Invataturile Carasului Galben

Intr-o joi, in timp ce altii se luptau cu iarna, iar eu ma bucuram de ea din confortul caldut al cabinetului, tragand doar cu ochiul la ea, am avut parte la primele lectii de viata ale Caraselului Auriu.

Caraselul cu pricina, din prea mult entuziasm sau plictiseala, s-a blocat in interiorul unui element decorativ tubular, care voia sa imite mediul natural, dar n-a facut decat sa-i complice existenta.

S-a blocat cu totul, si nu mai putea iesi. Isi intepenise aripile in peretii scorburii, si doar cateva voalete din coada mai erau afara.

Am inceput interventia de salvare. Cu cat il zguduiam sa iasa, cu atat el se intepenea mai mult, caci nu stia sa dea inapoi. Cu cat incercam sa-l trag de coada, cu atat se zbatea sa inainteze. Atunci, m-am gandit sa-i aplic o terapie de soc. Am pozitionat ornamentul vertical, si l-am ridicat in sus, scotand capul carasului afara, si lasandu-l pret de cateva secunde. Fraierul a ametit, i-am aranjat aripioarele, si a alunecat- ca pestele?- afara din ornament… eliberandu-se.

In urma acestei intamplari, am dedus cateva lucruri despre viata si oameni:

  • Nu poti ajuta pe cineva cu forta, daca nu exista un canal de comunicare si intelegere;
  • Cu cat incerci mai mult sa deblochezi pe cineva care nu-si intelege situatia, cu atat risti sa-l limitezi si mai mult;
  • Apreciaza-ti capacitatile inainte sa intri in ceva din care nu mai poti iesi;
  • In viata e bine sa inveti sa dai si inapoi, nu doar sa mergi inainte;
  • Nu tot ce te doare- ori te frustreaza- iti face rau;
  • Vreau sa ma inscriu in echipa SMURD de descarcerari- obiectivul: Salvand pestii de la inec.

3 thoughts on “Invataturile Carasului Galben

  1. Eşti fantastică!🙂 Îmi plac mult învăţăturile desprinse de tine dintr-o întâmplare banală.
    Mi-ar fi fost mai bine dacă eram şi eu atât de atentă când a fost cazul…

Leave a Reply

