Musai List (Octavian Pantis)

E printre foarte putinele carti scrise de autori romani pe care am citit-o in ultima perioada, si n-are nici o legatura beletrisica. M-au incantat trei lucruri simple: musai-list

  • titlul, foarte inspirat;
  • fapul ca un autor roman, si nu american, ne poate spune cate ceva despre planificarea si utilizarea eficienta a timpului;
  • tema generala e de interes, indiferent ce profesie ai.

Pentru ca n-am apucat sa mi-o iau eu de la targ, mi s-a oferit cadou, si apoi si eu la randul meu am facut-o cadou cuiva care in acea perioada chiar se simtea intr-un impas major al vietii profesionale: multe proiecte, oameni de coordonat, slaba gestionare a timpului si prioritatilor. Deci, cadoul perfect.

Toate lucrurile gasite in carte sunt de bun simt, scrise intr-un limbaj colocvial, placut, nepretentios. Cea mai interesanta parte a cartii este cea legata de insasi esenta musai listei, care-i conceputa de Octavian drept o versiune mai succinta dar si mai eficienta a to-to-listei. Toti alcatuim liste intermninabile, eventual stocate in diferite locuri- agende, postituri, telefoane, calculator- chestie deloc productiva. Pe scurt, stim deja sa insiram multe chestii de facut. Musai Listul, insa, contine doar cateva lucruri- esentiale, importante- a caror rezolvare produce niste efecte vizibile, aproape imediate, si ne conduce catre atingerea unor obiective profesionale care ne influenteaza in mod direct. A te orienta in cavalcada de indatoriri zilnice, care trebuie facute, dar care nu duc la un rezultat asteptat de anvergura, este una din cheile productivitatii si evolutiei- profesionale sau personale.

Cartea nu atinge doar aspectele profesionale, ci si pe cele ale vietii personale- chestie de apreciat, caci nu traim doar ca sa muncim.

O lectura binevenita- oricui! – si foarte buna la inceput de nou an, cand in mod normal toti ne facem liste macar mentale cu lucrurile pe care am vrea sa le realizam.

2 thoughts on “Musai List (Octavian Pantis)

Leave a Reply

