Placute reintoarceri, frumoase descoperiri (Calvino&Teule)

In vacanta asta, care spre deliciul meu e mai lunga decat m-am asteptat, m-am repezit flamanda in mijlocul cartilor. O buna bucata de vreme parasisem beletristica in favoarea unor carti mai practice, miscare foarte inteligenta, de altfel, pentru ca mintii ii place echilibristica, asa cum ii place si sufletului sa fie mentinut in forma. Un fel de “Sarea in bucate”.

magazinul_de_sinucideri

Ma plangeam ca la Anim’est am ratat filmul Magazinul de sinucideri. Nici o problema, am citit cartea. O frumusete de carte micuta, cu o poveste simpla si scrisa cu farmec, despre un timp al deprimarilor majore, al refacerii dupa haos si o apocalisa care doar la noi intarzie sa vina, caci in literatura s-a tot intamplat de vreo cateva mii de ori.

In mijlocul cenusiului, exista un magazin cu o bogata oferta pentru cei care vor sa-si puna capat zilelor, insa in aceasta familie isi face loc un membru ciudat, incapatanat sa vada partea frumoasa a vietii, care pe fata are mereu un zambet si nu un rictus cinic. Alan da peste cap afacerea familiei, cu inocenta si candoarea lui, demonstrand, nu prin vreo logica argumentata ci prin propriul exemplu, ca merita sa iubim fisurile din viata noastra, pentru ca prin ele se intrezareste lumina.

Imediat dupa terminarea ei, m-am indreptat catre un autor care imi place foarte mult, pe care incep sa nu mai stiu cum sa-l descriu pentru a nu-i face vreun deserviciu fara sa vreau.

Pentru ca mie tn1_orasele_invizibile_finalimi place sa fac “serii de autor”, pot spune ca mai am o carte si, cel putin in ceea ce priveste aparitiile in romaneste, l-am acoperit pe Italo Calvino. Mi-ar placea sa adaug pe lista si Cosmocomics, inca neaparuta la noi.

Am citit Orasele Invizibile, o calatorie ametitoare prin arhitecturi si geografii mereu schimbatoare, ale unor spatii interioare, profund omenesti, incadrate de discutiile filosofice ale lui Marco Polo cu Marele Han.

Hoinarind si eu prin orasele lui Marco Polo, aveam in minte o imagine a unei iluzii vizuale, care descrie bine rasucirile de imaginatie pe care le faci pentru a-ti apropia orasele prin care te plimbi. Orase cu nume de femei, rasturnate, oglindite in altele, orase ale mortilor, ale trecutului sau viitorului, orase care imprumuta forma altora, prin care te pierzi, dar in care te regasesti, pe tine, ca prin minune.

fotoivideo

Leave a Reply

