Sherlock Holmes in XXI

Se pare ca Sherlock Holmes e unul dintre cele mai ocupate personaje! BBC a lansat de curand o serie de trei episoade cu aventurile lui Sherlock, dar nu in Anglia secolului XIX ci in Londra secolului XXI. Watson este un doctor militar care a aterizat din Afghanistan direct pe canapeaua unui psihoterapuet pe motivul stresului postraumatic si a unei tulburari psihosomatice care-i afecteaza piciorul – henche House, nu m-am putut abtine- iar Holmes e un psihopat care colaboreaza febril si plin de entuziasm cu politia pentru a rezolva crime complicate, si asta doar ca sa nu se apuce sa le comita el. Ok, ideea asta bombastica nu-mi apartine, dar mi se pare foarte… Dexter style (ar trebui sa nu ma mai uit la atatea seriale).

Am vazut primul episod- A study in pink (dar vad c-a aparut si al doilea- The Blind Banker)- si imi place tare mult. Imaginea e super, si intr-un fel ciudat, pare ca decorurile din secolul XIX ii urmaresc pe cei doi peste tot unde se duc… taxiurile, cladirile, interioarele. Imi place siretlicul asta. Nu am senzatia ca sunt in fata unei farse rasuflate, a unei incercari dubioase de modernizare a ceva cu un farmec individual, complet aparte, si a unui fel facil de a profita de pe urma unui personaj care ar vinde orice. Sherlock pare cam tanar dar aroganta, pretitiozitatea si nonconformismul gandirii sunt din portretul clasic. In film este introdusa si tehnica asta moderna de comentariu scris in cadru, care dinamizeaza foarte mult scenele si le face sa para cu adevarat extrase din niste cazuri de criminalistica.

 

2 thoughts on “Sherlock Holmes in XXI

Leave a Reply

