ganduri scurte de luni

  • am terminat de citit- duminica- Mastile, un roman japonez foarte interesant, lejer, dar nu superficial, potrivit pentru un weekend molesit. N-a fost CARTEA, dar a fost O carte bunicica. Intriga obscura, diabolica, devoaleaza masti, instante ale feminitatii, pe care orice femeie cred ca le-a purtat la un moment dat in viata, chiar daca pe unele doar in propria intimitate, nevazuta de nimeni. La o zi de cand am citit-o imi dau de fapt seama de cam cat de tulburatoare este cartea. Vorbeste despre acea putere profunda, adanca, a femeii, mereu izvorata din durere, suferinta, din indurare. Exista un pasaj frumos in carte despre secretele femeilor, care-s ca florile de noapte, cu parfum discret, invaluitor si mereu prezent, si un pasaj despre o dilema referitoare la femeia care depaseste si indura suferinta in familie, ce poate fi, fie debila, inapabila sa priceapa in ce postura ingrata a fost pusa, fie extrem de puternica… Pe firul cartii am ajuns sa citesc – putin, sa nu ne impacientam – despre teatrul japonez No, teatrul cu masti. Ce mi-a placut foarte mult este ca am gasit un articol despre carcteristica deosebita a acestor masti care, privite din unghiuri diferite, sugerau trairi emotionale distincte. Fascinant. Uneori nici sa schimbi masca nu-i nevoie, caci sub unghiul si lumina/umbra favorabile, te poti transforma in altcineva. Si ideea mastii ca mediator intre lumea spiritelor si lumea noastra mi-a placut; un mediator menit sa atenueze intalnirea dintre cele doua.
  • “prietene, ai sprancenele pensate?” – priviti in ochi un barbat pensat, si va veti intreba daca nu cumva aveti tendinte bisexuale. Barbatii cu sprancenele pensate capata privirea aia uimita, aproape naiva, o privire care la femeie sugereaza curiozitate, deschidere, dar care la barbati mie-mi aduce a ambiguitate sexuala. Odata ce s-au pensat, si-au deschis arcadele si si-au dichisit coditele dupa regula de trei simpla a pensatului, privirea barbatului nu mai are profunzime si nici fermitate. Arata atat de nasol baietii astia primeniti in halul asta ca nici nu mai pot observa alte- potentiale- puncte pozitive. Cred ca si eu capat o privire cretina, stramba, uitandu-ma la sprancenele lor; nu ma pot obisnui cu barbatii astia moderni. Nu ma pot obisnui nici cu gandul ca exista femei care fac asta propriilor barbati, si ca sunt si incantate de rezultat.
  • e misto sa lucrezi cand toata lumea sta acasa. Metroul e liber, strazile sunt libere, la munca nu e nimeni- in afara de tine. Ai putea fi compatimit, si totusi, doar tu stii cat de misto e sa nu lucrezi cand toata lumea lucreaza…
  • dupa Mastile, am incercat sa citesc “Durabila iubire”, dar m-am plictisit sa citesc 10 pagini despre un accident cu un balon si sa fiu amenintata de autor cu importanta acestui eveniment si cu faptul ca ne va povesti el cam cat de nasol i-a afectat acel accident viata… Cine-a citit, sa-mi povesteasca. Mai mult, nu cred ca vreau sa stiu de la carte. Copil rasfatat, ce sa fac.
  • Oh, si apropos de donat, cred c-am sa incep sa dau mai departe cartile citite, pe care nu cred ca mai vreau sa le tin in biblioteca pe mai departe. Am sa fac lista. Candva intr-un weekend.
  • In prezent citesc niste povestiri politiste ale lui Oscar Wilde, stranse sub titlul “Crima Lordului Savile” (ingenioasa povestire, apropos). Ce ma nemultumeste este tehnoredactarea, care e jal-ni-ca. Repet: jal-ni-ca. Dai 5 lei pe carte, atata face- in ceea ce priveste calitatea tiparirii. E aparuta in colectia Crime Scene. Mai am un volumas mic de Edgar Allan Poe.

  • primesc destul de constant de la o amica un tip de cadou: un cal, din diferite materiale, dar ridicat pe picioarele din spate. Am unul din ipsos si unul din cristal- ambele ornamente- si unul din alama cu turcoaz- o brosa. Ca-mi plac caii, stie, si e genul de om atent la detalii, dar de ce alege mereu cai in aceasta pozitie? Mmm?

  • ma gandeam… “anul trecut, pe vremea asta…
  • am mai descoperit- nu singura, sa ne intelegem-, o alta formatie care-mi place tare tare mult- AARON- ma intreb astia cand vor veni prin Romania- la ce bafta am, probabil anul viitor: 
  • Cum reusesc oamenii normali sa faca lucrurile pe care si le planifica? Lucruri simple de realizat, nu cine stie ce complicaciuni… cum reusesc sa abandoneze comoditatea si sa faca ceva?
  • … si pentru cei care au uitat, Sambata care vine, la Alba Iulia, pe 20, vor concerta ROME:
  • P.S.: in ultimele trei saptamani mi-a rasunat in minte -si l-am si rostit cu voce tare- un indemn: “Sa nu ne uitam la ceas!”. Puteam sa jur ca e un titlu de… ceva! Si sambata am descoperit intr-un anticariat aglomerat, cu carti puse alan-dala, titlul sub numele Rodicai Ojog Brasoveanu. :)  Mi-era dooor de o astfel de intamplare… Nu-i de mirare ca apoi imediat m-am apucat de cartea de weekend. Si-am si terminat-o.o_O
  • acum mi-am pus spre vizionare filmul The Witch cu Nicholas Cage, ignorand faptul ca maine incep munca de la 9- ignorand si cronicile negative. Presimt ca voi regreta.

8 thoughts on “ganduri scurte de luni

  1. feeria says:

    Da. N-am simtit doar cu una, cu mai multe. Au fost CARTEA la un moment dat- s-au impregnat asa bine in minte si suflet.

    Oh, mi-am adus aminte de ceva.🙂

  2. “Durabila iubire” debuteaza greu, dar.. te prinde de la un moment dat. Balonul care cade e un pretext pentru ca un baiat sa faca o obsesie pentru narator si sa inceapa sa-l urmareasca (bantuie). Naratorul e initial flatat, apoi ingrijorat si coplesit, mai ales cand relatia cu sotia are de suferit.
    Cartea e draguta, naratorul e interesant construit, un om relativ obisnuit care poate fi banal si complex, dar imi amintesc ca mi-a placut portretul sotiei lui… Daca reusesti sa treci de introducere, merita.

  3. Mie Enduring Love mi s-a parut cel mai bun McEwan (si-mi place McEwan). Propunerea mea este s-o lasi acolo unde ai ramas si s-o continui la un moment dat in engleza🙂

  4. haha nici eu n-am avut chef sa termin durabila iubire, desi foarte rar las o carte neterminata si de altfel imi place McEwan. Am vazut filmul dar nu m-a dat pe spate…

Leave a Reply

