si-am fost! si-a fost… (cu detalii)

 

detalii in curand.😀

Concertul a fost grozav. Rome suna mult mai bine- cu tot cu improvizatii- live decat pe albume. De foarte mult timp n-am mai avut emotii inainte de un spectacol, dar gandindu-ma cat timp am planuit si m-am gandit la seara aia, era de inteles. Initial nu i-am recunoscut pe membrii formatiei- o unda de rusine mi-a traversat obrajii- haha.

Au cantat multe piese recunoscute, intr-o interpretare diferita, si-am fredonat si eu cu ei, incantata ca nu ma poate auzi nimeni.😀 In public a fost un fan infocat, care chiar s-a auzit cantand. M-a gandit ce fain ar fi ca in cativa ani sa ajungem sa cantam cu totii Les iles noires,  Querkraft, ori A lagacy of unrest (pe-astea nu le-au cantat) M-a surprins ca membrii formatiei au venit imbracati la costum- very corporate like. Inchideai ochii, ascultai muzica, ii deschideai, si ziceai “wtf”? E ciudata senzatia- nu-i dau o tonalitate negativa sau pozitivs, ca-s Rome. Rasfoind carticica de prezentare a festivalului (a propos, scumpe lucrurile de-acolo, prea scumpe…), am aflat ca genul in care sunt incadrati – foarte bombastic – este “melodramatic martial neofolk”… Melodramatic? Asa descriam femeile in pragul isteriei, care aveau talente artistice si-si exprimau ceva mai duios crizele. Dar orisicum, un concert care-a depasit asteptarile. Asta e sigur. Pe contul de FB au anuntat un concert in Kulturhaus, pe 3 Decembrie 2011. Deci stiu ce voi face pe 3 decembrie.

Despre restul participantilor, spun doar ca mi-au placut foarte mult Dirty Granny Tales.  Roma Amore interesanta si ea, dar mi-a adus prea mult aminte de Ada Milea noastra. Oricum o voce puternica, impresionanta, si capacitate interpretativa. Which was quite nice.

Mai devreme in ziua spectacolului am asistat la repetitiile trupei- DGT. Pe loc am zis ca vreau sa-i vad. Vocea solistului, spectacolul care se anunta a fi ceva mai complex, cu un moment de dans, participarea activa a membrilor trupei. Au fost ultimii care au urcat pe scena. Costumati, machiati, fiecare interpretandu-si rolul in scenariul pe care il pregatisera. O poveste spusa pe mai multe voci, de o singura voce, jucata de toti membrii trupei, dansata, interpretata dramatic, mimata, proiectata… Foarte reusit spectacolul. M-a tinut cu ochii, urechile, aproape de scena, desi incepusera sa ma doara bine de tot picioarele. Nu mi-a parut ca pot admira spectacolul la fel de bine de jos, de la nivelul ierbii- mai relaxata, mai detasat. Mai tin minte, in linii mari, firul povestii – inainte de inceperea fiecarei piese, pe ecranul de pe scena erau scrise cateva randuri din capitolul ce urma sa se deschida. Mi s-a parut ca s-au gandit nu doar la efectul artistic, dar si la un anumit confort al spectatorului care vrea sa inteleaga ce se petrece pe scena.

Partea de dans, vazuta mai devreme in acea zi la repetitii, a fost foarte reusita.

In rest, buna organizarea, desi n-ar fi stricat niste indicatii mai precise cu privire la locul concertelor- si niste afise de incurajare cu “Mai aveti putin si ajungeti!”.

Prima data am nimerit din intamplare locul.

Am fost atrasi de muzica de acordeon care se auzea dintre niste ziduri inguste- acordeon care aveam sa-l ascultam la Roma Amor- si ca intr-o poveste suprarealista, din linistea cetatii- eram cam singurii care se plimbau (si este o cetate destul de mare), am patruns intr-un spatiu animat, printr-un bar intunecat, cu o expozitie de fotografie, si-am ajuns la locul verde. Bine amenajat.

In seara concertului un prieten si-a cumparat o ciorba foarte buna. Eu n-am luat decat o bere, si aia la inceput. Am vrut sa ma pastrez lucida, cu toate simturile treze.

La final, am observat ca aprinsesera lumanari in zidurile cetatii- arata totul foarte frumos… Ah, un lucru m-a socat, dar de care mi-am dat seama cred ca a doua zi, rememorand concertele. N-am auzit pe nimeni injurand sau scamdatorindu-se pe-acolo. Pentru mine asta a fost ceva exceptional. Foarte civilizat totul. Foarte placut.

O experienta fericita- pe care cred c-o voi repeta anul viitor.🙂

P.S. Se pare ca “Doru” e un nene foarte apreciat de artistii chemati la festival. Ma intreb cine e Doru.

P.S.2: Se mananca foarte bine la Pub 13, chiar la intrarea in cetate. E un loc foarte frumos, are o priveliste faina, terasa e super. Oferta de mancare nu e variata- iar asta e un semn bun! Am mancat un pui gatit pe plita incinsa, servit asemenea, si cu mamaliguta si niste smantana… mmm… n-am mai avut nevoie de nimic!

 

Si-un clip- reusit, facut de cei de la DBE. Melodia de pe fundal se auzea la festival intre reprezentatii. Grozava alegere. S-a intretinut o atmosfera calma si concentrata pe muzica.. Cum ziceam, mi-a placut.

Cuvantul de ordine din insemnarea asta este “Foarte”.😀

2 thoughts on “si-am fost! si-a fost… (cu detalii)

  1. Doru, desi nu am vorbit cu el niciodata, e un tip exceptional si destul de misterios. Nu doar ca asculta muzica de cea mai buna calitate, si face ca lucruri cu totul de necrezut sa se intimple la noi, iese rareori in fata sau isi asuma merite . Pe Doru, am avut ocazia sa-l vad la concertul Black Tape for a Blue Girl, cand l-a prezentat Sam Roshental, si apoi la Cluj la concertul Mono, inconjurat cu caldura de japonezi.

    La Alba Iulia mi-am dorit foarte mult sa ajung si eu mai ales pt Year of no light si Rome, insa nu am reusit sa strang doritori pentru un drum pana acolo din cauza de nunti, concedii si alte socoteli de vara.

    Or sa fie acum in octombrie ( 1 si 22 parca) alte 2 evenimente organizate de Doru. Serile Kruna 1 si 2. Probabil ca deja stii asa ca nu mai insist. Iar despre ce gandeste si ce asculta Doru, gasesti aici:

    http://www.kogaionon.com/ro/editorial
    (in caz ca nu stiai deja).

  2. feeria says:

    Iarbacos, multumesc pentru informatii si link. E ceva de citit.
    Am intuit eu… Doru, “un tip […] misterios”.

Leave a Reply

