Pierdut inger. Ofer recompensa.

Citeam:

Paul Claudel deosebeste intre inductia angelica si seductia diavoleasca. Toata discretia, dar in acelasi timp eficacitatea actiunii angelice isi gasesc o foarte expresiva definitie. Vorbim aproape in termeni de electricitate. Inductia se produce pe nesimtite. Aproape ca nu iei nota de faptul ca esti contaminat, confiscat, “lucrat”. Influenta angelica e dulce, dar irezistbila.

Despre Ingeri, Andrei Plesu

si-n minte am avut o imagine dintr-un film- de duzina, de altfel- in care eroii trebuie sa scape de-o ceata de demoni. Ajungand intr-o statie de metrou, sunt pe cale sa piarda cursa si sa ramana blocati, dar un barbat (sau o femeie?) deschide in ultima secunda usile metroului cu umbrela, intr-un gest extrem de natural si elegant, cu usurinta aceea senina a fiintelor necorporale, deasupra celor lumesti, trecatori si trecatoare in lumina.

Am vazut filmul acum multi multi ani, si- am incercat sa dau de el, cu ajutorul Adinei, dar n-am reusit. Oricum as face-o doar pentru acea scena care dureaza cateva secunde. Este expresia superba a acelor strafulgerari de “noroc” pe care le surprindem uneori in (miraculosul) cotidian si ne fac sa ne simtim ca si cand ni s-a luat o povara de pe umeri sau ca, in sfarsit, ni s-au deschis niste usi, fara sa depunem efort. Asa, de la sine… Cum se zice? “Simt ca cineva, acolo sus, ma iubeste”- gand care se naste odata sau din acel suras discret, care destinde in cateva clipe toata fiinta. Si pe dinauntru si pe dinafara.

Deci, daca stie cineva filme cu ingeri, demoni, Mesia reveniti in (uuui, ce ciudat am scris! Si ce ciudat suna… Voiam sa scriu pe) pamant si vanatori de suflete, sa-mi dea de stire.

Caut ingerul de la metrou.

7 thoughts on “Pierdut inger. Ofer recompensa.

  1. Diana Alzner says:

    Nu ştiu dacă e îngerul tău, dar pe mine m-a impresionat arhanghelul Gabriel din “Konstantin”, deşi scenaristul filmului a dovedit că nu aprofundase problema îngerilor, întrucât nu ştia că aceştia, după căderea lui Lucifer, au devenit incoruptibili.

  2. Irina says:

    Diana, din cate tin eu minte, filmul respectiv avea in prim-plan un copil care era mantuitorul sau ceva, iar demonii voiau sa-l inhate. Mersi pentru Constantin, mi-a placut mult, in special rolul lui Gabriel si imaginile superbe de la final, cu Diavolul- foarte potrivit tipul de la Rammstein.

    Alte filme pe care le-am cotrobait au fost: The Seventh Sign si End Of Days. La cel din urma nu m-am mai uitat complet ca mi-am dat seama ca era prea vechi. Sper sa nu-mi fi scapat ceva.

    Acum imi aduc aminte si de Stigmata, desi nu cred ca e ala.

    Mai astept filme!!

  3. hold on…im pretty sure that guy from constantine is an actor..isn’t it the same guy from fargo, armageddon..?

    anyway, scena cu metroul nu imi suna cunoscuta, desi…i dunno. poate e o productie ceva mai obscura…mai tii minte si alte detalii din film?

  4. Nu stiu, dar mie-mi seamana cu ala de la Rammstein, desi se pare ca nu e el.

    Din cate tin minte erau si actori cunoscuti (?)- nu m-am uitat foarte atenta la restul filmului.😀

  5. Pingback: Despre Îngeri

Leave a Reply

