Mantia de stele la Teatrul Mic!

Dupa ce-am vazut piesa de teatru, mi s-a legat mult mai bine in cap sensul viselor de dragoste cu destinul cuplului principal. Initial vazusem oarecum disparate aceste experiente dincolo de timp si spatiu, ca niste peregrinari ale sufletelor prin constelatii, o exersare a intalnirii finale, care avea sa fie “pentru totdeauan”, dar vizionand piesa mi-am dat seama ca pot fi interpretate si ca incercari ale iubitei de a-si face barbatul sa se intoarca cu inima si gandul la ea, sa-l faca sa-si aminteasca “numele ei”, rememorand in vis toate numele pe care le-a avut vreodata Filipa, Dalona, Teodora, Arhondula.

In rest, piesa a fost cam slabuta. Mi-a placut povestea femeii-Fecioara (actrita si tema visului mi s-au potrivit prea bine in perioada asta) si a femeii-in-Pesti. La final, lacrimile izvorate in 10 minute pe obrajii lui Cristi Iacob, ca si cand ar fi jucat toata piesa la intensitate maxima, acelasi rol, au marcat momentul in care vraja spectacolului s-a rupt. Sau poate n-am mai fost eu la teatru de mult.

Cred ca le-a fost greu celor care nu au citit cartea si care nu sunt familiarizati cu misticismul si magicul lui Pavic. Prietenii mei au avut reactii impartite. De la “da-mi si mie cartea” la “data viitoare aleg eu piesa”. M-am adus aminte de ce multe lucruri sunt facute pe lumea asta pentru a fi impartasite.

In mod special mi-au placut Ilinca Manolache- foarte tanara (Arhondula- Femeia-in-Fecioara) si Valentina Popa (Femeia Cheala- principala). Decorul a fost interesant, la capitolul atmosfera se putea mai mult, muzica buna, potrivita, dar s-a repetat evident si pe mine asta m-a deranjat.

Ma bucur enorm ca am inceput anul cu aceasta piesa. Daca anul trecut a fost un an al cinemaului, poate fac din 2011 un an al teatrului.

***

Romanul lui Milorad Pavic, Mantia de stele, este pus in scena la Teatrul Mic.


Vineri, 14 noiembrie adica ianuarie! ora 19:00. It’s a date.

adresa, pret bilete, rezervare

6 thoughts on “Mantia de stele la Teatrul Mic!

  1. Sunt foarte curioasa!
    Sper sa mai fie locuri.
    Nu stiu daca mai vine cineva, dar iau doua, just in case. :)))
    Cartea a fost super…, desi nu la fel de tulburatoare ca “Partea launtrica a vantului”.

Leave a Reply

