Cu rata-n gura

Krossfire povesteste despre copiat. 😀

Si eu tot trisoare ocazional am fost, si tot la materii irelevante- cel putin asa le vedeam atunci.

Pentru mine copiatul nu a fost “sportul extrem” nici din liceu nici din facultate; adica nu mi s-a parut mare socoteala sa bagi o copiuta sau sa-l inghiontesti pe coleg sa-ti sopteasca. Este adevarat ca adrenalina iti dadea un sentiment de biruinta la final, si mai ales atunci cand ii faceam pe niste profi antipatici.

Ce mi-a placut, in schimb, a fost sa ma duc la examene- la unele- fara nimic citit. Am facut asta de doua ori  si a fost cea mai faina experienta academica; nici la nota de la licenta nu m-am bucurat cum m-am bucurat de nota aia de 9 luata in urma unor compuneri vag tangente cu abordarea din manual, dar foarte pertinente si solid argumentate.

Inca mai cred ca mi-a scazut un punct pentru ca n-am avut asezarea in pagina corecta. Asta si faptul ca proful nu se nascuse chiar ieri si stia ca o cam labarisem in lucrare.

Si cu ocazia acelor intamplari, am inaugurat un motto al studentului: “Chiar si atunci cand (crezi ca) nu stii nimic, tot stii ceva”. Capacitatea de elaborare si stabilirea de conexiuni logice, atunci cand nu esti chiar copac si macar stii unde anume in creier sa cauti informatia, sunt chestii pe care daca le lucrezi in timpul anilor de scoala, iesi mult mai castigat decat in urma tocelii.

Oricum, cele doua examene pe care le-am trecut asa au fost in anul trei de facultate, cand deja imi deprinsesem notiunile, vocabularul, si trecusem prin destule materii care se intersectau incat sa-mi fie usor sa jonglez cand cu una cand cu alta.

Aaaah, si asta a fost un episod din “Cantece de tinerete si de vitejie”.😀

Leave a Reply

