Scurte (Anim’est)

Am fost la Anim’est- mai animat si mai vesel ca anul trecut, dar fara expozitia cu vanzare de BD-uri. La ce preturi aveau, era lipsita de sens. In schimb, ma tenteaza cateva tricouri. Imaginea cu oita cu tatele in flacari e senzationala!

Am vazut doua filme si o parte din competitia internationala. Deocamdata la atat am reusit sa ajung, promit la mai mult.Voi reveni asupra lor, acum doar le insir- noroc cu catalogul festivalului, pentru ca mi-am insemnat multe si vreau sa le caut pe internet. Planuiesc sa fac acelasi lucru si pentru celelalte doua editii, pentru ca unele dintre animatii sunt extraordinar de reusite.

Povestea este cam banala (un iluzionist isi castiga traiul cu greu din spectacole micute, incercand sa-si faca loc pe langa starurile galagioase ale vremurilor moderne. Intr-un satuc indepartat, unde este invitat sa tina cateva spectacole pentru o petrecere, o intalneste pe o fata saraca, careia, in schimbul menajeriei, ii face tot felul de mici cadouri-surpriza, care o incanta pe fata. Pana la urma pleaca impreuna cu trenul, se stabilesc in marele oras, o fata gasindu-si tatal, iar un barbat si un altfel de tel pentru munca lui decat supravietuirea), si ar fi promis mai mult daca ar fi iesit din zona calaie a dramei imbinate cu putina comedie. Filmul nici nu ti-a rupt sufletul, si nici nu te-a amuzat, chiar si asa, in notele putin triste.

In schimb, impresionante au fost imaginile… imi place la nebunie tehnica “acuarelei”. Atmosfera filmului a fost superba… un oras amarat si apasat, mereu incetosat si cu toane.


Metropia arata prea bine ca sa-l ratez. Paranoia, o lume controlata, ganduri care nu-ti apartin si voci care-ti vorbesc in cap punand la indoiala tot ce … gandesti, manipulare, complot, conspiratii. Si o grafica… superba. Suna bine, dar n-a fost chiar asa. De fapt, decorurile au fost stereotipe, impresionand prima data, dar apoi devenind plictisitoare prin lipsa de varietate. Povestea mult prea ante-exersata… si nici un “final spectacular twist”. Mediu spre obositor.

Competitia internationala la care am fost a cuprins doua scurtmetraje care mi-au placut peste masura. Amourette, din Elevetia (aici siteul) – despre “impreunarea pana la extinctie”- suna triumfator,

si un filmulet making of…

si Le silence sous l’écorce, din Franta- o poveste de iarna tandra si blanda… naiva. Foarte frumoasa.

Cum am zis, ma voi intoarce la mai multe scurt-metraje, pentru ca merita toata atentia. Principiul meu la acest festival e ca mai bine scurt-metraje, ca daca-i nasol unul, macar ai bucuria ca nu dureaza mult si speranta ca poate urmatorul va fi bun. Si interesant.

Oricum, se misca lucrurile bine la festivalul asta… atat de putin cat am prins din el pana acum.

4 thoughts on “Scurte (Anim’est)

  1. apropo de l’illusionniste, mi s-a parut tare haios les triplettes de beleville, tare ciudatel dar cu un farmec aparte. banuiesc ca l’illusionniste e in acelasi stil

Leave a Reply

