusica a

Hei, la TheBookDepository e 10 euro. Grozav- asta cand am si comand de la ei…

(nu mi-as fi imaginat ca-i asa o mare bucurie sa intalnesc un autor pe care sa-l indragesti foarte mult)

*** Desi asa s-ar parea, NU l-am uitat pe Banville, my other great love, doar ca mai am una si-i integrat total, ramanand depozitul vast de carti din afara.

2 thoughts on “Cei patru

  1. Am inceput “Partea launtrica a vantului”- si o citesc cu un-picutul… sa nu se termine! Sa nu se mai termine! E o frumusete de carte… si-am avut si niste vise ciudate de cand o citesc… mai ca s-ar potrivi si ele in carte, undeva la final, ori la noste de subsol.😀

Leave a Reply

