Incitant…

Magicianul face parte din categoria acelor carti care, multa vreme dupa ce le-ai citit, iti mai raman puternic in minte. Este o carte care te face sa iti pui numeroase intrebari si, de ce nu, sa te faca sa schimbi felul in care privesti lumea din jurul tau.*

Ador cartile astea-soc, care te cutremura din temelii.😀

Destul de misto , dar dupa parerea mea nu se compara cu Tolkien … **

Hm, fantasy-ul nu m-a atras niciodata.

Din pacate nu am citit cartea, dar va pot recomanda sa cititzi “Dimineatza magicienilor”. **

Lucrarile enigmatice, da, sa zicem…

dar vorbim in continuare despre aceeasi carte?

sa continuam:

Stii, cartea asta a fost la moda in anii 80 pe meleagurile dambovitene. Toata lumea buna – de la casiere in sus ii dadea cu Magicianul in sus, Magicianul in jos. Stiau cartea pana si coafezele, ba auzisera de ea pana si domnii hiperrealisti care altfel ignora cu desavarsire literatura.
Cartea lui Fowles a avut succesul lui Coelho si editia din perioada comunista s-a vandut in zeci de mii de exemplare.*

Oh, controversata! Dar in stilul-Coelho de controversata. Cam deprimant.

iar Richie marturiseste ca e chiar mandru c-a terminat faimoasa carte in 2 luni, desi nu l-a prins deloc in primele 200 de pagini.

Nu stiu cum am pus mana pe ea, si nici ce m-a impins sa o citesc- poate lungul sir de restante din adolescenta sau poate senzatia foarte misto pe care mi-a lasat-o atunci cand am abandonat-o acum vreo 8 ani, cred, fix in toiul relatiei dezlantuite pe care o avea Nicholas cu Alison. Si parca am ramas asa cu un ghimpe in creier si curiozitatea sa aflu ce se mai pot intampla in restul de 700 de pagini, daca in primele 20 s-au intamplat atat de multe. E drept ca actiunea era in interior- in interiorul personajului- dar acolo imi place mie sa fie!

Dar cred ca definitorii au fost citatele de mai sus,  si felul in care se incheie prima parte:

Nu ma gandeam la viitor. Desi doctorul din clinica ma asigurase de contrariu, eu eram sigur ca tratamentul nu va reusi. Curba destinului era clar coboratoare.

Atunci a inceput seria de intamplari misterioase.

______

* – bookblog;

** – forumul computer games (!😀 )

4 thoughts on “Incitant…

  1. Irina says:

    Ai terminat-o?
    Mie-mi place. Desi merge foarte lent cititul. N-o pot cara cu mine nicaieri- e editia veche, cat biblia-, iar la cat stau eu pe-acasa…

  2. ‘Ai terminat-o?’ – eiii… ce intrebare-i asta? (: evident. ‘l-am terminat’ pe fowles – ma rog, cit a fost tradus in romaneste. pe cind eram tinar ca tine.

    si da, mi-a placut la vremea respective. intre timp, insa… mi-am schimbat parerea.

    pierdere de vreme.

    serios, acum imi pare rau de timpul pierdut. mai bine luam un philip roth. sau un ian mcewan. sau doua. in engleza.

  3. Irina says:

    La mine-i o intrebare esentiala.😀 Vreau sa fac rubrica noua: Cartile abaondonate.

    Dar atunci ti-a fost buna cartea. Pana la urma, nu asta conteaza? Lasa, ca de Roth te poti bucura acum.😀

Leave a Reply

